قدس آنلاین - حمیدرضا بی تقصیر:در پنج شنبه ای دیگر با بسته ای از اخبار و مطالب متنوع و خواندنی در خدمت شما هستیم

کثیف‌ترین شغل آبرومند جهان/ با شکم خالی خرید نکنید، ضرر می‌کنید!/ ارتباط آلودگی هوا با خودکشی مردان
نیش و نوش‏های خواندنی
سفارش عجیب علامه امینی به فرزندش پس از مرگ
محمدهادی امینی فرزند علامه امینی می‌نویسد: پس از گذشت چهار سال از فوت پدر، در شب جمعه‌ای قبل از اذان صبح، پدرم را در خواب دیدم،‌او بسیار شاداب و خرسند بود، جلو رفتم و پس از سلام و دست‌بوسی گفتم: پدر جان! در آنجا چه عاملی باعث سعادت و نجات شما شد؟پدرم گفت: چه می‌گویی؟دوباره عرض کردم:آقاجان! در آنجا که اقامت دارید، کدام یک از اعمالتان موجب نجات شما شد؟ کتاب الغدیر یا سایر تألیفات شما یا تأسیس بنیاد و کتابخانه امیرالمؤمنین(ع)؟!او اندک تأملی کرد و سپس فرمود: فقط زیارت اباعبدالله الحسین(ع)!عرض کردم: شما می‌دانید اکنون روابط ایران و عراق تیره شده و راه کربلا بسته است، برای زیارت چه کنیم؟فرمود: در مجالس و محافلی که جهت عزاداری امام حسین(ع) بر پا می‌شود، شرکت کنید تا ثواب زیرات امام حسین(ع) را به شما بدهند.سپس فرمود: پسرجان! در گذشته بارها به تو یادآور شدم و اکنون نیز توصیه می‌کنم که زیارت عاشورا را به هیچ عنوان ترک مکن، زیارت عاشورا بخوان و آن را وظیفه خودت بدان، این زیارت دارای آثار، برکات و فواید بسیاری است که موجب نجات و سعادتمندی تو در دنیا و آخرت می‌شود..
پرهزینه‌ ترین شهرهای جهان
موسسه مشاوره مرسر (Mercer) آمریکا چندی پیش رده‌بندی پرهزینه‌ترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۱۴ را منتشر کرد که بر اساس آن، «لواندا» پایتخت «آنگولا» در مقام نخست قرار دارد.شهر «هنگ‌کنگ» چین نیز از مقام ششم در سال ۲۰۱۳ به مقام سوم ارتقا یافت.موسسه مشاوره مرسر بر حسب هزینه‌ها در زمینه‌های مواد غذایی، مسکن، ترابری، پوشاک و بهای کالاهای روزمره در شهرهای مختلف جهان محاسبه کرده و این فهرست را منتشر کرد.به غیر از «اواندا» و «هنگ‌کنگ»، «انجامنا» پایتخت «چاد» در مقام دوم، سنگاپور در مقام چهارم و زوریخ سوییس در مقام پنج قرار دارد
بزرگترین سرقت بانکی تاریخ رقم خورد
گروهی از هکرها با حمله‌ای بی سابقه به سیستم‌های مالی بانکی، موفق شدند حدود یک میلیارد دلار به سرقت ببرند. هکرها، اقدام به فرستادن ایمیلی حاوی فایل‌های Word بود. این فایل‌ها خود حاوی ویروس بودند که از راه آن توانستند وارد حساب‌های بانکی شوند. هکرها موفق شدند به این شیوه حدود ۱۰۰ بانک و موسسه مالی را در جهان مورد دستبرد قرار دهند. احتمال دارد این بزرگترین عملیات سرقت بانکی در طول تاریخ باشد.اکثر بانک‌هایی که هدف دستبرد سایبری قرار گرفتند، روسی بودند. این سرقت بزرگ بانک‌‌ها و موسسه‌های مالی در ژاپن، هلند، سوییس و ایالات متحده را نیز شامل شد. شرکت امنیت کامپیوتری روسی Kaspersky Lab می‌گوید که ۱۰۰ بانک در ۳۰ کشور هدف این سرقت قرار گرفتند. این شرکت می‌افزاید که این عملیات نیازمند صبر زیادی از سوی هکرها بود. آن‌ها از سال ۲۰۱۳ برای این عملیات برنامه ریزی می‌کردند. این شرکت تاکید می‌کند که احتمال دارد عملیات سرقت همچنان ادامه داشته باشد.به گروه هکرهایی که در این عملیات شرکت کردند Carbanak cybergang گفته می‌شود؛ نامی که از برنامه مورد استفاده در سرقت گرته برداری شده است. سرگئی لوشکین کارشناس در شرکت Kaspersky Lab می‌گوید که ضرر مالی وارده به ۱ میلیارد دلار می‌رسد و هر موسسه هدف قرار گرفته در این حمله سایبری، حدود ۱۰‌میلیون دلار زیان دیده است.
کفن ضدآتش برای دوری ازعذاب قبر
چندی قبل در یکی از صفحات اهالی ترکیه که به ادعای خودش در راه معرفی حق از انحراف می‌کوشد فیلمی منتشر شد که سریعاً مورد علاقه سایت ها و روزنامه‌های ترک قرار گرفت. و آن هم چیزی نبود جز کفن ضد آتش!فروشگاه اینترنتی وابسته به وب سایت نشر آثار "جوبلی احمد هوجا” عالم دینی ترکیه کفن‌های ضد آتش برای دور ماندن از عذاب شب اول قبر می‌فروشد.بر اساس این گزارش درحالی‌که قیمت معمولی یک کفن در ترکیه حدود ۷۰ لیر است ، این وب سایت برای فروش کفن‌های ضد آتش و ضد عذاب بیش از ۳۷۰ دلار از خریداران می‌گیرد.بر اساس ادعای این وب سایت روی این کفن ها از پوست آهو ادعیه ها و اسماء الهی نوشته‌شده که مرده را در شب اول قبر از عذاب الهی دور می‌کند و از عذاب شب اول قبر کم می‌کند. نکته جالب‌توجه اینکه سایت اصلی احمد هوجا نزدیک به ۲ میلیون لایک تنها در فیس بوک دارد.احمد هوجا به عنوان شخصیتی ضد وهابیت شناخته می شود اما به همان اندازه که نسبت به وهابیت تنفر دارد تفکرات ضد شیعی هم دارد.
آب داغ، روشی نو و جالب برای لاغری!
مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد آب جوش یکی از مواردی است که در دنیای طب سنتی کاربردهای گوناگونی دارد. برای شکستن‌ چربی‌های شکمی کافی است روزانه چندین بار با کمپورس‌های مخصوص آب داغ چربی‌های ناحیه شکم و پهلوی خود را آب کنید.دانشمندان با انجام مطالعات و تحقیقاتی برروی ۲۳ مرد و زن دریافتند آن دسته از افرادی که آب جوش و ولرم زیاد مصرف می‌کنند و چندین مرتبه در روز شکم خود را با آب داغ ماساژ می‌دهند سریعتر به اندام و فرم مناسب دلخواه خود دست می‌یابند.آب جوش با افزایش شریان‌های خونی و ایجاد تحرک در توده‌های چربی از تراکم و انباشته شدن آن‌ها می‌کاهد.
شش نیاز بدن به پیاز
مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌‌دهد پیاز منافع زیادی برای بدن دارد و استفاده از آن در رژیم غذایی ضروری است.گنجاندن یک پیاز در رژیم غذایی روزانه می‌تواند مشکلات و بیماریها را درمان کند و سرطان را از شما دور کند.پیاز ضد انعقاد خون ، ضد سرطان ،خون ساز ،استخوان ساز ،ضد درد وضد فشار خون است.دانشمندان با انجام مطالعات و آزمایشاتی بر روی داوطلبان دریافتند آن دسته از افرادی که پیاز در برنامه غذایی آنها وجود دارد سریع‌تر وزن می‌کند و چربی انباشته شده کمتری در بدنشان وجود دارد.
ترسناکترین مار دنیا
افعی دم عنکبوتی ترسناک ترین مار دنیاست .دم این مار دقیقاً شبیه به یک عنکبوت است که ترسناک بودنش را دوبرابر می کند.ادی یانگ در مورد این مار می گوید: 9 سال پیش این مار برای اولین بار در ایران رویت شد و تصاویری از آن گرفته شد اما حضورش روی زمین به دهه 60 بر می گردد. در آن زمان یک نفر تنها این مار را دیده بود و اطلاعات دقیقی در موردش وجود نداشت.این دم بسیار عجیب است و وسیله اصلی مار برای جلب توجه حیوانات دیگر به حساب می آید. معمولا به بدنه نارنجی یا خاکستری دارد و با خارهایی که دورش روییده است کاملا شبیه به عنکبوت می شود. این مار برای شکار در گوشه ای پنهان می شود و دمش را میان خاک می گذارد. زمانی که یک حیوان بی دفاع به خیال یافتن عنکبوتی خوشمزه به دم او نزدیک می شود با یک جهش و در کمتر از نیم ثانیه حیوان را از پا در می آورد.
ارتباط آلودگی هوا با خودکشی مردان
نتایج مطالعه محققان آمریکایی نشان می دهد که هوای آلوده خطر ارتکاب به خودکشی را به ویژه در مردان و افراد میانسال افزایش می دهد. سالانه بیش از 40 هزار مرگ در آمریکا بر اثر خودکشی صورت می گیرد و خودکشی یکی از 10 عامل برجسته مرگ و میر در این کشور به شمار می رود.درحالیکه عوامل روانی مانند تنش، اضطراب و افسردگی در خودکشی موثر است اما یک مطالعه که به تازگی انجام شده نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض هوای آلوده از دیگر عوامل خطرساز اقدام به خودکشی است.این مطالعه که توسط محققان دانشگاه یوتا آمریکا انجام شده و در مجله آمریکایی Epidemiology منتشر شده است،اولین مطالعه ای نیست که ارتباط میان آلودگی هوا و افزایش خطر ارتکاب خودکشی را کشف کرده است.مطالعه دیگری که در سال 2010 در مجله آمریکایی Psychiatry منتشر شد نیز نشان داد که احتمال خودکشی مردم هفت شهر در کره جنوبی که در معرض دو روز افزایش آلودگی هوا قرار گرفته بودند، 9 درصد بیشتر است.اما مطالعه جدید که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که خطر خودکشی بر اثر قرار گرفتن در معرض هوای آلوده در میان افراد میان سال و مردان بیشتر است.همچنین بر اساس این مطالعه قرار گرفتن در معرض دوره کوتاه مدت آلودگی هوا خطر خودکشی را تا 25 درصد افزایش می دهد.محققان متوجه شدند، احتمال خودکشی در افرادی که در عرض سه روز متوالی در معرض سطوح زیاد دی اکسید نیتروژن قرار گرفته بودند 20 درصد بیشتر بود.آنها همچنین کشف کردند که خطر اقدام به خودکشی در میان مردانی که در معرض آلودگی هوا قرار گرفته بودند، بیشتر بود.محققان متوجه شدند که خطر خودکشی در میان افراد 36 تا 64 ساله که در دوره کوتاه مدت در معرض سطوح بالای دی اکسید نیتروژن قرار گرفته بودند تا 20 درصد افزایش داشت.
با شکم خالی خرید نکنید، ضرر می‌کنید!
 پژوهشگران توصیه می‌کنند با شکم خالی به خرید نروید، چراکه افراد گرسنه تا بیش از 60درصد بیشتر خرید می‌کنند و جالب‌تر اینکه بیشتر این خریدها صرف اقلام غیرخوراکی می‌شود!پژوهشگران دانشگاه مینه‌سوتا با انجام تحقیقی متوجه شده‌اند افرادی گرسنه‌ای که برای خرید وارد سوپرمارکت یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‎شوند، بیشتر از آن‌که به سیر کردن خود و خرید اقلام خوراکی توجه کنند، مشغول خریدهای دیگر می‌شوند و کالاهایی را می‌خرند که اندک‌زمانی پس از سیر شدن، از خرید آنها پشیمان می‌شوند.این گروه تحقیقاتی با انجام آزمایش‌هایی به این نتیجه رسیدند که خریداران به‌شدت گرسنه حدود 64درصد بیشتر از خریداران سیر یا کمتر گرسنه پول برای خرید صرف می‌کنند. اما چه چیز باعث این رفتار غیرمنتظره می‌شود؟در شرایط گرسنگی، دستگاه گوارش هورمونی به نام گرلین ترشح می‌کند که روی بخشی از مغز به نام قشر پیش‌پیشانی شکمی (ventromedial prefrontal cortex) تاثیر می‌گذارد. این محدوده از مغز در عملکرد پاداش و انگیزش نقش دارد و باعث می‌شود که فرد بخواهد کاری انجام دهد و کالری مصرف کند. پژوهشگران حدس می‌زنند ممکن است این هورمون روی بخش‌های غیرخوراکی نیز تاثیر بگذارد و باعث شود شما از هر چیز مقادیر بیشتری را بخواهید.به گفته این پژوهشگران، بهتر است با شکم سیر به خرید بروید تا پول کمتری خرج کنید و کالای اضافی نخرید.
احساس جوانی، عمر را طولانی می‌کند
افرادی که نسبت به سن خود احساس جوان‌تر بودن دارند کمتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند.تیم دانشگاه کالج لندن به مدت 10 سال بر روی یک گروه 7 هزار نفری که به طور متوسط 66 سال داشتند تحقیقاتی انجام دادند و آنها را ارزیابی کردند.در این تحقیقات ابتدا از آنها خواستند احساس خود را در مورد سن ذهنی خود بگویند؛ یک چهارم آنها سنی نزدیک به سن واقعی خود، 5 درصد بیشتر از سن خود و بقیه احساس جوانی بیشتری داشتند.در این مدت میزان مرگ و میر آنها پیگیری شد:مرگ و میر افرادی که احساس جوانی بیشتر می‌کردند 14 درصد بود (حداقل 3 سال).آنهایی که احساس کمی بیشتر یا کمتر به سن واقعی داشتند 18 درصد بود و آنهایی که احساس پیری بیشتری می‌کردند 25 درصد بود.محققان گفتند: فراتر از اعداد و ارقام، احساسی که شخص نسبت به سن خود دارد قابل توجه است؛ سوالی که پیش می‌آید این است: آیا احساس جوانی داشتن در سلامت جسمانی و روانی موثر است و باعث می‌شود شخص سلامت بماند؟محققان در پاسخ به این سوال گفتند: احساس جوانی کردن از نظر اجتماعی و روانی، توانایی فرد را بالا می‌برد و باعث می‌شود شخص بر مشکلات غلبه کند و انزوا، افسردگی، عملکرد شناختی با رفتارهای سالم مانند (رژیم غذایی و فعالیت بدنی) از بین می‌رود. در واقع با ورزش و رژیم غذایی صحیح می‌توان سلامت جسمی هم داشت و از هر دو مورد (سلامت جسمانی و روانی) برخوردار بود.
کثیف‌ترین شغل آبرومند جهان
مجموعه روستاهای گویو (Guiyu) در سواحل جنوبی چین نشان می‌دهد که یکی از مراکز اصلی بازیافت زباله‌های الکترونیکی در جهان به شمار می‌رود.لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند، مایکروفرها، یخچال‌ها و دیگر ابزارهای الکترونیکی اطراف ما مجموعه‌ای از فلزات و عناصر ارزشمند در مدارهای الکترونیکی خود دارند که مس، طلا، نقره و سرب از آن جمله‌اند. ارزش این زباله‌ها آن‌قدر زیاد است که فقط در منطقه گویو 3000 کارگاه برای بازیافت این مواد از زباله‌های الکترونیکی برپا شده است.بیشتر این زباله‌ها البته محصول بازار داخلی چین است که در سال 2012 / 1391 بیش از 7 میلیون تن زباله الکترونیکی خروجی داشت. هرچند ارزش مادی فلزات بازیافت‌شده بسیار بالا است، اما هزینه‌های زیست‌محیطی و انسانی بازیافت زباله‌های الکترونیکی نیز بالا است: حمام اسیدی که برای استخراج این فلزات استفاده می‌شود، درنهایت وارد چرخه آب منطقه می‌شود و پلاستیک‌های سوخته‌شده نیز هوا را آلوده می‌کنند. آثار مدارهای چاپی الکترونیکی که مسمومیت عصبی به همراه دارند، در ماهی‌های منطقه مشاهده شده و سطح سرب در خون کودکان این منطقه به‌شکل غیرعادی بالا است.
کشف گونه جدید ویروس اچ آی وی
دانشمندان دانشگاه کاتولیک لون در بلژیک، این گونه بدخیم ویروس اچ‌آی‌وی را در کوبا شناسایی کرده‌ و مدعی‌ شده‌اند، گونه مزبور به طور میانگین دو برابر سریع‌تر از سایر گونه‌های ویروس اچ‌آی‌وی، منجر به بروز بیماری ایدز می‌شود.دانشمندان بلژیکی گونه جدید ویروس اچ‌آی‌وی را کشف کرده‌اند که در صورت عدم‌درمان، ظرف سه سال می‌تواند موجب بروز نشانه‌های بیماری ایدز در فرد میزبان شود.دانشمندان دانشگاه کاتولیک لون در بلژیک، این گونه بدخیم ویروس اچ‌آی‌وی را در کوبا شناسایی کرده‌ و مدعی‌ شده‌اند، گونه مزبور به طور میانگین دو برابر سریع‌تر از سایر گونه‌های ویروس اچ‌آی‌وی، منجر به بروز بیماری ایدز می‌شود.گونه جدید که در واقع ترکیبی از سه زیرگروه ویروس اچ‌آی‌وی است، در صورت عدم‌درمان، ظرف سه سال فرد را مبتلا به ایدز می‌کند؛ این در حالی است که ویروس اچ‌آی‌وی به طور متوسط، ظرف شش تا 10 سال نشانه‌های بیماری را در فرد ظاهر می‌کند.محققان تاکنون بیش از 60 گونه اچ‌آی‌وی نوع 1 را پیش از جهش‌یافتن شناسایی کرده‌اند.دانشمندان دانشگاه کاتولیک لون با بررسی 73 بیمار موسسه پزشکی حاره‌ای پدرو کوریو در هاوانا، این گونه جدید را کشف کردند.با این حال برخی محققان، تعداد پایین نمونه‌گیری این مطالعه را زیر سوال برده و اعلام کرده‌اند، چنین نمونه‌گیری برای ارائه درکی جامع از افرادی که در کوبا با ویروس اچ‌آی‌وی زندگی می‌کنند، کافی نیست.
حکایت آلزایمر مادر
 چمدونش را بسته بودیم، با خانه سالمندان هم هماهنگ شده بود. کلا یک ساک داشت با یه قرآن کوچک، کمی نون روغنی، آبنات، کشمش، چیزهایی شیرین، برای شروع آشنایی …گفت: "مادر جون، من که چیز زیادی نمیخورم یک گوشه هم که نشستم نمیشه بمونم، دلم واسه نوه هام تنگ میشه!”گفتم: "مادر من دیر میشه، چادرتون هم آماده ست، منتظرن.”گفت: "کیا منتظرن؟ اونا که اصلا منو نمیشناسن!آخه اون جا مادرجون، آدم دق میکنه ها، من که اینجا به کسی کار ندارم اصلا، اوم، دیگه حرف نمی زنم. خوبه؟ حالا میشه بمونم؟”گفتم: "آخه مادر من، شما داری آلزایمر می گیری همه چیزو فراموش می کنی!”گفت: "مادر جون، این چیزی که اسمش سخته رو من گرفتم، قبول! اما تو چی؟ تو چرا همه چیزو فراموش کردی دخترم؟!”خجالت کشیدم …! حقیقت داشت، همه کودکی و جوونیم و تمام عشق و مهری را که نثارم کرده بود، فراموش کرده بودم.اون بخشی از هویت و ریشه و هستیم بود، راست می گفت، من همه رو فراموش کرده بودم!زنگ زدم خانه سالمندان و گفتم که نمی ریم توان نگاه کردن به خنده نشسته برلب های چروکیده اش رو نداشتم، ساکش رو باز کردم قرآن و نون روغنی و … همه چیزهای شیرین دوباره تو خونه بودن!آبنات رو برداشت گفت: "بخور مادر جون، خسته شدی هی بستی و باز کردی.”دست های چروکیدشو بوسیدم و گفتم: "مادر جون ببخش، حلالم کن، فراموش کن.”اشکش را با گوشه رو سری اش پاک کرد و گفت: "چی رو ببخشم مادر، من که چیزی یادم نمی یاد، شاید فراموش میکنم! گفتی چی گرفتم؟ آلمیزر؟!”در حالی که با دستای لرزونش، موهای دخترم را شونه میکرد زیر لب میگفت: "گاهی چه نعمتیه این آلمیزر!!”
عجیب‏ترین خانواده دنیا
خانواده "آنگلو" دقیقا برعکس تمام انسان ها رفتار می کنند و 14 سال است که هیچ یک از فرزندان این خانواده از خانه 4 اتاق خوابه خود خارج نشده اند و هیچ ذهنیتی در مورد دنیای خارج از خانه ندارند.در این خانه 7 خواهر برادر زندگی می کنند که دنیا را تنها با مشاهده فیلم می شناسند. این خانواده حالا تبدیل به یک سوژه برای مستند "ولف پک" شده اند و قرار است به زودی فیلم زندگی عجیب آن ها پخش خواهد شد.در سال 2010 یکبار این بچه ها توانستند از خانه فرار کنند. "موسله" کارگردان فیلم مستندی که قرار است از زندگی این افراد ساخته شود می گوید:" آن ها در خیابان همگی عینک دودی زده بودند و تیپشان به مانند فیلم ها بود. تصمیم گرفتم تا آن ها را تعقیب کنم و پس از مدتی تحقیق از زندگی آن ها سر در بیاورم."
رمانتیک‏ترین زوج دنیا
"بیل برسنان" به همراه همسرش رابطه احساسی خاصی دارد که شاید باورکردنی نباشد. این زوج نزدیک به 40 سال است که با یکدیگر زندگی می کنند و در طول این مدت یک کار شگفت انگیز انجام داده اند.بیل در طول 40 سال گذشته هر روز یک نامه عاشقانه برای همسرش نوشته است و تا به حال تعداد این نامه ها به 10 هزار عدد رسیده که در نوع خود بسیار جالب است. بیل می گوید در این مدت هیچ چیز مانع از نوشتن نامه میان ما نشده است.آن ها اعتقاد دارند که این کارشان می تواند باعث انگیزه گرفتن زوج های جوان شده و رابطه ای احساسی و عاشقانه میان ان ها یاجاد کند. این زوج خوشبخت همچنین راز زندگی مشترکشان را همدلی و تلاش کنار هم اعلام کرده اند.
دختری که زباله تولید نمی‏کند
"لارون سینگر" یک دوست داز محیط زیست واقعی است چرا که او در طول دو سال گذشته تنها به اندازه یک شیشه مربا زباله تولید کرده است. این امر در اولین برخورد غیر ممکن به نظر می رسد ولی واقعیت دارد. این خانم در رشته محیط زیست فارغ التحصیل شده است و سعی می کند همه نیازهای زندگی را خودش تولید کند برای مثال مواد شونده یا حتی خمیر دندان را نیز خودش درست می کند تا مواد اضافی به عنوان زباله تولید نکند. او یک شرکت محیط زیستی را نیز تاسیس کرده است تا مردم را بیشتر با مضرات زباله و راه های مقابله با آن آشنا نماید. او از سال آخر دانشگاه تصمیم گرفت تا به روزی برسد که هیچ زباله ای تولید نکند و تقریبا در هدفش موفق بوده است. 
این دختر هیچگاه بزرگ نمی‏شود
یک دختر چینی به بیماری عجیبی مبتلاست که مانع از رشد کردن او می شود. در نگاه اول شاید این دختر یک کودک 7 ساله و کوچک به نظر برسد در حالی که نزدیک به 19 سال سن دارد و این بیماری مانع از بزرگتر شدن وی می شود.زنگ یوشان 19 ساله دختری است که به بیماری خاص و بسیار نادری مبتلا شده است که یک تومور را در غده هیپوفیز ایجاد می کند. این تومور باعث می شود تا هورمون های رشد از بین بروند و هیچگاه بدن مبتلا به این بیماری از سن خاصی بزرگتر نشود.این تومور تنها به اندازه یک نخود است ولی عواقبی دارد که همیشه دامن بیمار را می گیرد. این بیماری تنها با درمان های گران قیمت قابل کنترل است و می توان کمی هورمون های رشد را به بدن اضافه کرد ولی هر نقطه ای از دنیا این درمان ها پیدا نمی شود.این دختر در سال 2013 پدرش را از دست داده است و زمانی که بی سرپناه در خیابان ها مشغول گدایی بود توسط یک زوج مهربان پیدا شد. این روزها او در کنار والدین جدیدش زندگی می کند و دوست دارد روزی به مدرسه برود. چرا که تمام دوران کودکی اش را در خیابان ها مشغول تکدی گری بوده است.
عزاداری عجیب حیوانات
دریانوردان پیش از این در مورد دسته‌های تشیع‌کننده جنازه و رفتارهای عزاداری در میان دلفین‌های پوزه‌بطری گزارش داده بودند اما اکنون یک پژوهش جدید حاکی از آن است که دلفین‌های خالدار اقیانوس اطلس نیز در زمان مرگ کودکانشان عزاداری می‌کنند.دانشمندان دانشگاه پورتوی پرتغال از نمایش رفتار محبت‌آمیز توسط چهار دلفین بالغ در تشییع جنازه یک بچه دلفین در نزدیکی ساحل مادیرا در پرتغال خبر دادند. این محققان به بررسی دو نمونه رفتار محبت‌آمیز و دلسوزانه در میان دلفین‌ها پرداختند.نمونه اول توسط یک قایق‌ران گردشگر در میان چهار دلفین بالغ مشاهده شد که بدن یک بچه دلفین مرده را برای نیم ساعت بر روی پشت و سر خود حمایت می‌کردند. نمونه دوم توسط یکی از کارکنان یک قایق تحقیقاتی مشاهده شد که طی آن یک دلفین احتمالا مادر، بدن فرزند مرده خود را روی سطح آب حمل می‌کرد.معاینات پس از مرگ بر روی این دلفین‌های مرده و همچنین دو بچه دلفین مرده دیگر که به تنهایی روی آب شناور بودند، انجام شد. بر اساس نتایج بدست آمده، هر چهار دلفین به علل طبیعی و نه بخاطر شکار یا رفتارهای وحشیانه گروهی مرده بودند.به گفته محققان، نمونه‌های دیگر تشییع جنازه دلفین‌های مرده توسط دلفین‌های دیگر برای چند روز مشاهده شده بود اما به نظر می‌رسد که دلفین‌های خالدار اقیانوس اطلس بسیار سریع و پیش از آغاز متلاشی شدن بچه دلفین‌های مرده عزاداری می‌کنند.دلفین‌های پوزه‌بطری، سمور آبی، فک بندرگاه، میمون‌ها و فیل‌ها در میان حیواناتی هستند که بنظر می‌رسد برای اعضای مرده خانواده خود عزاداری می‌کنند. اگرچه اثبات این مطلب بسیار مشکل است اما محققان بر این تصورند که می‌توان دلفین‌های خالدار را در گروه دارای هوش هیجانی جای داد.به باور دانشمندان، حیواناتی مانند فیل‌ها و نهنگ خلبان که زمان طولانی و گاهی حتی بیش از 60 سال در کنار هم زندگی می‌کنند، می‌توانند عزاداری کنند. نتایج این پژوهش در مجله Acta Ethologica منتشر شده است.
گران‏ترین داروی جهان
اکولیزوماب، یا دارویی که به «سولیریس» موسوم است، از سوی وزارت بهداشت بریتانیا اجازه ورود به بازار را یافت. این دارو به گفته مقامات بهداشتی بریتانیا گران‌ترین داروی جهان است.  سولیریس برای درمان یک بیماری کلیوی نادر که در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر در بریتانیا به آن مبتلا هستند کاربرد دارد. مقامات بهداشتی بریتانیا می‌گویند که تامین این دارو برای این بیماران در این کشور در سال ۸۲ میلیون پاند هزینه خواهد داشت، و این دارو می‌تواند این بیماران را از خطر مرگ نجات دهد. این دارو برای بیمارانی است که مبتلا به همولیتیک اورامیک سیندرم هستند، بیماری خطرناکی که باعث می‌شود تا رگهای خونی ملتهب شده و لخته‌های خود در سراسر بدن ایجاد گردد. در حال حاضر ۲۰۰ نفر در بریتانیا به این بیماری مبتلا هستند، و هر ساله بین ۵۰ تا ۶۰ نفر به آن دچار می‌شوند. این بیماران دائما در معرض اختلال و نارسایی در اندامهای حساس بدن، به ویژه کلیه‌های خود هستند. هزینه سنگین این دارو بحث‌هایی را در محافل درمانی بریتانیا گشوده است، و این در حالی است که بیماران سرطانی در حال حاضر به دلیل سنگینی هزینه درمان با دشواریهایی روبرو هستند.
حکایت نیکی و بدی در یک تابلو
لئوناردو داوينچي موقع کشيدن تابلو "شام آخر" دچار مشکل بزرگي شد: مي بايست "نيکي" را به شکل عيسي" و "بدي" را به شکل "يهودا" يکي از ياران عيسي که هنگام شام تصميم گرفت به او خيانت کند، تصوير مي کرد.کار را نيمه تمام رها کرد تا مدل هاي آرماني اش را پيدا کندروزي دريک مراسم همسرايي, تصوير کامل مسيح را در چهرة يکي از جوانان همسرا يافت. جوان را به کارگاهش دعوت کرد و از چهره اش اتودها و طرح هايي برداشت. سه سال گذشت. تابلو شام آخر تقريباً تمام شده بود ؛ اما داوينچي هنوز بري يهودا مدل مناسبي پيدا نکرده بود…کاردينال مسئول کليسا کم کم به او فشار مي آورد که نقاشي ديواري را زودتر تمام کند. نقاش پس از روزها جست و جو , جوان شکسته و ژنده پوش مستي را در جوي آبي يافت. به زحمت از دستيارانش خواست او را تا کليسا بياورند , چون ديگر فرصتي بري طرح برداشتن از او نداشت. گدا را که درست نمي فهميد چه خبر است به کليسا آوردند، دستياران سرپا نگه اش داشتند و در همان وضع داوينچي از خطوط بي تقوايي، گناه و خودپرستي که به خوبي بر آن چهره نقش بسته بودند، نسخه برداري کرد.وقتي کارش تمام شد گدا، که ديگر مستي کمي از سرش پريده بود، چشمهايش را باز کرد و نقاشي پيش رويش را ديد، و با آميزه اي از شگفتي و اندوه گفت: "من اين تابلو را قبلاً ديده ام!" داوينچي شگفت زده پرسيد: کي؟! گدا گفت: سه سال قبل، پيش از آنکه همه چيزم را از دست بدهم. موقعي که در يک گروه همسرايي آواز مي خواندم, زندگي پراز رويايي داشتم، هنرمندي از من دعوت کرد تا مدل نقاشي چهرة عيسي بشوم!مي توان گفت: نيکي و بدي يک چهره دارند ؛ همه چيز به اين بسته است که هر کدام کي سر راه انسان قرار بگيرند.
کوتاه‌ترین ازدواج‌ های جهان
سند کوتاه ترین ازدواج در کره زمین را باید به نام یک زوج اماراتی زد. سال ۲۰۱۲، یک داماد اماراتی چند ثانیه بعد از جشن عقد خود به اتاق دیگری از دادگاهی که در آن ازدواج صورت گرفته بود، رفت و دادخواست طلاق داد. دلیل آقای درویش این بود که او در یک رودربایستی قرار گرفته بود. پدر عروس روزی به آقای درویش می گوید که دخترش برای این که بتواند کار خود را ادامه بدهد حتما باید ازدواج کند و داماد هم که نتوانسته به پدر عروس نه بگوید به این ازدواج صوری راضی شده است.
نمونه دیگری از این ازدواج های ثانیه ای در دهه ۷۰ رخ داده است. درست ثانیه ای پس از این که داماد ازدواج را می پذیرد و جمله I do به معنای قبول ازدواج را می گوید، ملک الموت به او فرصت نمی دهد و جان به جان آفرین تسلیم می کند! حتما شما هم برای عروس دلتان سوخته، آن هم وقتی بدانید اگر چه ۴۵ سال داشته، اما برای نخستین بار لباس عروسی را به تن کرده بود.
یکی دیگر از ازدواج های کوتاه در جهان به نام بریتنی اسپرز، خواننده معروف پاپ ثبت شده است. او که با یکی از دوستان دوران بچگی خود به شهر لاس وگاس سفر می کرد در یک تصمیم دیوانه دار و عجولانه تصمیم گرفت که با او ازدواج کند. با این حال، آنها که این ازدواج خود را به خانواده خود هم اعلام کرده بودند؛ بیش از ۵۵ ساعت نتوانستند با هم زندگی کنند و از هم جدا شدند. بریتنی اسپرز بعدها گفت که نمی توانسته اعمال و رفتار شوهر ۵۵ ساعته خود را درک کند! دنیس هوپر و میشل فیلیپ، زوج هنری دهه ۷۰ هم فقط بعد از هشت روز زندگی مشترک از یکدیگر جدا شدند. ماجرای طلاق آنها این بود که عروس مدعی شد داماد دست او را می بسته، آن هم از ترس این که عروسش فرار نکند! البته جالب است که هر دوی آنها، سال ها بعد از آن هشت روز به نیکی یاد کردند! اگر می خواهید کلکسیون ازدواج های کوتاه هنرمندان را کامل کنید باید بدانید دو هنرپیشه فیلم های صامت هم همان روز ازدواج با هم به مشکل خوردند، زیــــرا عروس در سوئیت ماه عسل را به روی داماد قفل کرد آن هم به این دلیل که اساسا تمایل و علاقه ای به شوهرش نداشته است!
اما بشنوید از عربستان سعودی. در یک مراسم عروسی، دسته گلی به دست داماد رسید. همراه آن دسته گل یک نامه بوده و از داماد خواسته که درون گل ها را نگاهی بیندازد. درون گل ها یک کارت حافظه بود و درون آن کارت حافظه عکس هایی از عروس همراه با معشوق سابقش. به نظر می رسید معشوق سابق از انتخاب عروس ناراحت شده و قصد انتقام داشته است. داماد، همان شب مراسم عروسی را ترک و فردا برای طلاق اقدام می کند.
حالا از یک زن مجارستانی که بازیگر سینما بوده، بشنوید. خانم گبور سابقه ۹ شوهر را در کارنامه خود دارد و به همین دلیل سه کتاب با عنوان چگونه یک مرد را به دام بیندازیم؟چگونه یک مرد را برای خود نگه داریم؟ و چگونه از دست یک مرد خلاصی پیدا کنیم؟ نوشته است. با وجود این تجربه نهمین ازدواج او یک روز بعد از مراسم عقد باطل می شود. چرا؟ چون هنوز اقدامات قانونی مربوط به طلاق او نهایی نشده بود. با وجود این مدیونید اگر فکر کنید خانم گبور دلسرد شده است، چون او برای چند ماه بعد قرار عروسی خود را می گذارد!
این همه سوزن به دیگران زدیم و حالا بد نیست جوالدوزی هم به خودمان بزنیم. در ایران، یک زن و شوهر یک هفته بعد از ازدواجشان، به دلیل توافق نداشتن برای محل ماه عسل و جر و بحث و دعواهای بعد از آن با هم به مشکل خوردند و طلاق گرفتند. البته اگر بخواهیم درست حساب کنیم، مشکل این زوج هم از روز اول آغاز شده است. البته نباید فکر کرد که چنین مشکلاتی فقط مخصوص تهران است. رئیس اداره ثبت احوال کنگان از توابع استان بوشهر چندی پیش گفته بود که کوتاه ترین ازدواج ثبت شده در این شهرستان فقط چهار روز طول کشیده است.
به غیر از مردی که بدشانسی آورد و چند ثانیه بعد از ازدواجش مرد؛ بقیه موارد نشان می دهد دوران لیلی و مجنون به سر آمده است. شاعر درست گفته که «آیین عشق بازی دنیا عوض شده است / یوسف عوض شده است زلیخا عوض شده است».
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.