شاهدان عینی اعلام کردند امروز (یکشنبه) شبه نظامیان بوکوحرام از چهار جبهه شهر مایدوگوری را که بزرگترین شهر شمال شرق نیجریه است، هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده و در حال پیشروی به سوی این شهر هستند.

حمله بوکوحرام از چهار جبهه به بزرگترین شهر شمال شرق نیجریه
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سومین بار در یک هفته گذشته است که شهر مایدوگوری هدف حمله شبه نظامیان بوکوحرام قرار می گیرد و گزارش های تایید نشده ‌ای عنوان کردند که یک جنگنده ارتش چاد اقدام به بمباران مواضع افراط گران بوکوحرام در نزدیکی شهر گامبورو در مرز شمال شرق نیجریه با کامرون کرده‌ است . نیروهای چاد روز پنجشنبه شهر مالومفاتوری، یک شهر مرزی دیگر در این منطقه را از کنترل بوکوحرام خارج کردند.

روز شنبه رهبران کشورهای آفریقایی در نشست خود تصمیم گرفتند تا یک نیروی هفت هزار و 500 نفری متشکل از نیروهای نظامی نیجریه و چهار کشور همسایه آن برای مقابله با حملات بوکوحرام شکل بگیرد. چندین تن از ساکنان شهر محاصره شده مایدوگوری اظهار داشتند که از شنبه شب این شهر هدف حملات بی وقفه موشکی و توپخانه‌ای بوکوحرام قرارگرفته و صدای این حملات آرامش را از آن‌ها سلب کرده است.

به گفته یک افسر بلندپایه ارتش نیجریه، شبه نظامیان بوکوحرام همه جا حضور دارند و از چهار جاده اصلی این شهر در حال حمله بوده و تا فاصله 15 کیلومتری این شهر دو میلیون نفری پیشروی کرده‌اند.

این درحالی است که همه مسیرهای خروجی این شهر مسدود شده و فرودگاه بین‌المللی مایدوگوری نیز از زمانی که در دسامبر 2013 هدف یک حمله مهم شبه نظامیان بوکوحرام قرارگرفت تاکنون تعطیل است.

مایدوگوری محل شکل گیری جنبش افراط گر بوکوحرام است.

گودلاک جاناتان، رییس جمهوری نیجریه ماه مه 2013 هنگامی که پذیرفت بوکوحرام کنترل ده‌ها شهر و روستا در شمال شرق نیجریه را به دست گرفته، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.