دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: آمار تورمی که مسئولان دولت می‌گویند واقعیت ندارد و بنده این مسئله را به رسانه‌ها و حتی در مصاحبه‌ای با شبکه خبر اعلام کردم.

تورم کشور بالای 20 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، کمال علیپور صبح امروز در جلسه شورای اداری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران اظهار کرد: کشور ما چند سالی است که با تحریم ناجوانمردانه غرب روبرو است و مردم کشورمان با آن مبارزه می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی از رمان پیروزی انقلاب اسلامی با تحریم‌ استکبار جهانی روبرو بوده، ادامه داد: دشمن قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را دارد و مردم کشورمان با اقتدار در مقابل تمامی توطئه‌های آنان ایستادگی کردند.

علیپور فرهنگ ملت ایران را فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: ملت ایران با حضور در تمامی صحنه‌های انقلاب ثابت کردند در مقابل تمامی زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت در یک سال اخیر اقدامات مناسبی انجام داد، افزود: نمایندگان مجلس و مردم از دولت انتظار دارند وابستگی اقتصاد کشور به نفت کاهش پیدا کند.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه دولت 1.2 بودجه نفت 71 هزار دلاری را مصوب و تقدیم مجلس کرد، گفت: بودجه بر مبنای نفت 40 دلاری بسته شد اما نمایندگان مجلس تمامی ردیف‌های جدول بودجه را تعیین کردند که اگر نفت به 71 دلار رسید دیگر نیازی به متمم نداشته باشد.

علیپور تصریح کرد: در تعیین بودجه سال 94 دست دولت را باز گذاشتیم تا با اختیار و آزادی عمل به تخصیص درآمدها بپردازد.

وی با اشاره به اینکه 235 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت در سال 94 است، ادامه داد: بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها در سال آینده 800 هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم شهرستان‌های قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کاهش بودجه فرهنگی کشور در سال 94، گفت: کاهش بودجه فرهنگی کشور از سوی دولت با فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه نیازمندی‌های فرهنگی کشور مغایرت دارد.

علیپور با بیان اینکه در روزهای گذشته بندی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد تا نهادهای دولتی حق و حقوق موقوفات را بپردازند، افزود: مجلس شورای اسلامی مدافع حق و حقوق موقوفات و ارزش‌های دینی و اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها در رسانه‌ها و جلسات ادعا دارند مجلس با دولت تعامل ندارد، ادامه داد: این مجلس نسبت به دوره‌های قبلی بیشترین تعامل را با دولت دارد و در برخی از موارد حتی مجلس فراتر از توان کمک‌کار دولت شد.

این مسئول با انتقاد از اینکه پس از 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز 14.5 درصد بودجه کشور را در اختیار شرکت نفت قرار می‌دهند، اظهار داشت: ما نمایندگان مجلس نمی‌دانیم این مقدار بودجه در کجا و در چه اموری صرف می‌شود.

علیپور با اعلام اینکه بنده نخستین نماینده‌ای هستم که به این مسئله در مجلس شورای اسلامی اعتراض کردم، گفت: قطعا در سال آینده از در اختیار گذاشتن بدون حساب و کتاب 14.5 درصد از بودجه کشور به شرکت نفت جلوگیری می‌شود.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران به افزایش 14 درصدی حقوق کارگران و کارمندان در سال 94 اشاره کرد و بیان کرد: تورم کشور بالای 20 درصد است اما افزایش حقوق کارمندان و کارگران تنها 14 درصد می‌باشد که این مسئله عادلانه نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمار تورمی که رئیس جمهور محترم کشورمان می‌گوید واقعیت ندارد و بنده این مسئله را به رسانه‌ها و حتی در مصاحبه‌ای با شبکه خبر اعلام کردم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    کسی فکر نکنم آمارای دولت رو جدی بگیره