قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: آیا انتظار فرج امام زمان (عج) خود مشمول ثواب است؟ منتظرانی که انتظار ظهور آن حضرت را می کشند، آیا از پاداشی بهره می برند؟ در احادیث پر مغز شیعه، انتظار نیز مشمول ثواب شمرده شده است.

افرادی که ثواب بیست شهید را می برند!

در این باره عبدالحمید واسطی نقل می کند، به امام محمد باقر (عَلیه السَلام) عرض کردم: به خدا قسم دکان هاي خود را به انتظار ظهور امام زمان (عج) رها کردیم، تا جایی که اکنون چیزي نمانده از فقر و بیچارگی، دست گدایی پیش مردم دراز کنیم.

حضرت فرمودند: ایعبدالحمید؛ آیا گمان می کنی اگر کسی خود را وقف راه خدا کند، خداوند راه روزي را به روي او نمی گشاید؟ و الله! خداوند درِ رحمت خود را به روي او خواهد گشود. رحمت خدا بر کسی باد که خود را در اختیار ما گذاشته و ما را و امر ما را زنده نگه می دارد.

عرض کردم: اگر من پیش از آنکه به ملاقات قائم شما مشرف گردم، بمیرم، چگونه خواهم بود؟

حضرت فرمودند: هر کدام از شما که می گوید: اگر قائم آل محمد (عج) را ببینم به یاري او بر می خیزم، مانند کسی است که در رکاب او شمشیر بزند و کسی که در رکاب وي شهید گردد، مثل این است که دوبار شهید شده است؛ و در روایت دیگري نقل شده است: مثل کسی است که در رکاب او شمشیر زند؛ بلکه مثل کسی است که با وي شهید شود، و نیز آمده است هر کس قائم ما را درك کند و در رکاب او کشته شود، ثواب دو شهید دارد و هر کس در رکاب او یکی از دشمنان ما را به قتل برساند، ثواب بیست شهید خواهد داشت.

منابع:

1- علامه مجلسی. بحارالانوار،ج2: 236؛ ج52: 126.

2-ناصري، محمود. داستانهاي بحار الانوار، ج1: 40-41.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.