قدس انلاین - سعید کوشافر: باز شنبه شد و با سبدی مملو از خبرهای خواندنی خدمت شما رسیدیم ، خبرهایی از چهارگوشه جهان و خبرهایی از دنیای سیاست و اقتصاد ووورزش ، این هفته نیز داعش خودرا به صدر اخبار رساند و با جنایتی وحشیانه دیگر به محل اظهارنظرهای کارشناسان تبدیل شد این درحالی است که سرنوشت مذاکرات ایران نیز همتای آن دررسانه های فارسی زبان مورد توجه قرار دارد. درادامه با هم اخباررا مرور میکنیم...

ازشکایت احمدی نژادیها از یکدیگر و تهدید امریکا از سوی ایران تا شکستن سکوت 50روزه رییس بورس و پرونده ضرب وشتم دانشجو توسط گزارشگر مشهور

 

 

***سردبیر یک سایت احمدی‌نژادی باشکایت مدیر یک سایت دیگر احمدی‌نژاد به زندان می‌رود!

 دادگاه تجدیدنظر با تایید حکم ۹۱ روز حبس تعزیزی سردبیر متین نیوز، پیرو عدم رضایت محمد رحمانی از حامیان رسانه ای آقای احمدی نژاد راهی زندان می شود.

سردبیر سایت خبری متین نیوز که در سابقه خود سردبیری روزنامه های شهروند، گسترش صنعت و سرویس سیاسی ایرنا را در دولت دهم در کارنامه اش ثبت کرده است، در پی شکایت محمد رحمانی مدیر سایت نکات پرس از دسته سایت های حامی احمدی نژاد راهی زندان می شود.

 

***واکنش گروه داعش به اعدام «ساجده الریشاوی»

پایگاه "السومریه نیوز" گزارش داد که گروه تروریستی داعش تهدید کرد عملیات خود را به امان پایتخت اردن منتقل خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، گروه داعش با انتشار بیانیه ای در پایگاه های اینترنتی نزدیک به این گروه اعلام کرد پاسخ سختی به اقدام اردن در اعدام کردن ساجده الریشاوی خواهد داد.

اردن سحرگاه امروز در پی اقدام گروه داعش در سوزاندن معاذ الکساسبه خلبان اسیر اردنی، دو نفر از تروریست های زندانی را اعدام کرد.

در بیانیه داعش آمده است: اگر پادشاه اردن اقدامی علیه زندانیان وابسته به داعش انجام دهد، حملات خود را به مرکز امان منتقل خواهیم کرد. ما از همه خلبان هایی که در حملات ائتلاف بین المللی مشارکت دارند انتقام خواهیم گرفت.

داعش در ادامه این بیانیه می افزاید: پادشاه اردن علیه دولت اسلامی اعلام جنگ کرد و به دشمنان اسلام از صلیبی ها و رافضی ها کمک می کند و سلاح در اختیار آنها قرار می دهد و در تجاوزگری آنها مشارکت می کند. اگر پادشاه اردن اقدامی علیه اسیران ما در زندان هایش انجام دهد، ما می توانیم فروپاشی رژیم حاکم را با انتقال نبرد به قلب امان نزدیکتر کنیم. مردان ما تا زمانی که همه خلبانان را مجازات نکنند، آرام نخواهند نشست.

 

***پدری که به خاطر انتشار عکس برهنه دخترش خودکشی کرد

"لوردانا چیرو" مدل اهل رومانی یک برند معروف با نام "پلی بوی" که خود را برای عکس های این مجله برهنه کرده بود، موجب خودکشی پدرش شد.

این دختر 25 ساله به دنبال مرگ پدر خود که تنها چند ماه پس از انتشار اولین عکس های برهنه اش اتفاق افتاد، بسیار افسرده است.

"چیرو" 25 ساله می گوید: او بعد از دیدن عکس ها دیگر با من صحبت نمی کرد. پدرم از کار من بسیار ناراحت بود و خود را عذاب می داد.

او ادامه داد: زمانی که پدرم متوجه شد چه کاری انجام داده ام، خود را از بقیه مردم جدا کرد و دیگر با کسی رفت و آمد نمی کرد. همچنین او تلاش می کرد تا من را نیز از بقیه خانواده جدا کند. من گمان می کردم او فقط از کار من عصبی و ناراحت است، اما هرگز انتظار این را نداشتم که پدرم دست به خودکشی بزند.

با وجود این،" چیرو" بعد از چند ماه از شروع کارش به عنوان مدل مجله "پلی بوی" تلاش کرد تا از پدرش دلجویی کند و می خواست با او آشتی کند، اما در همین زمان خبر رسید که او خود را در خانه اش حلق آویز کرده است.

"چیرو" می گوید: پدرم در حالی کشف شد که خود را از یک میله بلند در زیرزمین تاریک خانه دار زده و به طرز وحشتناکی مرده بود.

او هنوز از مرگ پدرش شوکه است، چرا که حتی یک یادداشت خداحافظی هم برایش باقی نگذاشته است.

همه همسایه های پدرش می گویند که او این اواخر، قبل از مرگش بشاش و خنده رو شده بود. در حالی که این رفتارخوب پدرش تنها راز پنهانی بود برای قصد خودکشی که در سرش می پروراند.

"چیرو" اظهار داشت: من و پدر قبل از شروع کارم به عنوان یک مدل، رابطه بسیار صمیمانه ای با یکدیگر داشتیم و تقریبا هرروز ساعت ها از طریق تلفن صحبت می کردیم، اما ناگهان تمام این صمیمیت ها بعد از انتشارعکس های برهنه ام و دعواهای ما با یکدیگر نابود شد.

او در پایان گفت: مرگ او برای من بسیار دردآوراست و از اینکه کار من آنقدر باعث رنج و عذاب او شده که خودکشی را تنها راه حل خود دانسته است، احساس پشیمانی و اندوه می کنم.

 

***بی بی را مقصر ندانید، تقصیر آیت الله هاست

روزنامه هاآرتص  در مقاله ای با عنوان"بی بی را مقصر ندانید، تقصیر آیت الله هاست" به اختلافات آمریکا و اسرائیل اشاره کرد و نوشت: اکنون این تنش و اختلاف و موضوع سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا به یک بازی سیاسی تبدیل شده است و همه تقصیر را گردن دیگری می اندازند.

روزنامه هاآرتص در این باره نوشت:«شکی نیست که روابط بین امریکا و اسرائیل دچار ضعف شده ست اما باید دید که مقصر کیست؟

باید دید مقصر نتانیاهو و اسرائیل است و یا اوباما و جان کری؟ یا اینکه تمام آنها مقصر هستند و یا اینکه هیچ کدام از آنها مقصر نبوده و مشکل جای دیگری است؟

تمامی چیزها، آنطور که به نظر می آیند، نیستند؛ باید تحلیلگران و مقامات سیاسی نگاهی کوتاه به گذشته و روندی که باعث تضعیف روابط اسرائیل و آمریکا شده است، بیاندازند. باید دید که اختلاف اصلی بین سیاست های اوباما و سیاست و منش نتانیاهو است و یا اینکه اختلاف اصلی بین جمهوری خواهان کنگره با دموکرات های کاخ سفید است که به دنبال توافق با ایران بر سر برنامه هسته ای هستند.

به نظر می رسد که مقصر در این بحران بوجود آمده، نه اسرائیل است و نه نتانیاهو، نه اوباما است و نه آمریکا، بلکه مقصر آیت الله های ایران هستند که باعث اختلاف میان آمریکا و اسرائیل شده اند.»

 

***شناسایی محل سوزاندن خلبان اردنی

مطبوعات و کاربران شبکه های اجتماعی محلی را که خلبان اردنی در آن به دست عناصر داعش سوزانده شد، شناسایی کردند.

نشریه لبنانی "الاخبار" خاطرنشان کرد که اعدام بی رحمانه "معاذ الکساسبه" خلبان اردنی، در کنار ساختمان امنیت سیاسی رقه انجام شده است.

برخی منابع می گویند که دست کم 25 تن از عناصر داعش در همین مکان و در پی بمباران نیروهای ائتلاف بین المللی به هلاکت رسیده اند.

  چند حساب کاربری در توئیتر از جمله صفحه متعلق به گروه فعالان حقوق بشر موسوم به "رقه در سکوت سر بریده می شود" با اشاره به جزئیات تصاویر ویدیوی سوزانده شدن این خلبان، به خصوص دیوار سنگی که در آن دیده می شود، محل وقوع این جنایت را مشخص کردند.

این حساب ها طول و عرض جغرافیایی محل مورد نظر را بدین شرح اعلام کردند (35.938725, 39.013118) که می توان از طریق نقشه های گوگل آن را یافت.

 

***دیدن امام زمان(عج) بخاطر مخالفت با طرحی در مجلس شورای ملی

مرحوم آية الله شيخ مرتضى حائرى در مورد تشرفشان خدمت امام زمان(عج) چنین فرمودند: « يكى از زنان مجلس رژيم پهلوى ، پيشنهادى داده بود كه قسمتهايى از آن مخالف با قوانين اسلام بود، پس، بر خود وظيفه ديدم بطور علنى در مخالفت با پيشنهاد فوق در ميان مردم سخن بگويم. اتفاقا در آن ايام ، مجلس فاتحه مرحوم حاج احمد آقاى روحانى - فرزند مرحوم آقا سيد صادق معروف - بود.

به مجلس فاتحه وى حاضر شده و پس از آن به محل استقرار قاريان رفته، بلندگو را از قاريان گرفته و بطور مستدل در ميان تعجب و حيرت حضار، به نقد قانون فوق از نظر اسلام و مصالح اجتماعى پرداختم.

اتقاقا پس از صحبت تند فوق ، پيشنهاد مذكور در مجلس شوراى ملى آن دوران دنبال نشد. همان شب در عالم رؤ يا خود را در مسجد الحرام يافتم كه در مطاف هستم ، ناگهان به من اجازه تشرف به خدمت حضرت ولى عصر عجل الله تعالى فرجه الشريف داده شد. حدود حجر الاسود در حالتى حضرت را ملاقات كردم كه آن حضرت از طرف حجر الاسود و من نيز رو به سوى ايشان مى رفتم ، به همراه حضرت نيز يكى دو نفر ديگر بودند. وقتى به نزدش رسيدم ، او چيزى نفرمود، من نيز چيزى نگفتم فقط لبخند شيرين و محبت آميزى به من زد، آنگاه اجازه داد تا دستشان را ببوسم!»

 

***حمله هوایی اردن به داعش

نیروی هوایی اردن حمله به مواضع داعش را آغاز کرده است. یک نماینده دولت اردن این خبر را پنج‌شنبه اعلام کرد.

داعش روز سه‌شنبه (۳ فوریه) یک خلبان ۲۶ ساله اردنی بنام "معاذ الکساسبه" را در قفسی زنده سوزانده و ویدئوی سوزاندن وی را منتشر کرد. خلبان اردنی در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ در سوریه به اسارت داعش درآمده بود.

در واکنش به این عمل، دولت اردن نیز چهارشنبه (۴ فوریه) یک عضو القاعده و یک زن به نام "ساجده الرشاوی" را که داعش خواستار آزادی‌اش شده بود، اعدام کرد. همچنین ملک عبدالله دوم اعلام کرد که "جنگی بیرحمانه" را علیه داعش به پیش خواهد برد. پادشاه اردن گفت: «پاسخ اردن و ارتش آن، پس از اتفاقی که برای فرزند این کشور افتاده، بسیار سخت خواهد بود.»

به گزارش بی بی سی، روز پنجشنبه نیروی هوایی اردن تصاویری منتشر کرد که جنگنده‌های این کشور را با بمب‌هایی که آیات قرآن و یا نام معاذ الکساسبه بر آنها نوشته شده بود نشان می داد.

مقام‌های اردنی می گویند در دور تازه حملات این کشور علیه مواضع داعش، "انبارهای تسلیحاتی و پایگاه‌های آموزشی" این گروه را هدف قرار داده اند.

به گزارش دویچه وله، اردن در گذشته به طور مرتب در حمله‌های هوایی علیه مواضع داعش در سوریه شرکت کرده است. این حمله‌ها بخشی از عملیات تهاجمی به فرماندهی نیروهای نظامی آمریکایی علیه داعش در عراق و سوریه بوده‌اند.

نخست وزیر اسرائيل، بنیامین نتانیاهو، در مکالمه‌ای تلفنی با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، پیشنهاد کرد که نیروهای نظامی دو طرف در مبارزه‌مشترک علیه داعش شرکت کنند.

 

***آمریکا برای تکیه کردن به ایران آماده می شود

پایگاه خبری "بریت بارت" لبنان ، طی گزارشی مدعی شد ایران و آمریکا در حال بررسی قراردادی هستند که بر اساس آن ایران در مقابل لغو تحریم ها، مسئولیت برقراری ثبات در منطقه را به عهده می گیرد.

این گزارش تحت عنوان "آمریکا آماده می شود که برای ثبات منطقه در افغانستان، عراق و سوریه، به ایران تکیه کند" منتشر شد.

در این نوشتار آمده است: «بنابر گزارشات، مقامات اروپایی پیامی را در رابطه با مذاکرات هسته ای جاری با ایران به مسئولان اسراییلی مخابره کرده اند. بر اساس گزارش ها، ایالات متحده و ایران به قراردادی نزدیک می شوند که به حکومت ایران اجازه می دهد اکثریت قریب به اتفاق سانتریفیوژهای خود را فعال نگه دارد و از سوی دیگر، ایران را به عنوان مسئول برقراری ثبات در منطقه می پذیرد.»

این پایگاه لبنانی در ادامه افزود: «بر اساس گزارش رادیو ارتش اسراییل، این قرارداد توسط جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران بررسی شده و ظاهرا ایرانی ها باید اطمینان دهند که در عراق، افغانستان و سوریه، درگیری ها افزایش پیدا نخواهد کرد.»

در این گزارش همچنین آمده است:هنوز مشخص نیست که ایران چگونه می خواهد درگیری ها را در این سه کشور مهار کند؛ سه کشوری که کانون خشونت های فرقه ای باقی مانده اند.

بر اساس گزارش ها، در ازای پذیرفتن این موارد از سوی ایران که به نظر می رسد باعث توانمند سازی بسیار زیاد این کشور می شود، ایالات متحده نیز موافقت خواهد کرد که تحریم های اقتصادی خود علیه ایران را لغو کند.

هفته گذشته دولت اوباما گزارشی را که اعلام می کرد رییس جمهور آمریکا 80 درصد از خواسته های ایران در مذاکرات هسته ای جاری را می پذیرد، انکار کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات های درگیر با مذاکرات گزارش داد که آمریکا و ایران به توافق بر قراردادی نزدیک شده اند که به ایران اجازه نگهداری تقریبا تمامی 10 هزار سانتریفیوژ را می دهد، اما توان بالقوه این سانتریفیوژها برای ساخت تسلیحات هسته ای کاهش می یابد. این گزارش تذکر می دهد که کارشناسان هشدار داده اند که بازگرداندن سانتریفیوژها به حالت اولیه و به حداکثر رساندن بهره وری آن ها بسیار آسان است.

 

***ادعای عجیب «احمد حریری» علیه ایران و حزب‌الله

دبیرکل جریان "المستقبل" لبنان گفت: «موضع رسمی این کشور از طریق دولت به نخست وزیری تمام سلام اعلام می شود و دیدگاه‌های احزاب و جریان های سیاسی دیگر فاقد اهمیت است.»

"احمد حریری"، دبیرکل جریان المستقبل در گفتگو با پایگاه اینترنتی "الرأی" (Alraimedia) کویت ادعا کرد: «اظهارات سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله در چارچوب اهداف و سیاست های ایران است و هیچ ارتباطی به لبنان ندارد.»

وی افزود: «اظهارات سید حسن نصر الله و حزب الله در حمله شدید به بحرین، اطلاق نام اسرائیل دوم بر آن و معرفی وضعیت آن کشور به عنوان طرح مشابه شهرک سازی صهیونیست ها و اشغالگری و اعطای تابعیت، در چارچوب اهداف ایران و نه دولت لبنان است که از طریق شبکه های العالم ایران و المنار حزب الله ترویج می شود و ایران اعلام کرده است کشورهایی که در کاستن قیمت جهانی نفت نقش داشته اند، با نتایج شدید آن مواجه خواهند بود.»

به نوشته پایگاه اینترنتی الرأی، دبیرکل جریان المستقبل لبنان در این گفتگو ادعا کرد: «حمله تبلیغاتی به بحرین اولین طرح در چارچوب حملات ایران است و این اظهارات از سوی سید حسن نصر الله نیازمند حمایت ایرانی ها بود.»

وی مدعی شد که «ایران در حال رو کردن کلیه برگه هایش در یمن، عراق، سوریه و بحرین و قرار دادن آنها بر روی میز مذاکرات با امریکا و غرب است.»

به گفته حریری، «ایران در بحرین علیه حکومت آن موضع می گیرد اما  از نظام سوریه دفاع می کند.»

 دولت سوریه با گروه های تروریستی مانند داعش، النصره و... مواجه است و مردم آن به دست این تروریست ها قتل عام می شوند؛ تروریست هایی که از سوی رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای عربی و همسایه سوریه و غرب حمایت می شوند.

اما در بحرین مردم این کشور بدون هیچگونه اقدام نظامی و با برگزاری تظاهرات آرام خواستار برقراری دموکراسی و برچیدن حکومت دیکتاتوری هستند و با سرکوب، بازداشت و کشتار از سوی حکومت آل خلیفه مواجه هستند.

گفتنی است که نیروهای نظامی عربستان سعودی نیز برای کمک به نظامیان آل خلیفه درسرکوب مردم بی دفاع بحرین در این کشور به سر می برند.

 

***ناموس رجوی شاهد پایکوبی ارتش عراق

روزگاری سرکرده منافقین پادگان اشرف را ناموس خود و منافقین خوانده بود.  نیروهای امنیتی عراق و نیروهای سازمان بدر عراق که در حال جنگ با داعش هستند و از گروه‌های حاضر در نیروهای بسیج مردمی به شمار می آیند، آزادی کامل استان «دیالی» را با حضور «محمد الغبان» وزیر کشور و «هادی العامری» رئیس این سازمان در اردوگاه «اشرف» پایگاه سابق منافقین در عراق جشن گرفتند.

این اردوگاه در سال ۱۳۶۵ شمسی و پس از انتقال مرکز اصلی سازمان تروریستی منافقین به عراق و با حمایت مستقیم صدام (دیکتاتور سابق) و حزب بعث تاسیس شده بود. وزیر کشور عراق با حضور در این اردوگاه و شرکت در جشن پیروزی بر داعش در استان دیالی خواستار نشان دادن بیشترین میزان همکاری میان شهروندان و کمک آنها در ارائه خدمات اساسی و همکاری با نهادهای ویژه دولتی شد. «هادی العامری» رئیس سازمان بدر و از نمایندگان پارلمانی عراق نیز با تقدیر از نقش نیروهای امنیتی و پلیس در مقابله با تروریست‌ها گفت: نیروهای بسیج مردمی بیش از ۷۰ شهید در نبردهای اخیر با داعش برای پاکسازی استان دیالی تقدیم کرده است.

اردوگاه اشرف در حقیقت بخشی از زمین های کشاورزی مردم استان دیالی بود که توسط نیروهای صدام به زور غصب شده و به پاس همکاری مسعود رجوی در جنگ ایران علیه عراق و هم چنین سرکوب شیعیان مخالف صدام به تشکیلات تروریستی منافقین اهدا شد که در ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ کاملا تخلیه شد. تشکیلات نفاق رجوی در همه سالهای حضور خود در کشور عراق به عنوان بازوی نظامی و امنیتی حزب بعث در سرکوب مخالفان عمل می کرد به نحوی که به گواه اسناد و مدارک تاریخی نقش پررنگی در سرکوب انتفاضه شعبانیه شیعیان عراق و هم چنین کردکشی گسترده در شمال عراق ایفا کرد.

رجوی که همیشه ادعا داشت پادگان اشرف ناموس خود و سایر منافقین است، بار دیگر بی غیرتی خود را به اثبات رساند و در قبال بی ناموسی اش، همچون موشی به دورن سوراخ خزیده است و چهره خود را نشان نمی‌دهد.

***ایران آمریکا را تهدید کرد

پایگاه خبری شبکه راشا تودی روسیه (RT)، در گزارشی تحت عنوان "ایران تهدید کرد در صورت پیگیری تحریم ها از سوی آمریکا، غنی سازی هسته ای را گسترش خواهد داد" به انعکاس اظهارات حمید بعیدی نژاد مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه در سفارت ایران در این کشور پرداخت.

در این گزارش آمده است: «دیپلمات ارشد ایرانی، در سفارتخانه این کشور در مسکو به گزارشگران گفت: در صورت تصویب تحریم های جدید علیه کشور، تهران گسترش ظرفیت های غنی سازی اورانیوم را از سرخواهد گرفت.»

راشاتودی همچنین نوشت:حمید بعیدی نژاد، مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امورخارجه ایران، گفت: «طبیعتا در صورتی که توافقی در موضوع هسته ای وجود نداشته باشد، دو طرف مذاکرات می توانند به مواضع قبلی خود باز گردند.

ایران می تواند به توسعه برنامه هسته ای خود، به نحوی که برای منافع ملی این کشور مفید است، ادامه دهد؛ ایران به توسعه آن ادامه خواهد داد و ما سانتریفیوژهای بیشتری راه اندازی خواهیم کرد.»

پیش از این در روز سه شنبه، پارلمان ایران لایحه ای تصویب کرد که از دولت می خواست تمامی فعالیت های هسته ای را در صورت تحمیل تحریم های جدید، از سر گیرد.

بعیدی نژاد افزود: «کنگره آمریکا قانونگذارانی دارد که مایل هستند تحریم های ضد ایرانی بیشتری را پیش ببرند.»

پس از رایزنی بعیدی نژاد با وزارت خارجه روسیه، وی اظهار داشت: «در این نقطه، ما تصمیم داریم که همکاری با روسیه را گسترش دهیم.» وی همچنین تاکید کرد که مذاکرات با 1+5 در موضوع برنامه هسته ای ایران به مرحله ای حساس و حیاتی رسیده است.

***جبهه جدید ایران علیه اسرائیل

 نخست وزیر و وزیر جنگ اسرائيل، بنیامین نتانیاهو و موشه یعلون، در پی پاسخ حزب الله لبنان به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در القنیطره، چهارشنبه (۴ فوریه / ۱۵ بهمن) از بخشی از نیروهای نظامی این رژیم دیدن کردند.

نتانیاهو طی این دیدار گفت: «من و وزیر دفاع[جنگ] به اینجا آمده‌ایم تا از تدارکات نیروهای پدافند در برابر خطرات جدیدی که ما را در بلندی‌های جولان تهدید می‌کند بازدید کنیم. مدتی است که ایران تلاش می‌کند جبهه جدیدی را در این‌جا بگشاید و این جبهه را علیه ما گشوده، به علاوه دیگر جبهه‌های جنوب لبنان و نوار غزه.»

نتانیاهو افزود: «رهبران جامعه بین‌الملل به جای آن‌که از ایران بخواهند که به حمایت از تروریسم[مقاومت علیه اسرائیل] در منطقه و سراسر جهان پایان بدهد، در حال رسیدن به توافقی با ایران هستند که به این کشور اجازه می‌دهد مسلح به سلاح اتمی شود.»

نخست وزیر اسرائیل گفت که توافقی که با ایران حاصل شده برای اسرائيل، منطقه و همه جهان بسیار خطرناک است و اسرائیل با تمام قدرت با آن مقابله خواهد کرد.

به گزارش دویچه وله، سخنان نتانیاهو در باره این‌که ایران در حال گشودن جبهه جدیدی علیه اسرائيل در بلندی‌های جولان است، تکرار گفته‌های وزیر جنگ این رژیم است.

یعلون نیز پیش از این هنگام دیدار از تاسیسات فن‌آوری هوافضای اسرائيل تاکید کرده بود که ایران جبهه جدیدی را در بلندی‌های جولان علیه اسرائيل گشوده است.

وزیر جنگ اسرائيل گفته بود: «ضروری است که مانع ایران از دست یافتن به توانایی نظامی هسته‌ای شویم و ضروری است نگذاریم ایران به ما حمله کند، چه از لبنان بوسیله حزب‌الله یا از غزه، بوسیله حماس و جهاد اسلامی، یا از طریق گشودن جبهه‌های جدید در بلندی‌های جولان.»

 

***رسوایی اخلاقی جدید در زندان های اسراییل

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost)، طی گزارشی نوشت: «افسر اسراییلی به تجاوز جنسی به یک زندانی مرد متهم شد.»

بر اساس این گزارش، افسر 33 ساله اسراییل از جایگاه خود سوء استفاده نموده و ممکن است به اذیت و آزار جنسی و اخاذی نیز محکوم شود.

چندی پیش نیز پایگاه خبری شبکه پرس تی وی (Presstv)، طی گزارشی اعلام کرد  که یک گروه فلسطینی می‌گوید فلسطینی‌هایی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند در زمان بازداشت یا بازجویی در معرض تعرض جنسی نیروهای اسرائیلی قرار داشته‌اند.

بر اساس گزارش پرس تی وی، «انجمن زندانیان فلسطینی» (PPC) اعلام کرد، حدود ۴۰ درصد از کودکان فلسطینی هنگام بازجویی در معرض تجاوز جنسی  قرار دارند. این انجمن همچنین خاطر نشان کرد نظامیان اسرائیلی از ژوئن ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۶۰۰ کودک فلسطینی را در بیت المقدس (اورشلیم) دستگیر کرده‌اند.

 

***آمریکا باز هم به داعش در عراق سلاح رساند

پایگاه خبری "نهرین نت" گزارش داد که نیروی هوایی آمریکا بار دیگر به بقایای تروریست های داعشی و بعثی که در استان دیاله عراق در جنگ با نیروهای ارتش و داوطلب مردمی متحمل شکست شده اند و به مناطق دیگر گریخته اند، کمک های تجهیزاتی و تسلیحاتی کرده است.

بنا بر این گزارش، یک منبع در نیروهای داوطلب مردمی فاش کرد یک فروند بالگرد آمریکایی به بقایای گروهک تروریستی فراری داعش که از حملات نیروهای داوطلب مردمی و مقاومت اسلامی و ارتش در دیاله گریخته اند و به منطقه "داینیه" فرار کرده اند، سلاح و تجهیزات رسانده است.

یک منبع دیگر در نیروهای داوطلب مردمی گفت: بالگردهای آمریکایی دو روز پیش برای عناصر داعشی در منطقه "امطیبیجه" و "البوطلحه" در جاده العظیم به سامرا تجهیزات و اسلحه رسانده‌اند تا قدرت آتش آنان را افزایش داده و روحیه داعشی ها را که در این منطقه محاصره شده اند، تقویت کنند.

ماه گذشته نیز شاهدان عینی فاش کرده بودند که بالگردهای آمریکایی به داعشی‌ها و هسته‌های بعثی در مقدادیه در استان دیاله و در بیجی و تکریت در استان صلاح الدین تجهیزات و اسلحه رسانده بودند تا قدرت تسلیحاتی آنان را تقویت کنند.

 

*** افشای رابطه بن لادن و پادشاه کنونی عربستان

شبکه "المیادین" امروز به مطلبی از روزنامه "ایندیپندنت" (independent)اشاره کرد که در آن آمده است: ر حالی که عربستان سعودی به طور فزاینده ای مشکوک به تامین بودجه گروه تروریستی دولت اسلامی است ، غرب ممکن است مجبور به تجدید نظر در روابط خود با ریاض شود.

این روزنامه انگلیسی در تحلیلی به قلم رابرت فیسک نوشت: تصویر یک مسلمان که زنده سوخته می شود برای میلیون ها نفر از مسلمانان از زنده سوزانده شدن یک کافر  وحشتناک تر است. پس مسلمانانی که از آتش زدن یک جوان اردنی حمایت می کنند چه کسانی هستند؟ و مسئله دیگر اینکه اربابان آنها چه کسانی هستند؟ اردنی ها که بیش از نیمی از آنها فلسطینی هستند، در حال حاضر باید در مورد دوگانگی وفاداری قبیله ای و مذهبی بحث کنند و یک سوال ساده بپرسند: متحدان واقعی و دشمنان ملی واقعی آنها در خاورمیانه چه کسانی هستند؟ توجه آنها و واشنگتن، در حال حاضر دوباره معطوف به کشورهای حاشیه خلیج فارس و وهابی ترین کشور یعنی پادشاهی عربستان سعودی می شود. با صراحت بگوییم ، آیا باید جهانیان ، عربستان سعودی را مسئول بوجود آمدن هیولای دولت اسلامی بدانند؟

به گزارش (irib)، وزارت امور خارجه و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مورد نقش بنیادی عربستان سعودی در خشونت سلفی اختلاف نظر دارند. وزارت امور خارجه، خوشحال است عربستان همیشه یک نیروی میانه روی طرفدار غرب به نظر می رسد و پنتاگون این سوء ظن را دارد که تمام جاده های اسلامگرایی به ریاض ختم می شود. بنابراین، آمریکا در حال حاضر ممکن است مجبور به تجدید نظر در روابط خود با عربستان شود. در حالی که رئیس جمهور اوباما آنطور که قابل پیش بینی بود این هفته در مورد بربریت دولت اسلامی صحبت کرد، روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد ذکریا موسوی بیستمین بمب گذار یازده سپتامبر مایل است شهادت دهد که او یک بار نامه ای از اسامه بن لادن را به سلمان ولیعهد قبلی و پادشاه فعلی عربستان تحویل داده است و اینکه اعضای سرشناس خانواده سلطنتی عربستان به تامین بودجه القاعده کمک می کردند.

این گزارش را اسکات شین، متخصص خبرهای امنیتی تهیه کرده است و اتهامات موسوی به اتفاقاتی که 13 سال پیش اتفاق افتاده است اشاره می کند. موسوی خودش قبل از حملات یازده سپتامبر دستگیر شد. به نظر می رسد بعید است که یک مامور نسبتا سطح پایین القاعده می توانسته است تماسهای شخصی با ولیعهد عربستان داشته باشند یا یک پایگاه اطلاعاتی کمک کنندگان به القاعده را هدایت کند که گفته می شود شامل شاهزاده ترکی الفیصل و شاهزاده بندر بن سلطان سفیر وقت عربستان در آمریکا بوده که اکنون مغضوب واقع شده است.

اما عربستان سعودی یک کشور وهابی است که عقاید مربوط به قرن هجدهم آن، تعریف کننده عقاید طالبان است. طالبان حمایت معنوی و مالی از عربستان سعودی دریافت کرد و زن ستیزی و صحنه های وحشتناک سر بریدن افراد در ملاء عام پس از محاکمه های غیر عادلانه توسط طالبان، همانند مجازات های خشن جنگجویان دولت اسلامی است.

عربستانی ها همیشه - گاهی اوقات از طریق وکلای خود - اعلام بی گناهی در مورد هر گونه دخالت در تروریسم می کنند. اما بن لادن که خودش عربستانی بود در دهه هزار و نهصد و نود جلسه ای شخصی با شاهزاده ترکی در پاکستان داشت. پانزده نفر از 19 هواپیماربای حادثه یازده سپتامبر، شهروندان عربستان بودند.

یک تحلیلگر موسسه تحقیقاتی رند چند ماه پس از حملات به آمریکا گفت یک جلسه توجیهی طبقه بندی شده آمریکا که سال 1945 با کمک ارتش آمریکا برگزار شد نشان می دهد عربستان سعودی هسته شرارت در خاورمیانه و در هر سطح از زنجیره تروریستی فعال بود.»

تصمیم گیری در این مورد که چه کسی جنگجویان دولت اسلامی را تامین مالی می کند و اینکه چه کسی مسئول بقای آن است بستگی به درجه ای دارد که جهانیان معتقدند دولت اسلامی خود تامین کننده مالی خودش است. دولت های غربی به جزئیات تولید چاه های نفت در قلمرو دولت اسلامی و مقادیر زیادی پول نقد که ظاهرا از بانکهای موصل به سرقت رفته صحبت کرده اند اما قاچاق سوخت و غارت خزانه به سختی می تواند موجب حفظ یک ملت اسلامی شود که کنترل منطقه ای بزرگتر از انگلیس را در اختیار دارد.

میلیون ها دلار باید از خارج عراق و سوریه بدست جنگجویان دولت اسلامی برسد و این سوال باید پرسیده شود: اگر این پول از داخل عربستان سعودی یا قطر نمی آید - چه کسی این امکانات را ارائه می دهد ؟ ایسلند؟ پرو؟

 

***ماهواره فجر، کنگره آمریکا را هم نگران کرد

«مایک راجرز»، رئیس یکی از کمیته‌‌های تخصصی کمیسیون نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به خبر پرتاب ماهواره بومی «فجر» به فضا واکنش نشان داد.

اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع اعلام کرد متخصصان ایرانی موفق شده‌اند با فرمان رئیس‌جمهور چهارمین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران را با نام  «فجر» به فضا پرتاب و در مدار زمین قرار دهند.

راجرز در این  این بیانیه که روز چهارشنبه روی وب‌سایت رسمی مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفت در واکنش به این خبر با ابراز نگرانی از پیشرفت‌های موشکی ایران به انتقاد از دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پرداخته است.

وی با اشاره به لایحه بودجه پیشنهادی اوباما برای سال 2016 میلادی رئیس جمهور آمریکا را به تضعیف ارتش آمریکا متهم کرده است.

به گفته این نماینده ارشد کنگره، اوباما در حالی که کشورهایی مانند ایران به توسعه سامانه‌های موشکی پیشرفته و برنامه‌های فضایی خود ادامه می‌دهند کماکان فاقد هر گونه راهبرد بلند مدت برای ارتش و دفاع ملی آمریکا است.

در بخش دیگری از بیانیه راجرز آمده است: «این، برای دوست و متحد ما اسرائیل هم تحولی نگران‌کننده است. تهدیدهای مداوم ایران برای نابودی اسرائیل و پیشرفت‌های آنها در فناوری‌های موشکی باید مایه بیشترین نگرانی برای آمریکا باشد.»

 

***سکوت 50 روزه رئیس جدید بورس شکسته می شود

تمدید مذاکرات هسته ای، تغییر رئیس سازمان بورس، افت چشمگیر شاخص بورس و قیمت سهام، تجمع سهامداران و معامله‌گران در تالار شیشه ای، تشکیل کمیته ثبات بازار سرمایه، دادن مهلت 5 ساله به پالایشگاهی ها برای کیفی سازی محصولات، رایزنی برای کاهش نرخ خوارک پتروشیمی ها و کاهش نرخ بهره مالکانه و کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد بخاطر شرایط نامساعد بورس از جمله اتفاقات مهم بازار سرمایه در چند ماه گذشته هستند؛ هر چند نباید از غیبت حقوقی ها و نهادهای حامی بازار در این مدت غافل شد.

اما از جمله نکات قابل توجه بازار سهام در دو ماه گذشته سکوت محمد فطانت، رئیس جدید سازمان بورس است و عدم موضع گیری وی در خصوص شرایط بازار است که موافقان و مخالفان خود را دارد. برخی معتقدند هرگونه اظهارنظر فطانت در خصوص شرایط بورس در این مدت اوضاع را وخیم تر می کرده و برخی بر این باورند که وی می توانست با تشریح برنامه های خود و نیز سیاستهایی که برای بهبود بازار در پیش گرفته التیامی بر زخم سهامداران زیانده در بورس باشد.

به هر حال محمد فطانت در حالی شنبه نخستین نشست خبری خود را با رسانه ها در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار می کند که وضعیت بازار سرمایه از زمان حضور وی بر صندلی ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد از 25 آذرماه تاکنون بازار سهام 35 روز معاملاتی را سپری و شاخص بورس نیز از ارتفاع 69608 واحد در آن روز به کانال 65771 واحد نزول کرده است.

همچنین در این 35 روز، شاخص بورس 17 روز منفی را در مجموع با کاهش حدود 6111 واحدی و 18 روز مثبت را با رشد 2337 واحدی به خود دیده و دماسنج بازار سرمایه به طور متوسط در هر روز 107 واحد ریزش داشته و ارزش کل بازار سرمایه نیز در این مدت از 314 هزار میلیارد تومان در روز 25 آذر به 295 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

 

***حال و روز ناگوار این زنان و دختران

ولی الله نصر مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در ارتباط با خانه‌های امن، ضمن بیان اینکه گسترش خانه‌های امن در سراسر کشور هم اکنون در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد، گفت: در حال حاضر در 18 استان خانه‌های امن وجود دارد اما در استان‌هایی که این مراکز وجود ندارند نیز درصورتی که خشونتی افراد را تهدید کند، افراد می‌توانند به مراکز مداخله در بحران و اوژانس اجتماعی سازمان بهزیستی استان مراجعه کرده و تقاضای مداخلات روانشناسی و مددکاری دهند تا خدمات لازم به آنان ارائه شود.

 وی در خصوص خدمات ارائه شده در خانه‌های امن نیز گفت:‌ در خانه‌های امن تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارت زندگی، کنترل خشم و ... به افراد ارائه شده و در صورت نیاز زوج یا زوجه برای مشاوره به این مراکز مراجعه می‌کنند.

 مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همچنین ضمن اشاره به اینکه بسیاری از کودکانی که در آینده دارای شخصیت های ضد اجتماعی،‌ اعتیاد و غیره می‌شوند درون خانواده‌های خشونت دیده بزرگ شده و یادگرفته‌اند که با خشونت مسائل خود را حل و مطرح کنند گفت:‌ سازمان بهزیستی کشور در خانه‌های امن، در سطح پیشگیری اولیه در تلاش است که خشونت خانگی را تا حد امکان در خانواده‌ها کاهش دهد.

 وی همچنین درخصوص تفکیک خانه‌های امن از خانه‌های سلامت و مراکز بازپروری گفت: عمده محورهای کاری در این مراکز یکسان بوده و تفکیک فقط از لحاظ سنی و نوع آسیب دیدگی افراد صورت گرفته است و چنانچه شاهدیم در خانه‌های سلامت دختران در معرض آسیب، در خانه های امن زنان و دختران خشونت دیده و در مراکز بازپروری زنان آسیب دیده حضور دارند.

 وی هم چنین در خصوص ودیعه مسکن ارائه شده به زنان و دخترانی که در مراکز اقامتی سازمان بهزیستی اعم از خانه‌های امن حضور دارند، عنوان کرد: رقم ودیعه مسکن با توجه به مکان،‌ محل، شهر و استان مختلف متفاوت بوده و در صورتی که تیم تخصصی ما تشخیص دهد که فرد نیاز به زندگی مستقل دارد ودیعه مسکن به وی تعلق گرفته و رقم آن عموما از 15 میلیون تومان به بالا است.

 

***تحریف نامه مقام معظم رهبری در شبکه وهابی «کلمه»

یکی از تبلیغاتی که وهابیت و شبکههای وهابی و تکفیری علیه شیعه و خصوصا علیه جمهوری اسلامی انجام میدهند، جدایی شیعیان از قرآن و سنت اصلی پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است.

آن‌ها شیعیان را اهل بیت پرست معرفی می‌کنند و شیعیان را بسیار از قرآن، دور و نامأنوس با این کتاب آسمانی جلوه می‌دهند. لذا هر حرکتی که از شیعیان در راستای اعتلا و نشر قرآن انجام شود، برای آنان سنگین است و در تحریف آن میکوشند.

در همین راستا، انتشار نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان آمریکا و اروپا و دعوت معظم له از آنان برای شناخت حقایق دین اسلام و مطالعه قرآن کریم و سیره راستین پیامبراکرم(ص)، به مذاق وهابیها خوش نیامده و وادارشان کرده است تا قرائتی دروغین و تحریف‌شده از آن نامه ارائه دهند.

نامه‌ای که حتی در رسانه‌های غربی بازتاب گسترده‌ای یافته، توسط شبکه وهابی "کلمه" به شیوهای بسیار ناشیانه و احمقانه تحریف شد.

مجری این تلویزیون وهابی به دروغ ادعا میکند که رهبر فرزانه انقلاب از مخاطبان نامه خویش خواستهاند که اسلام را بدون واسطه روحانیت و ولایت فقیه بشناسید!

در حالی که معظمله در نامه مهم و اثرگذارشان جوانان آمریکایی و اروپایی را به شناخت مستقیم و بی‌واسطه از حقیقت اسلام با مراجعه به مآخذ اصیل دعوت کردهاند، نه اینکه آنان را از روحانیت و ولایت فقیه بر حذر بدارند!

اما شیاطین وهابی با توسل به مغالطه و دروغ، اینگونه مخاطبان خود را فریب میدهند.

 

****حزبی که اعضایش باید کافر شوند

اعضای حزب کمونیست چین از این پس می بایست "کافر" شوند.

بر پایه این گزارش، مقامات حزب کمونیست استان چجیانگ چین در نشستی اعلام کردند که اعضای این حزب نباید به هیچ دینی اعتقاد داشته باشند و تنها عقیده مجاز، بی خدا بودن است. آنها همچنین اعلام کردند کسانی که داوطلب عضویت در حزب کمونیست هستند می بایست بی اعتقادی خود را ثابت کنند و در صورتی که مشخص شود به دینی معتقد هستند، تقاضای آنها رد می شود.

بر اساس اعلام حزب کمونیست، اعضاء و مقامات قدیمی حزب نیز در صورتی که به دین و یا مسلکی معتقد هستند، می بایست آن دین را تقبیح کنند تا از حزب اخراج نشوند.

"لی یانلاگ" از مقامات حزب کمونیست با بیان اینکه امیدوار است که سایر استان های چین نیز ممنوعیت اعتقاد به دین برای اعضای حزب کمونیست را تصویب کنند گفت: این یک راهکار مناسب جهت مقابله با دشمن غربی است.

یکی دیگر از برنامه های حزب کمونیست برای بی دین کردن مردم، آموزش فلسفه مارکسیسم در مدارس است تا کودکان از ابتدا اعتقادی به وجود خدا پیدا نکنند.

بر پایه گزارش ایندپندنت، مقامات حزب کمونیست در استان چجیانگ اخیرا دستور به تخریب تعدادی از کلیساهای شهر دادند و این در حالیست که حدود هشت میلیون مسیحی در این استان زندگی می کنند.

 

***ایران قرآن تحریف شده وارد کویت میکند!

سایت خبری الشاهد کویت در خبری اعلام کرد: مأموران گمرک این کشور در بازرسی از یک لنج باری حامل چای که از ایران وارد بندر دوحه (یکی از بنادر مهم کویت) شده تعدادی قرآن کشف و ضبط کرده‌اند.

این سایت خبری که ادامه سیاست نخ‌نما شده وهابیون را دنبال می‌کند جمهوری اسلامی ایران را به توزیع نسخه‌های تحریف شده قرآن متهم کرده و افزوده است که این قرآن‌ها در داخل محموله چای جاسازی شده و وارد کویت شده است.

در ادامه این خبر آمده که مأموران امنیتی کویت ۶ ملوان ایرانی این لنج را دستگیر کرده و آنان در بازجویی‌های صورت گرفته از وجود قرآن‌ها در داخل لنج اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

سایت الشاهد اعلام کرده که این لنج متعلق به یک شهروند کویتی بوده و مأموران امنیتی او را برای ادامه تحقیقات احضار کرده‌اند.

این رسانه وهابی در حالی خبر از کشف و ضبط قرآن تحریف شده داده است که ایران اسلامی با نظارت‌های دقیق خود بر چاپ قرآن راه هرگونه دستکاری آن را بسته است و قاریان بین المللی ایرانی با صدایی دلنشین قرآن را برای تمام مسلمانان تلاوت می‌کنند.

سال‌هاست که جریانی وهابی در تلاش است تا با هدف ایجاد تفرقه در بین صفوف مسلمین قرآن کریم را که اکنون نقش نقطه اتصال و وحدت مذاهب مختلف اسلامی را دارد به نقطه‌ افتراق و دو دستگی آن‌ها تبدیل کند که برای نیل به اهداف خود تحریف قرآن توسط شیعیان را مطرح می‌کنند.

خبرگزاری اهل بیت در پایان افزود: با نظارت سخت‌گیرانه‌ای که جمهوری اسلامی ایران در موضوع چاپ قرآن به خرج می‌دهد امکان دستکاری و تحریف قرآن کریم در آن وجود ندارد و این ادعا که در ایران قرآن تحریف می‌شود از اساس کذب است.

***عملی که قدرتش از بمب اتم بیشتر است

آیت‌الله جوادی‌آملی، عزاداری مردم متدین یزد در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان را در کشور نمونه دانست و خواستار توسعه الگوی عزاداری "یزد، حسینیه ایران" در سایر استان‌های کشور شد.

این مرجع تقلید در جمع نوحه‏‏‌خوانان نخبه یزدی، با تاکید بر این‌که «قدرت سلاح گریه بر سیدالشهدا(ع) از بمب اتم هم بیشتر است» اظهار کرد: دشمنان اسلام بدانند تا زمانی که ملت ایران، سلاح گریه بر امام حسین(ع) را دارند، نیازی به سلاح اتمی ‌ندارند.

وی درباره قدرت تاریخی واقعه عظیم عاشورا نیز گفت: در جریان جنگ جهانی اول و دوم، 70 میلیون انسان کشته و با گذشت زمان فراموش می‌شوند، اما در 1400سال قبل 72 انسان ملکوتی به شهادت رسیدند و میلیون‌ها انسان در مراسم راهپیمایی اربعین این عزیزان شرکت می‌کنند و این انسان‌ها در تاریخ جاودانه شده‏‏‌اند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، تاکید کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا، نه تنها زیر باز ذلت نرفت بلکه بسیاری را نیز در حادثه کربلا ذلیل کرد و این بعدی است که باید در نوحه‌های مداحان به آن پرداخته شود.

این مرجع تقلید، مرگ از دیدگاه حضرت امام حسین(ع) را یک معبر و پل برای انتقال انسان از این دنیا به دنیای دیگر برشمرد و اضافه کرد: در واقع انسان مرگ را هضم و از بین می‌برد، نه این که مرگ، انسان را از بین ببرد.

این مفسر قرآن کریم با ذکر یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و به ویژه شهید الله‏‏‌دادی، اظهار کرد: واقعه عاشورا و اشعار مرتبط با آن بود که در برابر دشمن درون شهدا کارساز شد و آن‌ها را به قرب الی الله رساند.

*** داعش اعضای فراری سعودی را اعدام کرد

که گروه تروریستی داعش تعدادی از اعضای سعودی خود را درپی فرار از میدان جنگ در اطراف شهر عین العرب در مرز سوریه با ترکیه اعدام کرد. منابع آگاه گفتند: شماری از سعودی های عضو گروه تروریستی داعش درپی فرار از میدان نبرد بدست همقطاران خودشان در اطراف شهر عین العرب کشته شدند.

این روزنامه نوشت: این سعودیها تصمیم به عقب نشینی از جنگی که داعش در آن شکست خورده بود، گرفتند و به روستاهای اطراف عین العرب فرار کردند.

منابع یاد شده گفتند: همزمان با کنترل نیروهای کرد بر شهر عین العرب و آغاز بازگشت آوارگان به از ترکیه به این شهر، گروه داعش نیز اعدام عناصر متخلف یا غیرنظامیان در منطقه را در واکنش به شکست های گسترده خود در نبردها آغاز کرد.

این سعودیها به دهها نفر از اتباع مسلح سعودی دیگر اضافه می شوند که از آغاز حمله داعش به عین العرب در ماه سپتامبر گذشته در این شهر کشته شدند.

الحیات نوشت: به احتمال زیاد، شمار سعودی های کشته شده در جریان نبرد با نیروهای کرد یا حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در منطقه عین العرب به صدها نفر بالغ شود.

 

***جذب گزینه های مطرح سرمربیگری و بازیکنان ستاره

پس از آنکه حسین هدایتی از خرید پرسپولیس منصرف شد، حالا نام یکی از شرکت‌های قدرتمند برای خرید این باشگاه مطرح شده است. صحبت از یکی از شرکت‌های زیرمجموعه همراه اول است.

این شرکت که شنیده می‌شود با حمایت همراه اول وارد میدان خواهد شد، در صورت ورود از بازیکنان و مربیان نامداری بهره خواهد جست.

دو تن از سه گزینه مدنظر این شرکت، مصطفی دنیزلی و برانکو ایوانکوویچ هستند. گزینه سوم به رسم امانت خواهد ماند، اما همین‌قدر بدانید که این گزینه هم مربی خارجی و مطرح‌تر از دو گزینه قبلی است.

در خصوص بازیکن نیز عنوان می‌شود برخی بازیکنان لژیونر ایرانی و البته بازیکنان مطرح خارجی مدنظر این شرکت هستند که البته تا لحظه ورود و اقدام این گروه نمی‌توان در خصوص صحت حرف‌ها و برنامه‌هایشان اظهارنظر کرد.

 

***تی شرت خاص همسر یک ستاره بعد از حرکت زشتش

احتمالاً فینال مسابقات آزاد استرالیا، برای "اندی ماری"(Andy Murray) ناراحت کننده بوده است، او چهار ست را به "نوواک جوکویچ"(Novak Djokovic) واگذار کرد، اما "کیم سیرز"(Kim Sears)  فرصت پیدا کرد تا در ملبورن ضربه خود را وارد کند.

زمانی که "ماری" در مرحله نیمه نهایی در مقابل "توماس بردیچ" ظاهر شد، دوربین ها "کیم" را در حالی که جملات زشت و نامودبانه ای نسبت به "بردیچ" بر زبان می آورد، شکار کردند.

 زمانی که بسیاری از مردم جهان نسبت به این کار او در بازی با "بردیچ" واکنش نشان دادند، "سیرز" با پوشیدن تی شرتی خاص توانایی خود را در تمسخر به همه اثبات کرد؛ روی تی شرت او نوشته شده بود: «والدین این برنامه رو توصیه نمی کنن!».

زمانی که درباره طغیان اولیه از "ماری" سوال کردند، وی پاسخ داد: «من قبلاً درباره این موضوع حرف زده ام. زمانی که تنش های زیادی درباره چیزی (از سوی رسانه ها) روی شما وجود دارد، کاملاً طبیعی است که مجموع رفتارهای اولیه فرد، دور از انتظار باشد». پس از شکست احتمالاً اندی ماری نسبت به برخی اتفاقات که منجر به شکست او از "جوکویچ" شد، متأسف است.

 

***واکنش پیام صادقیان به انتقادهای اخیر

 پیام صادقیان در خصوص مصدومیتش گفت: «هنوز هم درد دارم اما برای جواب دادن به بعضی حرف‌ها جمعه بازی می‌کنم.»

این بازیکن که سومین دوره غیبتش را می‌گذراند می‌خواهد با حضور در بازی با ملوان پاسخ منتقدانش را بدهد. صادقیان صحبت‌هایش را اینطور ادامه داده: «در حالی که باید از هفته آینده تمرین می‌کردم، سه روز پیش به تمرین‌ها برگشتم. خیلی هم دویدم و تلاش کردم اما هنوز درد دارم و وضعیتم طوری بود که روز سه‌شنبه نتوانستم تمرین کنم. از وضعیتی که پیش آمده، خودم بیشتر از همه ناراحتم. دلم می‌خواهد مقابل ملوان بازی کنم و جواب بعضی انتقادها را بدهم اما باید با پزشک و سرمربی تیم هم مشورت کنم چون شرایطم خیلی مساعد نیست.»

 

***دومین ستاره از همسرش جدا شد

«لوئیس همیلتون» برترین ورزشکار اروپا و بریتانیا در سال گذشته که قهرمان فرمول یک دنیا نیز لقب گرفت، از نامزد خود جدا شد.

جدایی این دست از ورزشکاران از همسران و نامزدهای خود از این جهت مهم است که تجربه ثابت کرده در چنین مواقعی ورزشکار دچار افت شدید می شود. همانند آنچه که برای رونالدو اتفاق افتاد.

رونالدو پس از جدایی از نامزد روس خود به شدت به هم ریخت و در دیدار اخیر تیمش از زمین مسابقه اخراج شد.

این جدایی اما برای همیلتون حتی می تواند گرانتر تمام شود، چرا که وی با نامزدش در برخی از زمینه های تجاری و تبلیغاتی شریک بود و اگر نامزد سابقش نخواهد با او در یک تبلیغ حضور داشته باشد، همیلتون ضرر مالی قابل توجهی را تجربه می کند.

البته نکته مهمتر درباره میزان افت احتمالی همیلتون خواهد بود. همیلتون را به عنوان راننده ای می شناسند که به گواه بسیاری می تواند با عبور از تمام اسطوره های فرمول یک بدل به پرافتخارترین چهره شود.

باید دید که آیا این جدایی روی وی تاثیر می گذارد یا اینکه فقط موقتی خواهد بود.

 

***توهین و ضرب و شتم یک دانشجو از سوی گزارشگر مشهور فوتبال

سامان لشگری، دانشجوی مهندسی طراحی و نقشه کشی صنعتی است که پرونده شکایت او از یک گزارشگر فوتبال به اتهام توهین و ضرب و شتم در جریان است.

وی در توضیح شکایت خود گفت: «این گزارشگر در دانشگاه درس نقشه کشی تدریس می کند. روز پنجم بهمن ماه وی از ما امتحان گرفت و همان موقع به تصحیح برگه های امتحانی پرداخت. پس از اینکه برگه مرا تصحیح کرد گفت هفت گرفته ام.»

شاکی پرونده گزارشگر معروف فوتبال گفت: «پس ازآن با استاد درباره نمره ام صحبت کردم و به نمره ای که داده بود، اعتراض کردم. اما به یک باره وی عصبانی شد و با مشت روی میز کوبید و مشت محکمی نیز به سینه من زد به طوری که سینه ام کبود و لباسم پاره شد.»

لشگری ادامه داد: «پس از این اتفاق به دفتر ریاست دانشگاه رفتم و موضوع را به ریاست دانشگاه گزارش کردم و در نهایت تصمیم به شکایت گرفتم.»

وی افزود: «درهمین ارتباط شکایتی را در کلانتری 125یوسف آباد مطرح کردم و از سوی کلانتری برای بررسی آثار ضرب و جرح به پزشکی قانونی معرفی شدم و پرونده نیز برای رسیدگی به شعبه دادسرای خارک ارجاع شد.»

شاکی پرونده گزارشگر و مفسر فوتبال ادامه داد: «در حال حاضر پرونده از سوی افسر تحقیق در کلانتری 125 یوسف آباد پیگیری می شود و احتمالا طی روزهای آینده این گزارشگر برای ارایه توضیحات به کلانتری احضار خواهد شد.»

 

***تصویر جدید آزاده نامداری و خواهرش

آزاده نامداری تصویر خواهرش را منتشر کرد و نوشت « آدمها تو زندگیشون به امید چیزای باارزشی که دارن زندن،، خانواده شاید مهمترین زندگی یک نفر باشه.. اگه روزی به این فکر بکنی از دنیا خسته ای ، اما صدای بابات ، دستای مامانت و کسایی که مث من خواهر دارن مهربونی خواهرشون، ..نه سخته ،.. به این راحتی نمیشه از این دنیا دل کند.. این آذین عزیز منه تنها خواهرم. آذین عزیزم دوستت دارم.»

 

***حرکت بسیارشایسته این دختر بازیگر همه را غافلگیر کرد

سحر احمدپور بازیگر فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» به سینمای ایران معرفی شد. بازیگری که با حجاب برتر به جشنواره فیلم فجر آمد.

تصویر این بازیگر 22 ساله محجبه به همراه همین توضیح مختصر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.واکنش‌ها مثبت و همراه با استقبال بوده و کاربران با بازنشر عکس احمدپور از ورود یک دختر محجبه به عرصه سینما و بازیگری استقبال کرده‌اند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 1
    زنده باد احمدی نژاد.