رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵۰ سکونتگاه غیررسمی در سراسر کشور شناسایی شده است.

۸۵۰ سکونتگاه غیررسمی در سراسر کشور شناسایی شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، همایون هاشمی ظهر امروز در نخستین همایش تخصصی بازآفرینی پایدار محله‌های هدف شهر سبزوار اظهار داشت: توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی را به عنوان یک اولویت در دستور کار خود قرار داده‌ایم و برنامه ریزی‌های لازم نیز در این زمینه انجام شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: علاوه بر این درصدد هستیم مدل پایگاه‌های خدمات اجتماعی را نیز طراحی کنیم و برنامه ریزی لازم نیز در این زمینه صورت گرفته است و مرکز اورژانس اجتماعی نیز در همین راستا فعال است تا از این طریق بتوانیم خدمات اجتماعی را رصد مناسبی داشته باشیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به مسئله سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: در این زمینه تنها از طریق یک شبکه منسجم و فعالیت به این شکل است که می‌توانیم نتایج مطلوبی بگیریم و باید از پراکنده کاری در این زمینه پرهیز شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 850 سکونتگاه غیررسمی در سراسر کشور شناسایی شده است و این تعداد در 77 نقطه متمرکز هستند و باید برای مقابله با خطرات احتمالی افزایش این مراکز برنامه ریزی لازم انجام شود.

هاشمی عنوان کرد: باید از شعارزدگی در زمینه اقدامات در سکونتگاه‌های غیررسمی به صورت جدی پرهیز شود و اقدامات کاربردی را باید در این زمینه در دستور کار خود قرار دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اولویت اقدامات در این سکونتگاه‌ها باید برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باشد و سازمان بهزیستی نیز این مسئله را به عنوان یک اولویت در دستور کار خود قرار داده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.