حمیدرضاعرب:‌ آن روز كه درخشان به پرسپوليس آمد زمان زيادي تا داربی هفتادم باقي نبود. درخشان مي دانست كه اگر در آن بازي نتيجه مطلوبي بگيرد آينده كاري اش در اين تيم تضمين خواهد شد.

درخشان بدون آلترناتيو درانتظار داربی!

 حميد پيش بيني مي كرد كه اگر داربی را ببرد با آرامش و بدون دغدغه به راهش ادامه مي دهد. بعد از داربی وقتي پرسپوليس برنده ميدان را ترك كرد آينده كاري او اين گونه تصوير مي شد و پيش بيني اين بود كه سرمربي سرخ ها بدون دغدغه و آلترناتيو به كارش ادامه دهد.

 نتايج پرسپوليس پس از آن برد بزرگ و حياتي در داربی اما آن قدر بد بوده كه نشود به برتري تاريخي حميد مقابل اميراكتفا كرد و او را به سمت درب خروجي باشگاه پرسپوليس روانه ساخت. شايد اگر پرسپوليس اكنون مديرعامل داشت دوباره شاهد بروز تغييراتي در راس كادرفني اين باشگاه مي شديم اما سياسي به دلايلي خاص زندان است و از دست طاهري كه سرپرست موقت محسوب مي شود هم كاري ساخته نيست. از طرفي وزارت ورزش و جوانان به طاهري توصيه كرده هرگز تصميم هاي ماجراجويانه نگيرد تا اوضاع باشگاه خراب تر از اين نشود. به همين دليل است كه حميد با وجود نتايج بدي كه پس از داربی گرفت همچنان مي تواند به تداوم كارش در پرسپوليس اميدوار باشد و راهي را بپيمايد. از منظري ديگر مي توان به اين مهم هم اشاره داشت كه در مقطع كنوني اساسا گزينه داخلي براي جانشيني درخشان وجود ندارد. همين حالا تصوركنيد درخشان را از كاربركنار كرده اند. آنگاه چه كسي بايد به عنوان سرمربي روي نيمكت سرخ ها بنشيند؟ علي دايي؟ حميد استيلي؟ افشين پيرواني؟ همه اين ها امتحان خود را در پرسپوليس پس داده اند و براي هواداران ارتش سرخ هم چندان جذابيتي ندارند.

شايد نزديك ترين گزينه افشين قطبي باشد كه آخرين قهرماني پرسپوليس با او رقم خورد اما افشين نيز در ژاپن مشغول است و به نظر مي رسد تمايل چنداني به نشستن روي نيمكت سرخ ها دراين وضعيت نا بسامان نداشته باشد. شرايط موجود به وضوح دلالت بر تداوم حضور حميد روي نيمكت سرخ ها دارد. او بدون آلترناتيو خاصي پيش مي رود و تماشاگران پرسپوليس هم كه از اين وضع بو برده اند سعي مي كنند لااقل محيط آرامي براي سرمربي تيم شان ايجاد كنند. آن ها كه اشراف دارند بر وضعيت پرسپوليس مي دانند كه در اين احوالات تغييراتي ايجاد نخواهد شد و اين حميد است که با پرسپوليس به ته فصل مي رسد ولو اگر باز هم ببازد و يا نتايجي بگيرد كه در خور نام اين تيم نباشد. درخشان اما در اين روزگار چندان هم نا اميد نيست. او در محفلي خصوصي به داربی آينده اشاره كرده است و معتقد است كه اگر بتواند اين بازي را ببرد آنگاه بدل مي شود به محبوب دل هواداران و چه بسا فصل بعد نيز گزينه مربيگري باشد. درخشان گفته:« اين تيم را من نبسته ام و هر قدر هم كه بد نتيجه بگيرم هواداران مي دانند كه تقصيري به گردن من نيست. اين تيم را دایی بسته اما اگر من بتوانم هر دو بازي داربی را ببرم بدون شك كارنامه خوبي از خودم باقي مي گذارم.» درخشان سخت درانتظار داربی است. ديداري كه هفته آخر ليگ انجام مي شود. او نيم نگاهي هم به صعود از ليگ قهرمانان آسيا دارد. درخشان فكر آن جا را هم كرده است؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.