فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیام نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) به دوستان و همسایگان جمهوری اسلامی ایران، صلح و دوستی، و نیز پیام اقتدار نیروهای مسلح به دشمنان و افرادی است که فکر تهدید به این آب و خاک را در سردارند.

 پیام رزمایش پیامبر اعظم(ص)، اقتدار نیروهای مسلح ایران به دشمنان است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور این مطلب را در جمع خبرنگاران حاضر در منطقه عمومی برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

وی ادامه داد: نیروی زمینی سپاه در مرحله دوم اجرای نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص)، رزمایش دفاعی را تمرین کرد تا یک دفاع هوشمند و با استفاده از پدافند غیرعامل را به صورت پراکنده در سطح زمین انجام دهد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه توضیح داد: نیروی زمینی در این رزمایش، یگان های عمل کننده خود را بدون هیچگونه حرکتی در زمین پنهان کرد تا اگر دشمن به هر شکلی خواست نیروهای ما را رصد کند نتواند بطور قطع و یقین آنها را کشف و پیدا کند.

سردار پاکپور گفت: این نوع تاکتیک بهترین نوع تمرین برای نیروهایی است که شاید در بحث دفاع هوایی یک مقداری ضعیف تر از نیروهای هجوم کننده باشند.

وی افزود: رزمندگان نیروی زمینی سپاه شرکت کننده در این رزمایش مشترک و بزرگ، نبرد ناهمطراز را تمرین کردند، زیرا یگان های نیروی زمینی سپاه در طول سال، تمرین های مختلفی را انجام می دهند و آموزش های تئوریک زیادی را می گذرانند و در اجرای این رزمایش تمامی آن متون ها و آموزش هایی را که این نیروهای عملیاتی در پادگان ها و مراکز آموزشی فراگرفته بودند، را انجام دادیم.

وی گفت: نیروهایی که در این مرحله از رزمایش و در رزم زمینی شرکت کرده بودند به خوبی توانستند تمامی آموزش هایی را که فرا گرفته بودند در این منطقه انجام دهند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه یادآور شد: در این رزمایش سلاح های جدیدی را که در یگان رزم و واحدهای تخصصی خود جدیدا به کار گرفته ایم و ساخت جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه است را آزمایش کردیم که با یاری خداوند سبحان این سلاح ها از انجام این آزمایش ها سربلند خارج شدند و به اهدافی که از تولید آنها داشتیم، رسیدیم.

همچنین در این رزمایش سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رییس دفتر فرماندهی کل قوا، ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، پیامی خطاب به فرماندهان و رزمندگان شرکت کننده در رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه کردند.

در بخشی از این پیام بدین شرح است: بی تردید برگزاری نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) که با حضور قدرتمندانه و با صلابت بخشی از توان نیروهای دریایی، زمینی و هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد عرصه ای سترگ و ماندگار برای نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی و برجسته سازی اراده و ظرفیت های سرشار ملت ایران و نیروهای مسلح مقتدر و دلاور جمهوری اسلامی در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، صیانت ار ازرش ها و آرمان های انقلاب و رویارویی با تهدیدات و تعرضات بیگانگان به شمار می رود.

«این رزمایش اقتدار آمیز با ابعاد الهام بخش و معنا دار خود، استیصال، ناتوانی و هراس قدرت های مستکبر و خیره سر فرا منطقه ای برابر عظمت بی انتهای ملت نستوه و مقاوم ایران را نمایان و توانمندی های ملی برای مقابله با توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) و بدخواهان نظام مقدس اسلامی را آشکارتر از همیشه در معرض حق طلبان عالم قرار داد.»

سردار شیرازی این پیام تصریح می کند: اینجانب ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا امام خامنه ای عزیز(مد ظله العالی) و عرض خدا قوت به فرماندهان و رزمندگان مومن، انقلابی و بی ادعای شرکت کننده در این رزمایش بزرگ و افتخار آمیز، همت بلند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ارج می نهم و موفقیت بیش از پیش آنان در تقویت قدرت دفاعی و بازدارنده کشور را از درگاه خداوند متعال مسئلت می جویم.

نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) روز گذشته(چهارشنبه) با شعار نمایش اقتدار و امنیت پابدار در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی آغاز شد و فردا(جمعه) پایان می یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.