علی عبداحد:‌مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ ملی بسکتبال پیگیری شد وتیمهای فولاد هفت الماس قزوین و دانشگاه آزاد با شکست مقابل تیمهای مهرام تهران و پتروشیمی بندرامام، به دیدارهای رده‌بندی رسیدند و دو رقیب دیرینه (مهرام و پتروشیمی) به فینال لیگ ملی بسکتبال کشور راه پیدا کردند.

 فینالی نفسگیر بین مدافع و مدعی!

پتروشیمی بندرامام که در سالهای 91 و 92 در سکوی قهرمانی لیگ برتر ایستاده است، به عنوان یک مدافع تا دندان مسلح و نیز مهرام تهران که نایب قهرمانی دو سال متوالی را در کارنامه خود یدک می‌کشد، به عنوان یک مدعی سرسخت، برگزار کننده فینالی نفسگیر و مهیج خواهند بود و علاقه‌مندان و مخاطبان بسکتبال در سراسر کشور چشم به این دیدارها و در انتظار بازی‌هایی جذاب و زیبا از سوی بازیکنان بزرگ و ملی پوش دو تیم هستند.

امروز ساعت 16 در سالن َآزادی تهران دو تیم فینالیست مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند و این درحالی است که تیم مهرام با توجه به دو بردی که در دور مقدماتی مقابل پتروشیمی داشته است، فقط به یک پیروزی تا سکوی قهرمانی نیاز دارد و طبیعتاً مهرامی‌ها کارشان آسانتر و شانس بیشتری برای تسویه حساب با رقیب خود دارند. و اما پتروشیمی باید در سه بازی متوالی مهرام را شکست دهد تا بتواند برای سومین سال از مقام قهرمانی‌اش دفاع کند.

یادآور می‌شود، تیمهای مهرام و پتروشیمی بندرامام مقام قهرمانی و نایب قهرمانی غرب آسیا را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند. همچنین امروز بعدازظهر ساعت 16 در سالن اختصاصی دانشگاه آزاد واحد شمال تهران تیمهای فولاد هفت الماس قزوین و دانشگاه آزاد برای کسب مکانهای سوم و چهارم با هم دیدار خواهند داشت. این دو تیم با احتساب نتایج دو مسابقه از دور مقدماتی، چون هر کدام دارای یک پیروزی هستند، شرایطی یکسان دارند و برای به دست آوردن سکوی سوم مسابقات باید به دو پیروزی دست یابند(بازی‌ها سه از 5) و بازی‌های چهارم تیمهای فینال و رده‌بندی در صورت نیاز روز پنجشنبه 16/11/93 پیگیری خواهد شد.

 هاشمی: در باد 2 برد نمی‌خوابیم

مصطفی هاشمی، سرمربی تیم بسکتبال مهرام در مورد شرایط تیم بسکتبال مهرام برای دیدار با پتروشیمی در فینال جام ملی بسکتبال گفت: در 10 روز گذشته تمرینات سختی را پشت سر گذاشتیم و آماده مسابقه هستیم. هم من و هم تمام بازیکنان می‌دانند چه بازی سنگینی را پیش رو داریم.

وی ادامه داد:  هر بازی مقابل پتروشیمی سخت است و فینال هم شرایط خاص خود را دارد. پتروشیمی بازیکنان قدرتمندی مانند صمد نیکخواه حامد آفاق دارد که اگر در زمین اشتباه کنید، اعدامتان می‌کنند! مطمئنا هر اشتباهی در بازی فردا(امروز) تاوان سختی دارد و باید با تمرکز وارد میدان شویم و تا آخر هم حفظ کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال مهرام عنوان کرد: مهم این نیست که چه کسی در پایان برنده یا بازنده می‌شود، بلکه باید ببینیم پس از سوت پایان چه چیزی به بسکتبال ایران اضافه کرده‌ایم. این مهمترین چیزی است که باید اتفاق بیفتد.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که مهرام در حال حاضر 2 بر صفر از حریفش پیش است و آیا این موضوع بازیکنان شما را مغرور نمی‌کند، گفت: وقتی این موضوع را از بازیکنان بپرسید به خوبی پاسخ خواهند داد. در 10 روز گذشته آنقدر سخت تمرین کرده‌ایم که بازیکنان عنوان می‌کردند چرا تا این اندازه باید فشار بیاوریم. ما باید سخت تمرین کنیم، چون بازی دشواری را پیش رو داریم.

مدیر پتروشیمی بندرامام: نگران بازی مقابل مهرام نیستیم

شاپور یاوری،مدیر ورزشی باشگاه پتروشیمی بندرامام ، در مورد بازی فینال مقابل مهرام در جام ملی بسکتبال گفت: 2 سال است که با مهرام در فینال برای می‌کنیم و به همین دلیل نگرانی بازی فردا(امروز) هم نیستیم. هر 2 تیم شرایط خوبی دارند و وقتی به فینال رسیده‌اند، یعنی شایستگی داشته اند.وی در مورد شرایط پتروشیمی گفت: شرایط تیم ما نسبت به قبل خیلی بهتر شده است و بازیکنان به این باور رسیده‌اند که باید تمرکز بیشتری داشته و متحد تر شوند.وی در پاسخ به این سؤال که 2 باخت مقابل مهرام شرایط‌تان را سخت نمی کند، گفت: در سخت بودن مسابقه که شکی نیست، اما بازیکنان ما نشان داده‌اند که در شرایط سخت هم می‌توانند پیروز شوند.  بازی فردا(امروز) کلید قهرمانی است. اگر مهرام ببرد، قهرمان می‌شود و در صورت پیروزی ما، امید زیادی به جبران در بازی‌های چهارم و پنجم و رسیدن به قهرمانی خواهیم داشت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.