سي و دومين دوره آزمون پذيرش دستيار فوق تخصصي باليني پزشكي با رقابت ۶۰۹ داوطلب امروز هفتم اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

سی و دومين آزمون دستياری فوق تخصصي پزشكي برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، سي و دومين دوره آزمون پذيرش دستيار فوق تخصصي باليني پزشكي با رقابت ۶۰۹ داوطلب امروز هفتم اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

در این دوره از آزمون ۶۰۹ نفر داوطلب شامل ۴۱۸ مرد و ۱۹۱ زن در ۲۵ رشته پزشکی فوق تخصصی شركت کردند. این ۲۵ رشته در ۶ گروه داخلي، جراحي، كودكان، روانپزشكي كودكان و نوجوانان، ايمونولو‍‍ژي، آلرژي و مراقبت هاي ويژه دسته بندی شده است. ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی ۳۷۳ نفر است.

آزمون کتبي سي و دومين دوره پذيرش دستيار فوق تخصصي راس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه هفتم اسفندماه به طور متمرکز در محل دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي شهید بهشتی برگزار شد.

در آزمون کتبي در رشته هاي مختلف فوق تخصصي در هر رشته ۱۰۰ سئوال چهار گزینه ای مطرح شده است که داوطلبان در مدت ۱۲۰ دقیقه به آن پاسخ دادند. در اين دوره پذيرش اعضاي هيات علمي پيماني و رسمي دانشگاههاي علوم پزشكي كشور مطابق مندرجات دستورالعمل ثبت نام انجام می گیرد. كليه شركت كنندگان در هر مرحله از آزمون ملزم به كسب حداقل ۶۰ درصد نمره تراز شده مرحله مربوطه هستند.

پذيرش نهايي قبول شدگان آزمون پذيرش دستيار فوق تخصصي از طريق معدل گيري (ضريب ۲ آزمون کتبي و ضريب يک آزمون شفاهي) و با توجه به کليه مصوبات مربوطه و مندرجات راهنما انجام خواهد پذيرفت.

تبصره: در آزمون پذيرش دستيار فوق تخصصي، داوطلبين آزاد و اعضاي هيات علمي كه نمره كل مكتسبه ايشان با يكديگر برابر بوده، فردي كه نمره كتبي آزمون وي بالاتر باشد، در اولويت خواهد بود و در صورت مساوي بودن نمره كتبي آزمون مربوطه، نمره كل آزمون دانشنامه تخصصي، ملاك پذيرش قرار خواهد گرفت.

در مواردی که تعداد شرکت کنندگان و يا پذيرفته شدگان نهايي در آزمون پذيرش دستيار فوق تخصصي کمتر از ظرفيت اعلام شده و يا ظرفيت مصوب جهت محل هاي آموزشي از سوي شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي باشد، دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي و تخصصي مجاز به تقليل ظرفيت ها متناسب با تعداد پذيرفته شدگان است.

کليد اوليه آزمون کتبي در ساعت ۱۵ روز پنجشنبه هفتم اسفند از طريق سايت اينترنتي http://sanjeshp.ir اعلام می شود. چنانچه داوطلبان به سئوالات کتبي اعتراضي داشته باشند باید از طريق فرم اينترنتي تعيين شده با وارد كردن كد رهگيري از ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۷ اسفند تا ساعت ۲۳ روز جمعه ۸ اسفند اعتراضات مورد نظر را از طريق سايت مرکز سنجش ارسال کنند.

نتايج آزمون کتبي تمامي رشته ها ساعت ۲۳ روز شنبه ۹ اسفندماه از طريق سايت اينترنتي http://sanjeshp.ir اعلام خواهد شد.

محل هاي برگزاري آزمون شفاهي در راهنمای آزمون مشخص شده است و داوطلبان پذيرفته شده در آزمون کتبي، راس ساعت تعيين شده باید در محل آزمون شفاهي حضور يابند.

نتايج نهايي آزمون در ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۴ از طريق سايت اينترنتي دبيرخانه به آدرس http://sanjeshp.ir اعلام مي شود. کارنامه شرکت کنندگان در آزمون با شرح اعلام نمره کتبي، شفاهي و نمره کل متعاقباً از طريق همین سايت اينترنتي اعلام خواهد شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.