قدس آنلاین،الف.زمینی؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول برخی از روزنامه ها.

از "حراج غیرواقعی" تا "هوا را سیاسی نکنید"

روزنامه "قدس" به طعنه از "هوشیاری محتکران و غفلت مسئولان در آستانه سال نو" می خوانیم. در تیتر این مطلب نوشته شده است: "آفت گرانی به جان میوه افتاد"

روزنامه "همشهری" نیز از بازار تخفیف های کاذب برای فروش بیشتر اقلام مصرفی بی کیفیت در شب عید خبر داد و اینگونه تیتر زد: "حراج غیرواقعی!"

روزنامه "راه مردم" هم در شماره امروز خود، گزارشی ار ورود دیرهنگام خریداران نوروزی خودرو به بازار دارد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "نوروز به داد فروشندگان خودرو می رسد؟"

 

***

ادامه اعتراض ها به قتل 3 دانشجوی مسلمان

روزنامه "قدس" در صفحه اول خود عکسی از برگزاری نماز جماعت مسلمانان، در مقابل کاخ سفید به چاپ رسانده است. این اقدام مسلمانان در اعتراض به قتل 3 دانشجوی مسلمان صورت گرفت.

روزنامه "جوان" نیز در این خصوص می نویسد: "شهادت 3 جوان مسلمان نماز جماعت را به دروازه کاخ سفید رساند"

روزنامه "اسرار" هم تیتری به این شرح داشت: "بعد از انتقاد اردوغان؛ رئیس جمهوری آمریکا قتل سه دانشجوی مسلمان را تقبیح کرد"

 

***

هوا را سیاسی نکنید!

روزنامه "قدس" از سفر وزیر کشور به عراق برای مشکل ریزگردها خبر داد. دو هفته ای است که شهرهای جنوبی و غربی کشور از جمله اهواز و ایلام دچار هجوم ریزگردهایی شده اند که کارشناسان محیط زیست بر این باورند که خشک شدن تالاب ها و هورها در ایران و عراق و از بین رفتن موانع طبیعی دربرابر ریزگردها، عامل اصلی این بلای خانمان سوز است.

 

در خبرها آمده بود، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آقای هاشمی، وزیر بهداشت؛ نخود هر آشی است، گفت: بنده حدس می‌زنم دخالت هاشمی موجب شده تا ابتکار از رفتن به خوزستان امتناع کند(!)

این اظهار نظر؛ مورد توجه برخی از روزنامه های منتقد دولت قرار گرفت و تیترهایی در این مورد داشتند.

روزنامه "وطن امروز" در تیتر یک خود نوشت: "مثلا محیط زیست!"؛ این روزنامه سه تیتر دیگر در این خصوص در صفحه اول خود دارد، که به این شرح می باشند: "وزیر بهداشت نخود هر آشی است!"، "دخالت قاضی زاده هاشمی موجب شد ابتکار از رفتن به خوزستان امتناع کند"، "حضور وزیر بهداشت در خوزستان شوی رسانه ای بود"

روزنامه "جوان" نیز در این خصوص نوشت: "شاگرد اول کابینه باز هم مورد غضب سیاسی کارها" این روزنامه همچنین می نویسد: "مشاور ابتکار: وزیر بهداشت نخود هر آشی است!"

در حالی روزنامه "جوان" وزیر بهداشت را "شاگرد اول کابینه" خطاب می کند که چندی پیش روزنامه "آرمان امروز" از حمایت معنادار رسانه های اصولگرا از وزیر بهداشت خبر داده بود و حتی به طرح این پرسش هم پرداخته بود که: "آیا هاشمی به فکر ریاست جمهوری است؟"

در همین راستا "کیهان" نیز نوشت: "حمله مشاور ابتکار به فرستاده ویژه رئیس جمهور!"

روزنامه "قانون" هم تیتری با عنوان "نزاع دولتی ها در میان گرد و غبار" داشت. اشاره این روزنامه به جوابیه های تند وزارتخانه به سازمان است.

البته لازم به ذکر است سازمان حفاظت محیط زیست سخنان اسماعیل کهرم، مشاور معصومه ابتکار علیه وزیر بهداشت را اظهارنظر شخصی وی عنوان و ضمن عذرخواهی از این بابت تاکید کرد: "این سخنان موضع سازمان حفاظت محیط زیست نیست."

 

روزنامه "آرمان امروز" هم با بیان اینکه "کارشناسان جنگ روانی، رئیس سازمان محیط زیست را به خوزستان می خوانند" تیتر زد: "دولت «ابتکار» دارد و ابتکار"

روزنامه "آفتاب یزد" هم با بیان اینکه "مشکل از کجا شروع شد؟" می نویسد: "مردم می گویند چرا همکاری با عراق برای مالچ پاشی در زمان دولت احمدی نژاد قطع شد؟"؛ این روزنامه همچنین از قول مردم می نویسد: "آنها معتقدند دولت به تنهایی نمی تواند کاری برای گرد و غبار کند"

این روزنامه همچنین در تیتر دیگر خود می آورد: "«پایداری ها» به دنبال آرزوهای خود در ریزگردهای اهواز!" و قول "هاشمی رفسنجانی" هم تیتر می زند: "معضل ریزگردهای خوزستان از هشت سال قبل شروع شد"

با اینهمه تیترهای سیاسی در خصوص مسئله ریزگردها، جالب است که بدانید روزنامه "آفتاب یزد"، سرمقاله ای هم با تیتر "لطفا هوا را سیاسی نکنید!" به چاپ رسانده است!

 

روزنامه "همشهری" هم در این خصوص نوشت: "ریزگرد زیر غبار جنجال گم نشود"

روزنامه "اسرار" هم از پیامدهای سیاسی ریزگردهای خوزستان نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "آیا سازمان محیط زیست به وزارتخانه تبدیل می شود؟"

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.