مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از آغاز پلمب مخازن سوخت کامیون‌های ترک از بامداد امروز خبر داد و گفت که شرایط ترانزیت به حالت عادی بازگشته است.

ترانزیت ایران با ترکیه به حالت عادی بازگشت

 

محمدجواد عطرچیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با اجرایی شدن توافق بین ایران و ترکیه اظهار کرد: قرار بود که از بامداد 12 بهمن‌ماه در بخش ترانزیتی مخازن سوخت کامیون‌های ترک پملب شود که این اتفاق افتاد و اکنون کلیه‌ی کامیون‌های ترانزیتی ترکیه که به مقصد کشور‌های آسیایی و قفقاز از ایران عبور می‌کنند با مخازن پر از سوخت به کشور وارد شده و بعد از پلمب به مسیر خود ادامه می‌دهد.

 

وی افزود: کامیون‌های ترک سوخت مورد نیاز خود را همراه آورده و ایران سوختی به آنها ارائه نمی‌کند.

 

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری یادآور شد که کامیون‌های ایرانی که از طریق ترکیه به سمت اروپا حرکت می‌کنند نیز با باک‌های پر از سوخت و همراه داشتن میزان مورد نیاز در مسیر از این کشور عبور خواهند کرد.

 

عطرچیان با بیان این‌که کلیه‌ی عوارض در دو بخش ترانزیتی و دو جانبه قطع شده است و مشکل خاصی در تردد نداریم، افزود: با این تصمیم انتظار می‌رود که حجم صادرات و واردات کشور افزایش یافته و تجار بتوانند کالاهای خود را با هزینه‌ کمتری حمل کنند. در عین حال کرایه حمل و نقل پایه آمده و رونق بین ایران و ترکیه برقرار شود.

 

وی همچنین به عادی شدن وضعیت تردد کامیون‌هایی که به‌طور دو جانبه بین ایران و ترکیه رفت‌وآمد دارند اشاره کرد و توضیح داد: کلیه عوارض برای کامیون‌هایی که به مقصد ترکیه و ایران حرکت می‌کردند رفع شده و کامیون‌های ترک با پرداخت مابه‌التفاوت سوخت در کشور در حال تردد هستند.

 

ورود سالانه 65 هزار کامیون ترک به ایران

 

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری درباره‌ی میزان تردد کامیون‌های ترک ایران یادآور شد: در سال حدود 65 هزار کامیون ترک وارد ایران می‌شوند که 35 هزار مورد ترانزیتی و 30 هزار دستگاه دیگر دوجانبه هستند.

 

عطرچیان خاطر نشان کرد: همچنین سالانه حدود 66 هزار کامیون از ایران به ترکیه می‌روند که 30 هزار مورد ترانزیتی و 36 هزار دستگاه دیگر دوجانبه هستند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.