مهدی کاهانی مقدم: قدس ویژه خراسان - طرح ویژه نظارت بر بازار خراسان رضوی از پانزدهم اسفندماه جاری آغاز می‌شود.

برخورد با متخلفان صنفی در آستانه نوروز شدت می‌گیرد

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: در اجرای این طرح که تا دهم فروردین‌ماه آینده ادامه خواهد داشت، مجتمع‌های تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مواد پروتئینی، شیرینی، آجیل و خشکبار، سوپرمارکت‌ها و مراکز اقامتی و آژانس‌های مسافرتی با تمرکز و جدیت بیشتری مورد نظارت قرار می‌گیرد.

علی باخرد ادامه داد: افزون بر بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، اتحادیه‌های اصناف، دامپزشکی و سایر دستگاه‌های اقتصادی در اجرای هر چه بهتر این طرح همکاری خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه تمامی کالاها باید دارای برچسب قیمت باشد، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موارد را به وسیله شماره تلفن 124 و یا سامانه پیامکی 3000824 اطلاع دهند که تیم‌های نظارتی با حضور در محل به شکایت و گزارش مردمی رسیدگی می‌کنند.

به گفته وی همچنین پایگاه‌هایی به منظور تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به شکایات در نقاط مختلف شهر مشهد مستقر خواهند شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در پاسخ به دغدغه‌ گرانی مرغ و میوه در بازار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وظیفه تأمین و توزیع این اقلام براساس مصوبه اخیر دولت به جهادکشاورزی واگذار شده است این سازمان دخالتی در این ماجرا ندارد، ولی از نظر نظارتی افزایش بیش از حد قیمت مرغ دغدغه این سازمان بوده و هست.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به پیگیری‌های درحال انجام برای تأمین و توزیع مرغ منجمد به قیمت 5500 تومان و همچنین پرتقال و سیب در آستانه سال نو، مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.

 

* کشف 360 میلیارد ریال تخلف صنفی

باخرد در همین حال با ارایه گزارشی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه طی 368 هزار مورد بازرسی حدود 33 هزار مورد تخلف صنفی در استان کشف شده که 25 هزار و 338 پرونده متشکله به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با اعلام اینکه ارزش ریالی این تخلفات حدود 360 میلیارد ریال بوده است، افزود: بیشترین تخلف مربوط به گرانفروشی با 14 هزار مورد بوده و عدم درج قیمت و نصب نرخنامه با حدود 10 هزار مورد، عدم صدور فاکتور 2141 مورد، تقلب و کم‌فروشی 970 مورد و حراج غیرقانونی با 791 مورد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

او خاطرنشان کرد: درخصوص تخلفات نانوایی‌ها نیز در این مدت هزار و 324 پرونده به ارزش 5/8 میلیارد ریال و در ارتباط با میوه‌فروشی‌ها هزار و 339 پرونده به ارزش 554 میلیارد ریال تشکیل شده است.

معاون امور بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم در این نشست با اشاره به برگزاری 25 نمایشگاه عرضه کالا در 23 شهرستان گفت: در این نمایشگاه‌ها حداقل دو هزار و 700 غرفه شرکت خواهند داشت که کالاها و اجناس خود را با 15 تا 20 درصد تخفیف عرضه می‌کنند.

غفوری مقدم با بیان اینکه تأمین نان به عنوان دغدغه جدی دو هفته پایانی سال بویژه برای زائران و مسافران نوروزی مطرح است، اضافه کرد: به همین منظور با کمک شرکت غله 50 تا 70 نانوایی در رینگ اطراف حرم مطهر رضوی فعال خواهند بود و پیگیری‌ها برای استقرار شمار بیشتری نانوایی در این محدوده ادامه دارد.

وی تأکید کرد: در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی هیچ مشکلی برای تهیه مرغ منجمد وجود ندارد و تمام شرکتها، مردم و اشخاص حقیقی و حقوقی که نیازمند تأمین مرغ هستند، می‌توانند نسبت به خرید مرغ منجمد از شرکت پشتیبانی امور دام اقدام کنند که قیمت عمده فروشی 5500 و برای مصرف کننده 5900 تومان می‌باشد.

نایب رئیس اتاق اصناف هم اظهار داشت: در راستای اجرای طرح نظارت بر بازار، بازرسی‌هایی پیش‌بینی شده که در جریان آن بازرسان به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی به طور همزمان بازارها و مجتمع‌های تجاری مشهد را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

به گفته وی بازرسان در این ایام همگی ملبس به لباس فرم هستند تا از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.