۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 262437

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بودجه ای که به حوزه تئاتر در سال 94 اختصاص داده شده است درصدی از کل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که مانند سال 93 دردی از این حوزه دوا نمی کند.

بودجه سال 94 تئاتر دردی دوا نمی کند

سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت و گو با خانه ملت، با انتقاد از وضعیت تئاتر در کشور، گفت: متأسفانه باز هم مانند سال گذشته بودجه تئاتر به صورت مستقل ارائه نشد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بودجه ای که به حوزه تئاتر در سال 94 اختصاص داده شده است درصدی از کل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باز هم دردی از این حوزه دوا نمی کند.

وی در ادامه با اشاره به تعداد صندلی هایی که برای تئاتر کشور در نظر گرفته شده است، گفت: متأسفانه تعداد صندلی که برای تئاتر کشور در نظر گرفته شده مناسب نیست و باعث می شود استقبال شایسته ای از آن صورت نگیرد.

شجاعی کیاسری در ادامه با اشاره به این مطلب که همواره تئاتر مظلوم واقع شده است، عنوان کرد: این رشته هنری مادر تمام هنرهاست و اکثر بازیگران حرفه ای از تئاتر وارد عرصه سینما و تلویزیون شده و شهرت یافته اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره زمان برگزاری تئاترها در کشور گفت: متأسفانه زمان برگزاری تئاتر هم همیشه به گونه ای بوده که به خاطر اجرای دیرهنگام، مردم کمتر استقبال می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان امر، تئاتر را به عنوان یک مقوله تحمیلی، زنگ تفریح و برنامه جانبی خود فرض کرده و در حاشیه برنامه ریزی های خود جای داده اند و تا کنون توجهی به تبلیغات در این حوزه نداشته اند./

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.