۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۲
کد خبر: 267574

هنوز انتقادها به آمار اخیر رئیس‌جمهور درباره نرخ تورم صفر درصدی در بهمن‌ماه تمام نشده بود که دم‌خروس افزایش قیمت بی‌رویه قیمت مرغ خوراکی در بازار غیرطبیعی آشکار شد و همچنان ادامه دارد.

قد قد بی‌هنگام مرغ در بحبوحه تورم صفر!

به گزارش «تابناک»، در حالی قیمت منطقی فروش هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در بازار مصرف 6800 تا 7000 تومان برآورد می‌شود که در روزهای اخیر، قیمت مرغ به 9000 تومان افزایش پیدا کرده است. بر همین اساس، در حالی این بی‌نظمی‌ها وجود دارد که محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در اظهاراتی با اعلام اینکه مرغ در دولت تدبیر و امید گران نشده است، گفت: «مردم نباید مرغ را به قیمت 8 و 9 هزار تومان- که می‌گویند در مغازه‌ها وجود دارد- خریداری کنند. در حال حاضر مرغ به قیمت 6 هزار و 980 تومان به صورت گرم در تره‌بار و میادین توزیع شده است و مرغ منجمد نیز 5هزار و 900 تومان در میادین تره‌بار به دست مصرف‌کننده می‌رسد».
تابناک می‌افزاید: این سخنان در حالی مطرح می‌شود که آقای حجتی پاسخ نگفتند، مرغ‌های 9000 تومانی در این مغازه‌ها چگونه توزیع می‌شود و چرا با متخلفان گران‌فروش برخورد نمی‌شود؟ نکته بعدی اینکه چگونه در دولت تدبیر و امید، قیمت گوشت مرغ افزایش پیدا نکرده، در حالی که امروز شاهدیم حتی مرغ در جایگاه‌های قانونی فروش مرغ به قیمت 9000 تومان فروخته می‌شود. شاید این افزایش قیمت نیز به مثابه گذشته واقعی کردن قیمت‌هاست!
این گزارش می‌افزاید: به نظر می‌رسد در برخورد با افزایش قیمت‌ها، برخورد فرافکنانه نه تنها کمکی به اصلاح قیمت و جلوگیری از گران‌فروشی نمی‌کند، بلکه باعث نارضایتی خواهد شد. مردم از دولت تدبیر و امید خواستار پاسخ‌گویی منطقی و تلاش برای رفع مشکلات هستند، نه فرافکنی‌های پوپولیستی غیرکارشناسی.
یادآور می‌شود حجتی با وجود جا به جا گفتن قیمت مرغ اخیرا مدعی شده که دولت قبل عددسازی می‌کرد.
همزمان خبرگزاری آریا اظهار حجتی را عجیب خواند و نوشت: در آشفته بازار قیمت مرغ، اظهارنظرهای عجیب دولتی ادامه دارد. آقای وزیر می‌گویند مردم مرغ 9 هزار تومانی نخرند؛ سوال این است که این مرغ 9 هزار تومانی از کجا در مغازه‌های فروش محصولات گوشتی سبز شده، آیا مثلا این مرغ‌ها از کشورهای خارجی به مغازه‌ها رسیده‌اند یا یک سیکل مشخص و همیشگی را طی کرده‌اند؟ اگر خرید مرغ 9 هزار تومانی به دستور ایشان نهی شده حتما می‌توانند در دستور دیگری فروش مرغ 9 هزار تومانی را هم ممنوع کنند. به نظر می‌رسد این دستور دوم بیشتر در حیطه وظایف ایشان باشد.
آریا افزود: آیا در بخش سیاست‌های تنظیم بازار به بخش نظارت هم توجه شده؟ لابد بازرسانی هم برای این نظارت انتخاب شده‌اند. سوال این است که این بازرسان اکنون کجا هستند و دقیقا مشغول چه کاری می‌باشند؟ اگر بنا را بر درستی فرمایش ایشان بگذاریم سوال این است که اگر افزایش یکباره قیمت مرغ از همان 7 هزارتومانی که ایشان می‌فرمایند به مبلغ 9 هزار تومان نامش گرانی نیست پس دقیقا چیست؟
انکار گرانی بی‌رویه قیمت مرغ تداعی همان داستانی را می‌کند که شخصی از همسایه خود خواست الاغ خود را به وی قرض دهد اما پاسخ شنید که پیش از وی کس دیگری الاغ را قرض گرفته. در همان حال، صدای عرعر الاغ بلند شد و صدای همسایه را درآورد که «مرد حسابی! الاغ که داخل طویله است». صاحب الاغ با اعتماد به نفس کامل پاسخ داد مرد حسابی تو حرف من را قبول نمی‌کنی اما حرف این حیوان زبان نفهم را باور می‌کنی؟!/کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    بابا خجالت بکشید با این آمارهای مسخرتون . مرغ، میوه، ماشین، اجاره مسکن، آب، برق، اینترنت، گاز..... پس اینا چی، اینا رو نمیبینن.