ارتش انگلیس واحد جدیدی متشکل از ۱۵۰۰ سرباز را که در شهر جنوبی "هرمیتاژ" این کشور مستقر است، برای شرکت در نبرد "اطلاعاتی و خبررسانی" در دنیای مجازی آماده می‌کند. توئیتر و فیس‌بوک، از سلاح‌های اصلی این سربازان هستند.

ارتش سایبری 1500 نفره انگلیس به جنگ دنیای مجازی می‌رود

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بنا بر گزارش شبکه جهانی ‌بی‌بی‌سی، ژنرال نیک کارتر، استراتژی جدید ارتش انگلیس را در "زمانه‌ای که سرنوشت جنگ‌ها هم در میدان نبرد و هم در دنیای مجازی" تعیین می‌شود، اعلام کرد. ژنرال کارتر گفت که در شرایط کنونی استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و فیس‌بوک برای تبلیغ و نشان‌دادن اهداف "انسان‌دوستانه‌" نیروهای نظامی، اجتناب‌ناپذیر است.

او گفت: «در افغانستان ما و نیروهای ناتو با وجود برتری نظامی بر طالبان نتوانستیم مفید بودن حضور واحدهای خود را به مردم ثابت کنیم.» او افزود: «ما باید از این تجربه‌ برای دست‌یافتن به قلب و ذهن انسا‌ن‌ها درس بگیریم.»

ژنرال نیک کارتر یادآور شد که در حال حاضر سرنوشت جنگ‌های مدرن تنها در میدان‌ها تعیین نمی‌شود و می‌توان "بدون خشونت" نیز بر طرف مقابل غلبه کرد. او تاکید کرد که از این پس "بریگاد ۷۷" به فرماندهی او این وظیفه را به عهده‌ می‌گیرد. "واحد شبکه‌های اجتماعی" ارتش انگلیس از ۱۵۰۰ سربازِ در حال خدمت و نیروهای ذخیره تشکیل می‌شود.

واکنش به جنگ تبلیغاتی نیروهای مخالف

به گفته‌ کارشناسان، تعیین اهداف جدید ارتش انگلیس در مقابله با "نبرد اطلاعاتی وخبررسانی" در دنیای مجازی، پاسخی به سیاست‌های رسانه‌ای روسیه در بحران اوکراین و نیز شیوه‌های تبلیغاتی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق است. هزاران کنش‌گر طرفدار روسیه هر روز با حضور خود در این شبکه‌ها، سیاست‌ها و اخبار این کشور را در رابطه با درگیری‌های نیروهای دولتی اوکراین و جدایی‌طلبان هوادار روسیه توضیح می‌دهند و در تایید آن تفسیر می‌نویسند. این امر در مورد طرفداران افراط‌گرایان سنی نیز صادق است که در توئیتر و فیس‌بوک برای پیوستن به شبه‌نظامیان برای این گروه تبلیغ می‌کنند. نیروهای نظامی کشورهای غربی، در این زمینه چندان فعال نبوده‌اند.

در همین حال نیروهای نظامی اسرائیل سال‌ها است که مقالات و اخبار تبلیغی به شش زبان در جهت تایید سیاست‌های خود در رابطه با بحران خاورمیانه در توئیتر، فیس‌بوک و یوتیوب منتشر می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.