قدس آنلاین یزد - معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق ماده 46 قانون مطبوعات، مدیر مسوولان و سرپرستان رسانه ها موظفند خبرنگاران خود را بیمه کنند.

بیمه خبرنگاران نباید توسط دولت پرداخت شود

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، حسین انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان یزد اظهارداشت : بیمه خبرنگاران نباید توسط دولت پرداخت شود زیرا اعتقاد داریم خبرنگار نباید وابسته به دولت باشد.

وي درمورد قطع بيمه خبرنگاران ازطريق سايت سمان تصریح کرد: پرداخت بيمه خبرنگاران توسط دولت اصل استقلال خبرنگارن را زير سئوال مي‎‎برد.

وي همچنين با تاكيد بر تثبت حرفه‎‎اي شغل خبرنگاري افزود: متاسفانه بيشترين امد و شد را در حرفه روزنامه‏‏ نگاري شاهد هستيم و يكي از دلايل اين موضوع نيز نداشتن احساس تعلق روزنامه‎‎نگاران به رسانه‏ خودشان است و امنیت حرفه ای بالاتر از امنیت شغلی است.

معاون وزیر ارشاد خاطر نشان ساخت: برای رابطان خبر خبرگزاری ها سهمیه 100 نفری بیمه درنظر گرفته شده و مطبوعات نیز بر اساس لیست بیمه ای که ارایه می کنند از کمک های این وزارتخانه برخوردار می شوند.

این مسئول گفت: همچنین بخشی از یارانه هایی که در اختیار مجموعه های خبری قرار می گیرد به بیمه خبرنگاران اختصاص پیدا می کند.

وی افزود: ملاک حمایت ما از نشریه ها تعداد خبرنگاران بیمه شده است و از سال های آینده یارانه هایی که به مطبوعات داده خواهد شد بر همین اساس است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:حمایت از نشریات محلی از سیاستهای جدی وزارتخانه است و این امر فقط شعار نیست بلکه اجرایی می شود.

وی افزود: امروزه نقش و تاثیر رسانه های سراسری کاهش یافته اما رسانه های اجتماعی، تخصصی ، بین المللی و محلی آمار مخاطبان آنها در حال افزایش است.

انتظامی با اشاره به اینکه مطبوعات محلی نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند اظهار داشت: دلبستگی مردم به رسانه های محلی یک واقعیت انکار ناپذیر است.

معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد همچنين در مورد گلايه برخي اصحاب مطبوعات از توزيع نيازمندي‏ها توسط كانون‎‎هاي تبليغاتي گفت : كانون‎‎هاي تبلغاتي اجازه توزيع نيازمنديها را ندارند ولي مي‎‎توانند آگهي‏‏نامه چاپ كنند.

وي ادامه داد: اداره ارشاد براي برخورد با توزيع اين نيازمندي‏‏ها مي‎‎توانند بايد با چاپخانه‏‏ هايي كه اين نيازمندي‎‎ها را چاپ و نيز عوامل توزيع‎ آنها برخورد كنند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.