مهناز خجسته نیا:   قدس ویژه خراسان - آخرین وضعیت پارکهای منحصر به فرد ویژه بانوان ، پارک مینیاتوری، بزرگترین جمعه بازار خودروی کشور،  ...

افتتاح رسمی بوستان ‌ویژه بانوان و بزرگترین جمعه بازار خودرو کشور در مشهد

پروژه جداسازی آب شرب از آب خام فضای سبز شهری و کمربند سبز شمالی مشهد از پروژه‌های حوزه معاونت خدمات شهری روز گذشته مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، این پروژه‌ها شامل پارک 25 هکتاری «ریحانه» ویژه بانوان و جمعه بازار جدید خودرو در زمینی به مساحت 20 هکتار آماده بهره برداری هستند که به میمنت دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

* «ریحانه» در آستانه واگذاری به بانوان

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری مشهد در بازدید خبرنگاران از پارک ویژه بانوان واقع در کمپ بابا قدرت از افتتاح رسمی‌این پارک با اختصاص 8 میلیارد تومان اعتبار در نوزدهم بهمن ماه خبر داد.

سلامی‌سایتهای ویژه دوچرخه، شطرنج، اسکیت، بدمینتون و سالن سرپوشیده ورزشی ویژه بانوان را از ویژگی‌های این پارک عنوان کرد و گفت: این پارک دو در اصلی دارد که در آن گیت‌های ورودی در نظر گرفته شده و از ورود موبایل در این پارک جلوگیری می‌شود تا بانوان با امنیت خاطر از پارک «ریحانه» استفاده کنند.به گفته وی، تدابیر انجام شده برای احداث ایستگاه قطار شهری در مقابل یکی از درهای این پارک امکان استفاده بیشتر بانوان را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت و کارکنان این پارک به صورت کامل از بانوان تشکیل شده است،‌ افزود: در بازارچه خود اشتغالی این پارک نیز زمینه عرضه تولیدات بانوان سرپرست خانوار فراهم شده است.

* بیستم بهمن، افتتاح‌جمعه بازار خودرو

در ادامه این بازدید مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد نیز از افتتاح بزرگ‌ترین جمعه بازار خودروی کشور در بیستم بهمن ماه در بلوار مجیدیه خبر داد.

قربانی با بیان اینکه جمعه بازار جدید خودروی مشهد در زمینی به مساحت 20 هکتار احداث شده، گفت: این بازار قابلیت پذیرش 5 هزار خودرو در پارکینگ‌های خرید و فروش و همچنین سه هزار خودرو در پارکینگ عمومی‌را داراست.به گفته وی، برای ساخت این بازار بدون احتساب قیمت زمین 30 میلیارد ریال هزینه شده است.

* اختصاص 50 میلیارد تومان برای تملک حریم کشف رود

مدیر پروژه کمربند سبز شمالی مشهد  نیز در جریان بازدید خبرنگاران از حاشیه کشف رود از اعتبار 50 میلیارد تومانی برای تملک حریم این رودخانه  خبر داد.

برهانی با بیان اینکه برای فاز اول طرح کشف رود سه میلیارد و 700 میلیون تومان اختصاص یافته، گفت: در فاز اول از پل التیمور تا پل کلات به طول 10 کیلومتر در سه ماهه گذشته اقدامهای اجرایی آغاز شده است.

وی بازگشایی مسیر رودخانه، لایروبی،تبدیل عرض 60 متری مسیر رودخانه به 6 متر، هرس درختان واقع در مسیر و غرس درختان جدید در حریم رودخانه را از جمله اقدامهای انجام شده در فاز نخست دانست و افزود: 70 درصد اقدامهای پیش بینی شده در فاز نخست اجرایی شده که پس از اتمام، حرکت آماده‌سازی به سمت پل کلات انجام می‌شود.

* 58 ماکت آثار تاریخی در پارک مینیاتوری

مدیر پروژه پارک مینیاتوری مشهد هم در بازدید خبرنگاران از این پروژه گفت: این پارک در تیر ماه سال آینده با 58 ماکت از آثار فاخر تاریخی و مذهبی ایران افتتاح می‌شود.

بیگی با بیان اینکه تاکنون این پروژه با هزینه 14 میلیارد تومان 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، افزود: برای بهره برداری کامل این پروژه، حدود 10 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.  مدیر پروژه پارک مینیاتوری مشهد با اشاره به احداث دو مسیر پیاده روی و قطار برای بازدید از پارک اظهار داشت: در حاشیه این پارک دریاچه دو هزار متر مربعی و رودخانه‌ احداث می‌شود.

به گفته وی پروژه پارک مینیاتوری مشهد 8 هکتار مساحت دارد که حدود 5/4 هکتار آن فضای سبز و بقیه ابنیه، آب‌نما و ... است.

* 7 میلیارد تومان برای کمربند سبز

مدیر نظارت بر امور فضای سبز شهرداری مشهد هم در جمع خبرنگاران گفت: 69 میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز مشهد در سال آینده در نظر گرفته شده است. یعقوبی با بیان اینکه اعتبار پروژه‌های عمرانی فضای سبز امسال 67 میلیارد تومان بوده است، افزود: برای سال آینده این اعتبار به بیش از 69 میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی اجرای پروژه‌های فضای سبز در مناطق کم برخوردار را از سیاستهای سال آینده برشمرد و اظهار داشت: امسال برای مناطق کم ‌برخوردار 35 پروژه در نظر گرفته شده بود که در سال آینده به 45 پروژه می‌رسد.

وی همچنین از اختصاص 7 میلیارد تومان اعتبار برای کمربند سبز مشهد در سال آینده خبر داد و گفت: سال گذشته نیز برای توسعه درختکاری کمربند سبز 7 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.