سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، رفتار مسئولان آمریکا در برابر عدم پذیرش نماینده قبلی ایران در سازمان ملل اقدام خلاف قانون بود و دولت ایران باید از طریق دادگاه لاهه به این مساله رسیدگی کند.

نپذیرفتن نماینده قبلی ایران در سازمان ملل توسط آمریکا خلاف قانون بود

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با  (ایسنا)، با اشاره به معرفی غلامعلی خوشرو نماینده جدید ایران در سازمان ملل گفت: آمریکا به عنوان میزبان مقر سازمان ملل طبق قانون دارای وظایفی است که باید به این وظایف عمل کند. صدور ویزا و اقامت برای نمایندگان رسمی کشورها جزو وظایف غیرقابل تغییر دولت آمریکاست و موافقت یا مخالفت این کشور با نمایندگان کشورها منوط به دریافت مجوز از سیاستمداران آمریکایی نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: رفتار مسئولان آمریکا در برابر عدم پذیرش نماینده قبلی ایران در سازمان ملل اقدام خلاف قانون بود و دولت ایران باید از طریق دادگاه لاهه به این مساله رسیدگی کند.

نماینده مردم ورامین گفت: معتقدم با وجود معرفی نماینده جدید موضوع نماینده سابق باید با قدرت با استفاده از ابزارهای قانونی و حقوقی از طریق محاکم قضایی به ویژه دادگاه لاهه دنبال شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مقابله با مثل ایران با آمریکا به دلیل فقدان روابط سیاسی دو کشور را غیرممکن دانست و افزود: دولتمردان می‌توانند از طریق دفتر حقوقی سازمان ملل یا دادگاه لاهه این اقدام غیرقانونی دولت آمریکا در نپذیرفتن طالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل را دنبال و به سرانجام برسانند.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.