وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رونمایی از طرح مسکن اجتماعی در جلسه شورای عالی رفاه اجتماعی خبر داد.

رونمایی از طرح مسکن اجتماعی در نشست آتی شورای عالی رفاه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا ، علی ربیعی روز پنجشنبه در مراسم جشن خودکفایی و تجلیل از کارآفرینان که در ساری برگزار شد، گفت: ساختارهای اجتماعی برخی از افراد را در شرایط نابرابر قرار داده است و مسوولان و برنامه ریزان اجتماعی در قبال این افراد مسوول هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید صدقه ای و پول پاشیدن نیست، گفت: گروه های اجتماعی ساخته و پرداخته شرایط اجتماعی هستند.

ربیعی تاکید کرد: در قبال محرومان جامعه به عنوان صاحب حق به آنها نگاه می کنیم و حق این افراد است که به آنها کمک شود.

وی تاکید کرد: از جنبه برنامه ریزی باید توانمندسازی را در پیش بگیریم و کمک اینگونه نیست که به شکل یارانه ای به مردم پول پرداخت شود.

وزیر کار معتقد است که در سیاستگذاری باید نابرابری را کم کنیم و نباید اجازه دهیم اقشار بیشتری در فقر و نابرابری فرو روند. بلکه باید به سمت برنامه ریزی و توانمندسازی پیش برویم.

ربیعی معتقد است همانگونه که امام خمینی(ره) همواره بر حمایت از محرومان و وظیفه در مقابل آنان تاکید داشتند، گفتمان دفاع از محرومان را نباید فراموش کنیم.

وی گفت: هیچ تابلویی از توسعه که عده ای در آن له شود، قابل قبول نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد همواره در حمایت از محرومان گام برداشته است.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید آن است که هیچ کودکی از تحصیل باز نماند ، به طور کلی دولت برنامه منسجمی در خصوص فقر و محرومیت دارد.

ربیعی همچنین از واگذاری 20 هزار واحد مسکونی به زنان سرپرست خانوار و خانوارهایی که دارای دو فرزند معلول هستند خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای برای این مهم با بنیاد مسکن به امضا رسیده است.

در پایان این مراسم سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اهداء لوح سپاس به علی ربیعی از اقدامات وی در حوزه فعالیت های رفاه اجتماعی تقدیر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا کاویان IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    جناب آقای وزیر من هیچگونه استفاده از مزایا نکردم چه کار باید انجام بدم؟ که صاحب خونه بشم لطفآتحقیق کنید