۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵
کد خبر: 265550

قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: بنا بر روایات رسیده از ائمه اطهار (ع) جهنم دارای هفت طبقه می باشد که هر یک از طبقات آن برای گروهی خاص تدارک دیده شده است و هر یک از این طبقات دارای ویژگی های مختص به خود نیز می باشد.

طبقات جهنم چگونه است؟

در این باره از امام باقر (عَلیه السَلام) روایت شده است که ایشان فرموده اند: خداوند برای دوزخ هفت طبقه (در) قرار داده است که آن ها عبارتند از:

1- جَحیم: آن بالاترین طبقه می باشد که اهل آن بر روی تخته سنگی می ایستند که از شدت حرارت آن، مغز سرشان به جوش می آید؛ مانند به جوش آمدن دیگ بر روی آتش.

2- لَظی: و آن مملو از شعله های سوزان آتش است که دست و پا و پوست را می کند و در خود ذوب می نماید و در آن کسانی که به فرمان خداوند پشت کرده و یا در پی جمع آوری اموال و ذخیره آن بوده اند جای می گیرند.

3- سقر: آن آتشی است که نه چیزی را باقی می گذارد و نه چیزی را رها می کند و آن آتش پوست تن را به کلی دگرگون می سازد و نوزده تن از فرشتگان عذاب بر آن گمارده شده اند.

4- جطفه: که عبارت باشد از آتش خُرد کننده ای که شعله هایی می افکند که هر یک به بلندی کاخی عظیم می باشد و اهل جهنم به وسیله ی آن عذاب می شدند.

5- هاویه: در آنجا گروهی جای دارند که دست به دعا برمی دارند و می گویند: مالکا؛ به فریادمان برس؛ پس در جواب آن ها ظرف های زرد رنگ آتشین به آن ها می دهند که محتوی آن زردآبه و چرکی است که همچون مِسِ گداخته بر بدنشان جاری می شود.

6- سعیر: و در آن طبقه نیز آتشی گداخته قرار دارد که شامل سیصد سراپرده از آتش است.

7- جهنم: و آن چاهی است در که چون دهان باز کند، آتشی از آن زبانه می کشد که دردآورترین آتش برای اهل آن می باشد.

منابع:

1- علامه مجلسی. بحارالانوار، ج 8: 289.

2- محمدی. جهنم میعادگاه پیروان شیطان: 132.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    2 0
    خدایا ما چاکرتیم
  • محمدی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    2 0
    خدایا به داد ما برس