قدس آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رشد قارچ گونه موسسات مالی و اعتباری عاملی برای افزایش مطالبات معوق است و البته اراده ای هم برای پس گرفتن معوقات بانکی وجود ندارد .

اراده ای برای پس گرفتن معوقات بانکی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محسن صرامی فروشانی در گفت و گو با خبرنگار ما پیرامون افزایش حجم مطالبات معوق بانکها، اظهار داشت: ما مسیر را اشتباه رفته ایم، اگر مسیر را درست پیموده بودیم اکنون باید شاهد کاهش مطالبات معوق بانکی می بودیم.
وی افزود:  به طور قطع بانک ها در این راستا به وظایف خود عمل نکردند و چوب حراج به بیت المال زده اند.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این تفاسیر می توان حدس زد که بانک ها پول و وام فروشی کرده اند و با تاسیس موسسات مالی و اعتباری به افزایش مطالبات معوق دامن زده اند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با طرح این سوال که چرا اخذ مجوز برای یک موسسه مالی و اعتباری به مراتب آسان تر از دریافت مجوز برای یک واحد تولیدی در شهرستان است، تصریح کرد: بانک ها پول بیت المال را از طریق مجراهای مختلف به جامعه تزریق کرده و نهایتا شاهد رشد میزان معوقات هستیم. این موسسات به راحتی و بدون اخد وثایق لازم تسهیلات پرداخت می کنند و همین موضوع عاملی برای رشد معوقات در کشور است.
وی با تاکید بر اینکه اراده ای برای اخذ مطالبات وجود ندارد، تصریح کرد: مطمئنا اگر توانی برای طلب معوقات وجود داشت تاکنون این کار انجام شده بود، پس بهتر است که در این زمینه از شعار دادن هم اجتناب شود
صرامی فروشانی اظهار داشت: نکته حائز اهمیت دیگر اینکه عمده مطالبات معوق مربوط به شرکت های شبه دولتی بوده و انگیزه ای برای دریافت آن وجود ندارد.
وی گفت: سرجمع کل مطالبات خرد کشور به اندازه یک مطالبه کلان نبوده و بدهی های خرد سهمی در میزان مطالبات معوق را به خود اختصاص نمی دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.