محمد رضا حشمتی در مراسم تجلیل از برگزیدگان دوازدهمین آزمون ساسری قرآن و عترت گفت: قرآن و وجه الله بخش هایی هستند که همیشه باقی می مانند بنابراین ما باید تلاش کنیم که به خدا نزدیک شویم.

هرچه به خداوند و قرآن نزدیک شود باقی می‌ماند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش تجلیل از برگزیدگان دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که امروز صبح در سالن آمفی تئاتر هتل فردوسی برگزار شد با بیان اینکه قرآن در زندگی انسان مهم است و تنها چیزی که برای انسان می ماند قرآن است گفت: آیات قرآن و به ویژه آیاتی که درباره قیامت است تأکید می کنند که تمام موجودات از بین می روند اما برخی از آیات متذکر می شوند که برخی چیزها و حقایقی باقی می مانند. آنها حقایقی هستند که ارتباطی با خداوند دارند. البته بحث فلسفی آن هم می گوید که اعمال و کارهای خوب و نیک باقی می مانند.

وی افزود: یکی از مطالبی که ما قطعاً امیدواریم که باقی می مانند خدمت به ساحت مقدس قرآن و خادمان آن است. این بخش از بخش هایی است که باقی می مانند و از بین رفتنی نیست. کسانی هم که خادمان قرآن اند هم باقی می مانند. آنچه که مشخص است هیچ گاه آنچیزی که با خداوند ارتباط برقرار کند و آنچه که خوبیها هستند، هرچند گاهی زمان ها این خوبیها ممکن است به دست فراموشی سپرده شوند به فرض مثال شاید در روز عاشورا امام حسین(ع) را برخی خوب نمی شناختند. اما بعد از اینکه این غبارها از بین رفت امروزه می بینیم که در روز عاشورا و برای امام حسین(ع) میلیون ها نفر به پیاده روی می پردازند.

حشمتی در ادامه با بیان اینکه بهتر است که انسان خودش را به وجه الله نزدیک کند گفت: ما بهتر است که خودمان را به وجه الله نزدیک کنیم تا از باقیات باشیم و همچنین  معاونت قرآن و عترت وظیفه شرعی و قانونی خود می داند که از افرادی که در این مسیر گام برمی دارند و به پیشرفتی رسیده اند تقدیر و قدردانی کند.

وی در ادامه با اشاره به آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: این آزمون برای اولین بار توسط موسسات قرآنی انجام شد که در اردیبهشت سال آینده بصورت کامل انجام می شود.

حشمتی تاکید کرد: ما فکر می کردیم که این آزمون اگرتوسط ادارات برگزار شود بهتر است. اما وقتی توسط موسسات برگزار شد نتیجه عکس داد و به این نتیجه رسیدیم که موسسات بسیار بهتر از ادارات دولتی این کار را انجام دادند و اتفاقا در جایی که ادارات وارد شده بودند، مقداری نقص وجود داشت و از این بابت از موسسات و مدیران آنها تشکر و قدردانی می کنیم.

وی در پایان گفت: ما این آزمون را سالی دوبار یکی در اردیبهشت و بعدی را در پاییز برگزار خواهیم کرد.  در نهایت اینکه کار بی سابقه در این مسابقات این بود که شرکت کنندگان بخشی از هزینه را خودشان پرداخت کردند که برای اولین بار این امر اتفاق افتاد.

در بخشی از این مراسم حجت الاسلام علی پروانه مدیر کل آموزش و توسعه مشارکت های مردمی به ارائه آمار و این مسابقات پرداخت و گفت: این مسابقات در ۴ مهر ماه سال جاری برگزار شده که ۲۱۰۰ موسسه در این مسابقات شرکت کردند و از بین شرکت کنندگان ۲۲۰ نفر برگزیده شدند که ۱۶۰ نفر از این افراد به قید قرعه انتخاب شدند. و در نهایت ۲۴ نفر برگزیدگان نهایی این مسابقات بودند که کمک هزینه حج و فیش حج به آنها تعلق گرفت و در نهایت این مسابقات در ۱۱ اردیبهشت آزمون نهای آن برگزار می شود.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه رمز موفقیت پیامبر اسلام(ص) نسبت به دیگر پیامبران با استناد به سخنی از امام فخر رازی گفت: امام فخر رازی پیامبر اسلام را با پیامبران دیگر از جمله نوح مقایسه می کند که در طول ۲۳ سال که نسبت به دیگر پیامبران عمر کوتاهی است می گوید که هیچ پیامبری از پیامبر اسلام(ص) موفق تر نبوده است و رمز موفقیت ایشان قرآن است. بنابراین توجه به قرآن برای همه ما مهم است و باید آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

در پایان از برگزیدگان این آزمون تجلیل به عمل آمد و هدایایی تقدیم آنها شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.