با حضور معاون حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، همایش بزرگ حقوقدانان کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

همایش بزرگ حقوقدانان کشور در مشهد مقدس برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین میر‌محمد صادقی ظهر امروز در همایش افتخار آفرینان عرصه عدالت در مشهد اظهار داشت: وکیل خوب بودن چندان کار مشکلی نیست و با مطالعه و تسلط بر قوانین می‌توان به آن رسید اما مهم‌تر این است که انسان خوبی باشید.

وی گفت:  در 12 سال که تجربه ریاست دانشکده علوم قضایی را داشتم به یک نکته رسیدم که انسان باید اگر کاری به او سپرده شد به دنبال تایید استاد، رئیس یا هر شخص دیگری نباشد و تلاش کند به بهترین شکل آن را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه در همه کارها از جمله پزشکی، مهندسی و کسب و کار اخلاق حرفه ای بسیار مهم است؛ افزود: اخلاق وکالت نیز بیش از 800 سال است که دنیا مطرح است و در بحث‌هایی مثل دریافت حق الوکاله‌ها یا محرمانه بودن ارتباطات بر آن تاکید می‌شود.

معاون حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر در برخی موارد در کشور دید مثبتی نسبت به یک وکیل وجود ندارد علت این است که نقش عمده وکیل در نجات افراد مضطر نادیده گرفته شده است.

میر محمد صادقی با بیان اینکه در 90 درصد از پرونده ها در کشوری مانند انگلستان قبل از برگزاری دادگاه اصلاح ذات البین اتفاق می‌افتد و این به امر تلاش وکیل پرونده است؛ افزود: نباید به هر قیمتی پرونده‌ای به دادگاه بیاید، بلکه خوب است وکلای ما نیز بتوانند به حل و فصل و مصالحه قبل از وقوع دادگاه دست یابند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.