قدس آنلاین-بی تقصیر:این روزها یادآور روزهای خاطره انگیز پیروز ی انقلاب اسلامی در سال 57 است بسته خواندنی این هفته نیز رنگ و بوی انقلاب به خود گرفته است

پیشگویی آیت الله قاضی درباره امام خمینی (ره)/ماجرای هدیه توهین‌آمیز کندی به فرح

نیش و نوش‏های خواندنی

پیشگویی آیت الله قاضی درباره امام خمینی (ره)

مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین طیار- از فضلای برجسته و صاحبدل – به نقل از مرحوم حاج شیخ عباس قوچانی- که از اصحاب خاص میرزا علی آقای قاضی و وصی ایشان بود- می‌گوید: مرحوم قاضی، عصرها در منزل خویش جلسه‌ای داشت و برای ۱۰-۱۵ نفر مباحث اخلاقی و توحیدی مطرح می­‌کرد و من (مرحوم قوچانی) در آن جلسه شرکت می‌­کردم، آشنایی ما با آیت‌الله خمینی نیز در همین حد بود که شنیده بودیم یک «حاج آقا روح الله» در قم هست که درس اخلاق می­‌گوید؛ ولی چهره وی را نمی‌­شناختیم و تطبیق نمی‌­کردیم. یک روز عصر که ما در خدمت مرحوم قاضی بودیم و آن بزرگوار، طبق معمول افاضه می­‌فرمود، سید جوانی را دیدیم که وارد شد و سلام کرد و به حالت ادب و سکوت، سر را پایین انداخت و کنار در اتاق نشست، مرحوم قاضی، پس از ورود سید مزبور صحبتش را قطع کرد و ساکت شد و سرش را به زیر انداخت، یک ربع ساعت، همین­‌ گونه ساکت و خاموش طی شد. سپس مرحوم قاضی سربرداشت و به من گفت: آقا شیخ عباس، آن کتاب را از فلان قفسه کتابخانه بردار و بیاور و بخوان، کتاب را آوردم و پرسیدم: از کجای آن بخوانم؟ مرحوم قاضی فرمود: کتاب را باز کن؛ هر جایش آمد، همان‌ جا را بخوان. کتاب را گشودم و شروع به خواندن کردم، محتوای مطلب، شرح ماجرای ظلم و جنایت یک سلطان سفاک و ستمگر بود که در میان بنی‌اسرائیل می‌­زیست و مردم از مظالم او به شدت، معذب و در تنگنا بودند، تا آنکه شخص عالمی پیدا شد و گفت: من این سلطان جائر را از کشور بیرون می‌کنم و مردم را از دست وی، رهایی می‌بخشم، زمانی که داستان مزبور را از روی کتاب می­‌خواندم، مرحوم قاضی سر به زیر انداخته بود و فقط گوش می­‌داد، هنگامی که داستان به جایی رسید که عالِم، مردم را بر ضد سلطان سفاک شورانید و وی را از مملکت بیرون راند، مرحوم قاضی سربرداشت و گفت: دیگر بس است. کتاب را سرجایش بگذار و باز سر به زیر انداخت. پس از ۴- ۵ دقیقه، سید مزبور آهسته خداحافظی کرد و رفت و ما دیگر او را در درس مرحوم قاضی ندیدیم. سال­‌ها پس از آن تاریخ، نهضت ۱۵ خرداد به رهبری آیت‌الله خمینی رحمه الله علیه آغاز شد و آوازه وی، آفاق را در نوردید، اعلامیه­‌های وی به نجف می­‌رسید و ما می­‌خواندیم، سال بعد، وی به نجف تبعید شد و ما همراه جمعی از طلاب و فضلا به حضور او رسیدیم، آنجا، به طور غیرمنتظره و با کمال تعجب دیدیم که ایشان، همان سید جوانی است که آن روز به درس مرحوم قاضی آمد... و فهمیدیم که این، کرامتی از مرحوم قاضی بوده و قصة آن عالم بنی‌­اسرائیل با سلطان سفاک، قصه آیت‌الله خمینی رحمه الله علیه با شاه ایران بوده است.

علی التحقیق پیروزی با ما است. 

در ۱۴ مهر۵۷ که امام راحل رحمه الله علیه از نجف به پاریس منتقل شد، هنوز نظام جهنمی شاه برپا بود و آثاری از فروپاشی رژیم دیده نمی‌شد، با این اوصاف، تمام کسانی که امام را در آن روزها ملاقات کرده‌اند، از اطمینان و اعتماد عجیب امام نسبت به پیروزی قاطع انقلاب سخن گفته‌اند. چنانچه مرحوم فلسفی (واعظ شهیر) در خاطراتش نقل می­‌کند: در مدت اقامت امام در پاریس، افراد زیادی از ایران به پاریس رفتند، از جمله آن‌ها، مرحوم آقای مطهری بود، ایشان قبل از رفتن، به منزل ما آمد و گفت: شما پیامی برای آقا (امام) دارید؟ دو سه موضوع بود که من به طور خصوصی تذکر دادم، بعد ایشان خداحافظی کرد و رفت. وقتی مرحوم مطهری برگشت، به دیدن ایشان رفتم؛ آن هم در وقتی که کسی نبود، تقریباً اول شب بود، موضوعاتی را که گفته بودم، ایشان به امام گفته بودند و جواب هم گرفته بودند. دیدم آقای مطهری می‌گوید: آقا! من مبهوت هستم، گفتم: چرا؟ گفت: با وجود این همه نظامی‌های تا بن دندان مسلح، با آن همه حمایت‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه نتیجه چه خواهد شد؟ به امام گفتم: آقا، خطر مهمی است، خودتان چه طور می‌­بینید؟، امام در جواب فرمود: علی التحقیق پیروزیم، یک روحانی، غیر از یک کاسب است که این حرف را بزند، دیدم از یک طرف، امام خمینی است و عظمت دارد و من نمی­‌توانم از ایشان بپرسم چرا پیروزیم؟ ولی پرسیدم که آیا به محضر امام عصر(عج) شرفیاب شدید و ایشان این خبر را داده است؟ امام نفی و اثبات نکرد و فقط گفت: قطعاً پیروزیم، گفتم: الهامی به شما شده است؟، گفت: قطعاً پیروزیم، از هر دری که من وارد شدم، ایشان نگفت که واقعیت چیست؛ ولی هم‌چنان با قاطعیت می‌­گفت: پیروزیم و اعتنا به این همه تانک و توپ و نظامی و غیره نکنید. علی التحقیق پیروزی با ما است. شهید مطهری با حالت بهت، این سخنان را به من گفت و خود متحیر بود. می‌­گفت: من نفهمیدم امام از چه منشأ و منبعی به این حقیقت رسیده است.

شاه پشت این تپه‌ها چی قایم کرده!

مرضیه حدیدچی (دباغ) از زنان مبارز انقلاب اسلامی، مسئول حفاظت حضرت امام(ره) و بیت ایشان، فرمانده وقت سپاه همدان بود که خاطرات ماندگار بسیاری از انقلاب و دفاع مقدس دارد. یکی از خاطرات او را از علم امام خمینی(ره) می‌خوانیم. در جماران بودیم؛ یادم است که هواپیمای بعثی‌ها پشت تپه‌های جماران تردد می‌کردند؛ امام خمینی(ره) به حاج احمد فرمودند: «به بچه‌های سپاه و بسیج بگویید بروند ببینند در پشت این تپه‌ها چه چیزی است که این هواپیماها این قدر رفت و آمد می‌کنند؛ ممکن است شاه در این تپه‌های پشت سر ما چیزی مخفی کرده باشد و می‌خواهند آن را از بین ببرند»برادران بسیج و سپاه تپه‌ها را جستجو کردند و زاغه‌ای از مهمات پیدا کردند. در واقع ایشان با قدرت علم و ایمان خود از پوشش سنگ و خاشاک عبور کرده بودند. امام کسی بودند که ایشان را خوب نشناختیم؛ حرف‌هایی می‌زدند که هنوز هم از درک آن عاجزیم.

ماجرای هدیه توهین‌آمیز کندی به فرح

در سفر محمدرضاپهلوی به آمریکا و در یک مجلس شام خصوصی، محمدرضا یک دست جواهرهای فوق‌العاده نفیس و منحصر به فرد شامل: «گردبند برلیان، گل سینه الماس، دستبند جواهرنشان، انگشتر الماس و گوشواره‌های برلیان» را به ژاکلین کندی، همسر جان‌اف‌کندی رئیس جمهور وقت آمریکا، هدیه داد و در برابر سخاوتمندی بزرگ و بی‌نظیر و البته سفیهانه شاه، کندی یک نقاشی آبرنگ به فرح هدیه داد و مدعی شد که این نقاشی از کارهای خود او در زمان تحصیلش است.ژاکلین هم که به شدت تحت تأثیر قرار گرفته بود یک کراوات رنگ و رو رفته به محمدرضا هدیه داد و ادعا کرد که این کروات متعلق به جورج واشنگتن، اولین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بوده است! فریده دیبا در باره این معاوضه هدایا توسط شاه و همسر کندی می نویسد: هدایای رئیس جمهور آمریکا و همسرش حتی یک دلار ارزش نداشت! در حالی که من می‌دانستم محمدرضا برای خرید جواهرهای عتیقه صدها هزار دلار هزینه کرده است!

دلقکان سیرک یا  وزرای حکومتی

فریده دیبا در خاطره‌ای دیگر از شاه پهلوی می‌نویسد: گاهی هنرمندان را دعوت می‌کردیم که بیایند و هنرنمایی کنند. از جمله این افراد یکی هم آقای غلامرضا کیانپور وزیر دادگستری (اطلاعات بعدی) بود که هم سرپنجه بسیار خوب داشت و ویلون را عالی می‌زد و هم خیلی هنرمندانه می‌رقصید(!) کیانپور لباس زنانه می‌پوشید و حرکات و اطوار زنانه در می‌آورد و ضمن خواندن، اشعار و ترانه‌ها به‌خوبی می‌رقصید!یک هنرمند دیگر هم داشتیم که در حلقه دوستان نزدیک فرح قرار داشت. این مرد هم که بعدها به ریاست سازمان برنامه‌ و بودجه و مشاغل بالای دولتی رسید به‌راستی آتش‌پاره‌ای به معنای واقعی بود.عبدالمجید مجیدی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم خوب با آلات و ادوات نوازندگی آشنا بود و هم خیلی خوب می‌رقصید. همسرش هم خواننده اپرای تهران بود. مجیدی خیلی علاقه داشت در میهمانی‌ها اداری «هارولوید» هنرپیشه آمریکایی را تقلید کند و میهمانان را بخنداند! اینها وزرای حکومتی بودند که می‌خواست ایران را به آستانه «تمدن بزرگ» برساند.  

شیطانی به نام اشرف

حسین فردوست رئیس دفتر ویژه اطلاعات محمدرضا پهلوی در جلد اول صفحه 237 کتاب ظهور و سقوط پهلوی در بخشی از خاطرات خود با عنوان «شیطانی به نام اشرف» به موضوع دخالت اشرف پهلوی در قاچاق موادمخدر در سطح ایران و اروپا اشاره می کند و می نویسد:«اشرف قاچاقچی بین المللی بود و به طور مسجل عضو مافیای آمریکاست. او به هر کجا که می رفت در یکی از چمدان هایش هروئین حمل می کرد و کسی هم جرأت نمی کرد آن را بازرسی کنداین مسأله توسط بعضی از مأمورین به من گزارش شد و من نیز به محمدرضا اطلاع دادم که اشرف چنین کاری می کند. محمدرضا دستور داد که به او بگویید این کار را نکندهمین...» در یکی دیگر از اسناد به جا مانده از ساواک در خصوص بازتاب خارجی قاچاق مواد مخدر توسط اشرف چنین آمده است: «مجله ساگاکه در نیویورک چاپ می شود و از مجلات نسبتاً مشهور آمریکاست و در سراسر آمریکا توزیع می گردد، مقاله ای تحت عنوان ثروتمندترین و مشهورترین فردی که قاچاق مواد مخدر می کند در 7 صفحه درج کرده است. تاریخ توزیع و انتشار مجله 10/9/52 می باشد و مخصوص ماه دسامبر 1972 است.خلاصه مقاله عبارت از:14تن تریاک قاچاق از مرز افغانستان گرفته می شود ولی گزارشی به مقامات بین المللی نشده و کلیه مواد مخدری که از قاچاقجیان کرفته می شود به کاخ سعد آباد محل اقامت والاحضرت شاهدخت اشرف پهلوی برده می شود و بعد توسط معظم له بفروش می رسد... مواد مخدر توسط دیپلمات های ایران و فامیل سلطنت به دنیا حمل می شود در حالیکه اگر یک فرد عادی در ایران دو کیلو تریاک داشته باشد تیرباران می گردد. والا حضرت اشرف و فامیل سلطنت نه اینکه در کار قاچاق هستند بلکه خودشان نیز معتاد می باشند

معروف ترین هرویین تهران

در یکی دیگر از اسناد ساواک ضمن اشاره به اینکه معروف‌ترين هروئين در تهران به نام هروئين حميدرضا مشهور است در خصوص قاچاق مواد مخدر و توزیع آن در ایران توسط حمیدرضا پهلوی چنین آمده است:«يكي از قاچاقچيان مواد مخدره به‌طور خصوصي به وكيل خود اظهار داشته شاهپور حميدرضا با همكاري نعمت‌اله كلان كارمند شهرباني كه سمت رياست دفتر مشاراليه را دارد و تقي علوي‌كيا برادر تيمسار علوي‌كيا قائم مقام سابق سازمان امنيت كه در خيابان تخت‌جمشيد دفتري دارند و به كمك ايادي ديگر باندي براي قاچاق مواد مخدره تشكيل داده و توسط چند نفر از كارمندان و سهامداران شركت‌هاي هوايي مواد مخدره مخصوصاً‌ هروئين را از خارج از ايران وارد و در تهران و شهرستانها پخش مي‌كنند و در اين كار حسن عرب نيز همكاري نزديك دارد و اغلب شب‌‌ها در فرودگاه مهرآباد در دفتر شركت‌هاي هواپيمايي بالاخص ايران ايربا كارمندان نشسته است.گوينده افزوده شاهپور حميدرضا براي پخش رقم بزرگ اين مواد شخصاً به‌عنوان شكار، مواد مذكور را از تهران به شهرستانها و از شهرستانها به تهران حمل مي نمايد و چند نفر از افسران و درجه‌داران نيروي هوايي نيز با مشاراليه همكاري مي‌كنند و مواد اوليه (ترياك) را نيز از شهرستانهاي (تبريز، رضائيه، شاپور، مشهد) براي مشاراليه به تهران حمل و تحت‌نظر وي پخش مي‌نمايند و در حال حاضر معروف‌ترين هروئين در تهران به نام هروئين حميدرضا مي‌باشد كه بين مصرف‌كنندگان و قاچاقچيان معروف است.»

معروف ترین ترک تحصیل کرده های جهان

استیو جابز، بنیان‌گذار شرکت اپل در سال ۲۰۱۱ درگذشت. او پس از پایان تحصیلات متوسطه تنها یک ترم در سال ۱۹۷۲ در دانشگاه پرتلند تحصیل کرد. جابز پس از ترک تحصیل حتی جایی برای خواب نداشت و پیش دوستانش می‌خوابید و با جمع‌کردن شیشه خالی و دریافت "گرویی" آن روزگار می‌گذراند. او پس از مدتی در شرکت آتاری شروع به کار کرد و در سال ۱۹۷۶ به همراه استیو وزنیاک شرکت اپل را تاسیس کرد. ژولیان آسانژ ناشر، روزنامه‌نگار، برنامه‌ریز کامپیوتر، کنش‌گر اینترنت و یکی از بنیانگذاران سایت افشاگر ویکی لیکس بخاطر شغل پدر و مادرش تا پیش از ۱۴ سالگی ۳۰ بار شهر عوض کرد و به مدارس زیادی رفت. او از سال ۲۰۰۲ در رشته‌های فیزیک، ریاضی، فلسفه وعلوم عصب‌شناسی دانشگاه ملبورن استرالیا ثبت نام کرد، اما بالاخره در سال ۲۰۰۵ بدون کسب مدرک ترک تحصیل کرد.بیل گیتس وقتی در سال دوم رشته ریاضیات در دانشگاه هاروارد با کامپیوتر " Altair 8800" آشنا شد، تحصیلات را رها کرد. او شرکت مایکروسافت را بنیان‌ گذارد و میلیاردر شد. دانشگاه هاروارد ۳۲ سال پس از ترک تحصیل به بیل گیتس مدرک افتخاری داد.وینسان ون گوگ، نقاش برجسته هلندی به مدت ۱۵ ماه در رشته علوم دینی در آمستردام تحصیل کرد. او پس از ترک تحصیل و پرداختن به نقاشی، سال‌ها بعد از این دوران به‌عنوان "وحشتناک‌ترین دوران زندگی‌" اش نام برد.لئون تولستوی، نویسنده بزرگ روس در سال ۱۸۴۴ نخست تحصیلاتش را در رشته زبان‌های شرقی آغاز کرد و سپس به علوم قضایی روی آورد. تولستوی در سال ۱۸۴۷ ترک تحصیل کرد.برد پیت به مدت دو سال در دانشگاه میسوری در رشته ژورنالیسم درس خوانده است. درست قبل از آغاز امتحانات به غرب آمریکا رفت و اولین نقش کوچک خود در یک فیلم تبلیغاتی را ایفا کرد و حالا به یکی از بزرگترین ستاره‌های هالیوود تبدیل شده است.

چهار آنتی‏ بیوتیک صد درصد طبیعی

سیر یکی از بهترین آنتی‌بیوتیک های طبیعی است. این ماده غذایی حاوی ترکیبی به نام آلیسین است که یک آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب قوی محسوب می‌شود.نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف روزانه دو تا سه حبه سیر به بدن کمک می‌کند که با انواع مختلفی از قارچ‌های عامل بیماری‌های ریوی مقابله کند.سیر همچنین به تنظیم فشارخون و پیشگیری از تجمع چربی در رگ‌های خونی کمک می‌کند.اگر طرفدار غذاهای پرادویه هستید بدانید که خدمت زیادی به سلامتی‌تان می‌کنید. حتما به تمام غذاهایتان زردچوبه بزنید؛ چون مصرف منظم این ادویه به بدن کمک می کند تا با انواع مختلفی از باکتری‌ها مقابله کند. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند زردچوبه قدرت بالایی در مقابله با علایم افسردگی و پیشگیری از سلول‌های سرطانی دارد.اگر به طور مرتب از نفخ و احساس خستگی و افسردگی رنج می برید لازم است که به فکر تقویت سیستم ایمنی بدن‌تان باشد. در این صورت عصاره دانه‌های گریپ فروت به دادتان می‌رسد. این دانه‌های ریز سرشار از فلاوونوئیدها هستند که خواص آنتی‌بیوتیکی قوی داشته و از بدن در برابر 800 نوع قارچ و ویروس محافظت می‌کنند.اگر به دنبال راه مطمئنی برای پیشگیری و مقابله با آنژین و بیماری‌های مربوط به روده‌ها هستید به سراغ درخت چای بروید. به عقیده  محققان روغن گیاهی درخت چای خواص فوق العاده‌ای دارد و یک ضدویروس قوی محسوب می‌شود.برای درمان آنژین یا دل درد دو قطره از این روغن را با عسل مخلوط کرده و روزانه دو مرتبه میل کنید. بعد از چند روز شاهد بهبودی چشم‌گیری در وضعیتتان خواهید بود.

از خواب جه می‏دانید؟

زمانی دانشمندان فکر می‌کردند؛ خواب یک زمان اضافه است و آدم‌ها با خوابیدن نه تنها چیزی به دست نمی‌آورند، بلکه زمان را هم بطور کل از دست می‌دهند.همانطور که در تعریف‌های رایج و معمول نیز آمده است، زمانی که سطح هوشیاری انسان تغییر پیدا می‌کند، فرد به خواب می‌رود. البته منظورم این نیست که سطح هوشیاری کلا از بین ‌می‌رود، بلکه منظورم این است که آدم‌ها زمانی که به خواب می‌روند، تا حدودی با کمبود هوشیاری روبرو می‌شوند.خواب یا به عبارتی سیکل خواب دو مرحله دارد. یکی مرحله رم (rem) یا حرکت سریع جسمی و دیگری مرحله نان‌رم (nrem) یا بدون حرکت سریع جسمی است. مرحله اول که رم نام دارد مغز بسیار فعال است و در حالی که ماهیچه‌های بدن در حال استراحت هستند، چشم‌ها به سرعت به چپ و راست حرکت می‌کنند.مرحله دوم "نان رم" نام دارد که دارای چند مرحله است، خواب خیلی سطحی، خواب سطحی، خواب عمیق. بعد از خواب عمیق، نوبت به رویا و خواب دیدن می‌رسد. تمام سیکل‌ها و انواع خواب که برایتان نام بردم، بین ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه اتفاق می‌افتد و بعد از آن دوباره همین سیکل تا زمانی که می‌خوابیم ادامه پیدا می‌کند.در زمان خواب، بخش‌هایی از مغز به خواب می‌رود اما قسمت عمده‌ای از این ارگان بیدار است و حتی فعالیتش نسبت به زمانی که بیدار است افزایش پیدا می‌کند. در یک بررسی دانشمندان در محیط آزمایشگاه، موش‌های صحرایی را به مدت دو هفته از خواب محروم کردند. بعد از مدتی تمام آنها مردند.آزمایش بعدی، محققان به شکل دیگری موش‌ها را از خواب محروم کردند به این شکل که وقتی موش‌های مورد نظر می‌خوابیدند و به مرحله خواب عمیق یا مرحله رویا نزدیک می‌شدند، آنها را بیدار می‌کردند و این آزمایش هر بار تکرار می‌شد. تا در این آزمایش هم، موش‌ها بعد از گذشت ۴ تا ۶ هفته مردند. بدین ترتیب، دانشمندان نتیجه گرفتند که خواب نه تنها یک سیکل اضافی نیست بلکه برای جسم و روان موجودات از ضروریات است و یکی از پایه‌های اصلی سلامت به حساب می‌آید.

نحوه تجزیه جسد انسان در اقیانوس

دانشمندان کانادایی برای دانستن این که اگر جسد یک انسان در اقیانوس بماند چگونه تجزیه می‌شود، جسد ۳ خوک را در شبکه‌هایی گذاشتند تا از شکارچیانی مانند کوسه در امان باشند؛ این اجساد در کف خلیج «سانیش»، اقیانوس آرام و بریتیش کلمبیا قرار گرفت و دوربین‌هایی در زیر آب نصب شد تا توسط دوربین بتوانند اتفاقات را مشاهده کنند؛ در طول فیلم آنها مشاهده کردند لاشه خوک‌های اول و دوم توسط بندپایان کوچک و سپس توسط میگوها خورده شد.دو خوک به طور کامل توسط سخت پوستان و طی ۳ هفته خورده شد، خوک سوم که در مکانی عمیق‌تر بود در بیش از 90 روز به طور کامل تجزیه شد؛ در واقع کمبود اکسیژن در آب تا حد زیادی به نابودی لاشه کمک کرد.

به گفته پزشکی قانونی، اگر انسانی در حین غرق شدن کفش ورزش پوشیده باشد بعد از اینکه تمام می‌کند به روی آب می‌آید، و به طرف ساحل کشیده می‌شود و این یک پدیده طبیعی است.در این مطالعه دانشمندان لاشه خوک را انتخاب کردند زیرا از نظر فلور روده، اندازه پوست و مو مانند انسان است؛ علاوه بر این مطالعه آنها متوجه شدند جسد انسان چگونه و در چه مدت تجزیه می شود و در ضمن می‌تواند اطلاعات مفیدی برای ارزیابی پزشکی قانونی جهت جنایت‌هایی که در دریا صورت می‌گیرد، باشد.

عنکبوتی که الکتریسیته ساکن تولید می کند

یافته‌ های جدید محققان دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد گونه‌ای عنکبوت وجود دارد که تار آن الکتریسیته ساکن در خود دارد.این محققان به تازگی نتایج دستاوردی جالب توجه را در نشریه Biological Letters منتشر کرده‌ اند که نشان می‌دهد چگونه گونه‌ ای عنکبوت طی فرآیندی پیچیده و حیرت انگیز، تارهای خود را همراه با الکتریسیته ساکن تولید می‌کند.محققان دریافته‌ اند که این گونه از عنکبوت که به آن “عنکبوت وسط باغ” گفته می‌شود همواره دارای تارهایی است که مقادیر بسیار اندکی بار الکتریکی در خود دارد. این جانور از اندام ویژه‌ ای در بدنش تارهای منحصربفردش را تولید و به بیرون پرتاب می‌کند و جالب اینکه با استفاده از آن شبکه ای از تارهای در هم تنیده الکتریکی می‌سازد.باردار ساختن تارها طی فرآیند جالب توجهی صورت می‌گیرد. تار پس از تولید درحالی از بدن حشره خارج می‌شد که با سایش با عضوی خاص که ساختاری فیبرمانند دارد دارای بار الکتریکی می‌شود.

زندگی بدون لبخند از ترس چین و چروک

زن انگلیسی با رفتاری نادر و بحث انگیز به منظور حفظ جوانی خود و دوری از چین و چروک ها، از سن ۱۰ سالگی تصمیم گرفت که هرگز لبخند نزند. این زن ۵۰ ساله که تیس نام دارد، در طول ۴۰ سال گذشته هیچگاه لبخند نزده است حتی زمانی که دخترش به دنیا آمد!تیس در این باره می گوید: من از چین و چروک ها در صورتم رنج نمی کشم؛ زیرا خودم را آموزش دادم که عضلات صورتم را تحت کنترل داشته باشم. همه از من می پرسند که آیا تاکنون بوتاکس تزریق کرده ام؛ اما من می دانم که علت این امر نخندیدن و یا لبخند نزدن از زمانی که نوجوان بودم. نتیجه تصمیم من این بود که هیچ چین و چروکی در صورتم دیده نشود.بله من خوشحال و شاد هستم و دوست دارم که جوانی خود را حفظ کنم. شیوه من از بوتاکس بسیار طبیعی تر است و تاثیر آن از هرگونه  ماده بهداشتی و آرایشی گران قیمت بیشتر استبه نوشته روزنامه دیلی میل، شماری از شخصیت های معروف نیز همین شیوه را در پیش گرفتند؛ مانند کیم کارداشیان ستاره تلویزیونی ۳۴ ساله که اذعان کرد تلاش می کند لبخند نزند “زیرا لبخند موجب ایجاد چین و چروک ها می شود

خطرناک ترین گیاه دنیا

جیمپی جیمپی نام گیاهی است که بیشتر در شمال استرالیا می روید و به عنوان یکی از خطرناک ترین و سمی ترین گیاهان دنیا نیز شناخته می شود. این گیاه می تواند راحت حیوانات و گاهی انسان ها را از پا در بیاورد.با دست زدن به این گیاه خطرناک درد عجیبی در بدن پیچیده می شود و سپس اندام ها از کار می افتند تا فرد بمیرد. اگر خوش شانس باشید و از مرگ نجات پیدا کنید باز هم این درد تا آخر عمر همراه شما خواهد بود و زندگی را سخت می کند.افرادی که برای تحقیق روی این گیاه کار می کنند همیشه از لباس های بسیار ضخیم به همراه کلاه های مخصوص استفاده می کنند. گاهی اوقات گرد های این گیاه در هوا هم می تواند قربانی بگیرد.

چگونگی شناخت افراد گرم و سرد مزاج

مزاج مخلوطى یا ممزوجى از ترکیبات مختلف است. حالت و وضع بدنى هر فرد را مزاج گویند. پذیرش بیمارى‏ها و استعداد افراد باهم متفاوت است و هر کسى نوعى بیمارى را بهتر مى‏پذیرد، بعضى‏ها در مقابل بعضى بیمارى‏ها نسبت به دیگران مقاوم‌‏تر هستند. با علم به این کیفیت «مزاج عبارت است از طرز واکنش شخص در مقابل عوامل بیمارى».براى تعریف مزاج بیشتر عمل فیزیولوژى بدن را مورد بحث قرار مى‏دهند، زیرا طرز عمل اعضاء و احشاء در تغییر مزاج مؤثر است. نوع شیمیایى اعمال فیزیولوژى بدن بیشتر از اعمال فیزیکى مورد نظر است. بنابراین مزاج‏ها از روى اعمال شیمیایى بدن از هم متمایز مى‏شوند.مى‏توان گفت که مزاج عبارت است از وضع فیزیولوژى هر فرد در حال حاضر، یعنى وضع فیزیولوژى هر فرد در هر زمان مبیّن حالات مزاجى او است. در اثر زیادى انرژى، مزاج گرم است و به علت ضعف و تفرق‏، مزاج سرد است و به علت جمع شدن مایعات اضافى در سلول‏هاى بدن، مزاج مرطوب بوده و مزاج خشک را مدیون جمع شدن املاح اضافى در بدن مى‏دانند.بررسى حالات فردى از قبیل رنگ رخسار، زبان، چشم، وزن (چاقى- لاغرى)، رنگ ادرار، ضعف یا گرمى یا داغى کف پاها و دست‏ها، لرزش اندام‏ها، رنگ پوست بدن و همه اختلافات سازمانى یک بدن و تجزیه ادرار و خون و رادیولوژى و غیرو به شناختن مزاج‏ها کمک مى‏کند.در کتاب همیشه لاغر و سالم باشید آمده است جمع شدن یا کم شدن بیش از حد یک مادّه، مزاج را به سود خود تغییر مى‏دهد. مثلا مزاج گرم، مزاج سرد، مزاج مرطوب، مزاج خشک. در اثر زیادى انرژى، مزاج گرم است و به علت ضعف و تفرق‏، مزاج سرد است و به علت جمع شدن مایعات اضافى در سلول‏هاى بدن، مزاج مرطوب است و مزاج خشک را مدیون جمع شدن املاح اضافى در بدن مى‏دانند.فعل و انفعالات داخل بدن زیر نظر غدد داخلى و اعصاب نباتى انجام مى‏پذیرد هر چه سوخت‏وساز بدن بیشتر باشد، حرارت بیشترى تولید می‌شود و متابولیسم بازال بالا مى‏رود.این حالت بالا رفتن حرارت و انرژى را گرمى گویند. اگر غدد مترشحه داخلى و اعصاب به عللى دچار سفتى و کم‏کارى شوند، سوخت‏ وساز بدن کم مى‏شود. یعنى متابولیسم بازال پایین مى‏آید، این حالت را سردى گویند. حد اعتدال کار کردن غدد و اعصاب باعث اعتدال مزاج مى‏شود که به آن مزاج معتدل گویند.

تاثیر خندیدن روی غذا

برخی افراد غذا را به خوبی نجوند, ولی هیچ وقت دچار مشکلات گوارشی نمشوند، باید بدانیم که همه افراد دارای سیستم گوارش یکسان نیستند و برخی افراد هستند که دارای معده قوی بوده و جدار ضخیم و مانند سنگدان مرغ است.دارندگان چنین معدههایی میتوانند غذاهای سخت و درست نجویده شده را خود نرم کنند. بر عکس برخی افراد هستند که دارای معده ضعیفی هستند و و جدار آنها نازک است و غدد مترشحه آنها کمتر از حد عادی است. چنین معدههایی تاب و تحمل ندارند. این گونه افراد باید غذا را زیاد بجوند تا با آب دهان کاملاً آغشته شود و به علاوه کمتر غذا بخورند تا معده آنها از عهده وظایف خود برآیند.خوب نجویدن غذا خود موجب تنبلی رودهها و تخمیر غذا در دستگاه گوارش می‌شود که خود موجب گازهای بدبویی میکند که جذب خون می‌شود و حتی باعث بوی بد دهان نیز میشود.تا قبل از احساس گرسنگی، غذا خورده نشود چرا که خوردن غذای بیش از حد معده را ضعیف می‌کند و هضم غذا را مختل خواهد کرد. صرف غذا با آرامش باشد چرا که تُند خوردن غذا باعث بلع هوا به معده شده و نفخ ایجاد میکند.در سر سفره و به هنگام صرف غذا باید مطالب نشاط آور و مفرح بیان شود که خنده و شادی دستگاه گوارش را تحریک می‌کند و به حرکت در میآورد که خود موجب هضم بهتر غذا میشود چرا که خنده و شادی موجب تحریک بیشتر رودهها شده و دفع مواد زائد را تسهیل میشود. 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 313 IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    در واقع ایشان(امام خميني ره)با قدرت علم و ایمان خود از پوشش سنگ و خاشاک عبور نکرده بودند،ايشان يك مقدار اندكي فكر كرده بودند و با اندك تجزيه تحليل وقايع به اين نتيجه رسيده بودند.خدايش رحمت كناد/اما افسوس و صدافسوس كه امروزروز در رده هاي مديريتي جامعه كسي زحمت اندكي فكر كردن هم به خودش نمي دهد.تاثمرات شيرينش نصيب خلق الله بشود/همه مملكت داري امروزه روز شده آزمون و خطاآزمون و خطاآزمون و خطاآزمون و خطا.اللهم عجل لوليك الفرج.آمين يارب العالمين