رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه انتخابات خانه سینما در آینده نزدیک برگزار می‌شود، گفت: خطاب به کسانی که نگران قانون هستند هم عرض می‌کنم که هیچ اقدام غیرقانونی‌ای در این رابطه صورت نخواهد گرفت.

 انتخابات خانه سینما در آینده نزدیک برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، مراسم تجلیل از داوران بخش‌های مختلف سی و سومین جشنواره فیلم فجر چهارشنبه شب 6 اسفندماه در هتل انقلاب تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی، محمد احسانی رئیس شبکه اول سیما و عضو هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر، علیرضا رضاداد دبیر سی‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر، فرشته طائرپور، ابوالحسن داوودی، حبیب ایل‌بیگی، هادی محمدیان، روح‌الله حجازیف محمدحسین شفیعی، سید جمال ساداتیان، شهرام امینی، سیروس الوند، علیرضا شجاع‌نوری، طناز طباطبایی، جواد طوسی، امیرحسین علم‌الهدی، غلامرضا موسوی، فرزاد مؤتمن، رسول صدرعاملی، هاتف علیمردانی، لشگری قوچانی، عسگری، بیژن امکانیان، هومن سیدی، عباس غزالی، همایون اسعدیان، بیتا منصوری، ستار اورکی، حبیب احمدزاده، محمدعلی شعبانی، مهتاب نصیرپور، محسن پیرهادی، محمدحسین لطیفی، جواد نوروزبیگی، طباطبایی‌نژاد، مدقق، هوشنگ کاووسی، رخشان بنی‌اعتماد، سعید آقاخانی، غفاری، جهانگیر کوثری و تعداد دیگری از هنرمندان و مدیران سینمایی و رسانه‌ای کشور حضور داشتند.

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمای دیگر سخنران این مراسم بود، که پس از حضور بر سر میز مهمانان و خوش‌آمدگویی رودررو به هنرمندان و فعالان عرصه سینما و رسانه کشور به پشت تریبون رفت و گفت: در همین ابتدای سخنانم از آقای رضاداد دبیر محترم جشنواره و تیم همراه ایشان که برای برگزاری این دوره جشنواره به شدت زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم و برای تک تک شما هنرمندان آرزو می‌کنم که هیچ گاه جای او نباشید، چرا که زحمات برگزاری جشنواره به شدت زیاد است.

ایوبی با بیان اینکه برآورد کلی بنده این هست که این دوره از جشن سینمای ایران که همزمان با ایام فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، باشکوه و خوب بود، گفت: البته شاید در مواردی کاستی‌ها و نقص هایی وجود داشت که قطعاً با دیده اغماض از آنها عبور خواهید کرد، اما ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای دوره‌های آینده این اشکالات را مرتفع کنیم.

قانون بر سر نیزه کردند در حالی‌که در سوابقشان نشان از قانون‌گرایی نبود

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه مدت‌هاست که حرف‌های تلخی دارم که می‌خواهم با شما سینماگران بزنم، اما جشن‌هایی با وقت محدود مانند همین امشب فرصت مناسبی نیست که آن‌ها را بیان کنم و در فرصتی دیگر آن‌ها را بیان خواهم کرد و با شما درمیان خواهم گذاشت، گفت: علی ای حال بخش کوچکی از این مطالب را در این جلسه می‌گویم. ابتدا اینکه طبق برنامه‌ریزی هایی که صورت گرفته است، انتخابات خانه سینما را به زودی برگزار خواهیم کرد و امیدوارم که تمامی نمایندگان صنوف مختلف سینمایی با علاقه و انگیزه در این انتخابات حضور پیدا کنند و کمک کنند این انتخابات را باشکوه برگزار کنیم. خطاب به کسانی که نگران قانون هستند هم عرض می‌کنم که هیچ اقدام غیرقانونی‌ای صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: آن‌هایی که قانون را مانند قرآن بر سر نیزه کردند در حالی که سوابقشان نشان می‌داد که خیلی اهل قانون‌گرایی نیستند، نگران نباشند و اضطراب ایجاد نکنند. این انتخابات برگزار می‌شود و ما پای نتیجه آن می ایستیم. در روزگاری که جشنواره‌ای به این زیبایی برگزار می‌شود، این همه جوان پرشور در جشنواره حضور می‌یابند، مردم ما این‌چنین از جشنواره استقبال می‌کنند، چرا دل برخی از ما برای ایران و این جوانان نمی‌سوزد. چه شادی‌ای بالاتر از اینکه در این دوره جشنواره فیلم‌های خوبی رونمایی شد و مردم به ضیافتی شکوهمند دعوت شدند. با این اوصاف با هر قرائت و رویکردی به جشنواره نگاه شود، مورد تأیید خواهد بود با این‌حال عده ای برای چه این همه نگرانی به جامعه تزریق می‌کنند؟ چرا نگرانی‌های بی‌جهت برای اهالی سینما، ایجاد می‌شود؟

ایوبی با بیان اینکه به واقع عده‌ای به سبب عملکرد گذشته و امروزشان به هیچ عنوان حق سوال پرسیدن ندارند و باید پاسخگو باشند، گفت: آقایانی که صدها میلیون تومان برای ساماندهی صنوف گرفتند و نتیجه کارشان چیزی نبود جز بی‌سامانی صنوف باید امروز پاسخگو باشند. امروز باید خانه سینما مسیر خود را با قوت ادامه دهد. سینمای ایران با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارد. سینماگران متعهدی داریم که بارنج و ملامت، فیلمهایی در چارچوب قانون می‌سازند اما عده‌ای با ذره‌بین به دنبال سوژه‌ای در میان فیلم‌های آنان برای ایجاد نگرانی می‌گردند. این انصاف و عدالت نیست.

فیلم فاخر در دروه ما مغازه و دکان نخواهد شد

رئیس سازمان سینمایی در ادامه به برخی انتقادها درباره عملکرد سازمان سینمایی اشاره کرد و گفت: به ما می‌گویند که چرا فیلم فاخر و استراتژیک نمی‌سازید؟ به آن‌ها می‌گویم که این واژه‌های زیبا را نابود نکنید. فاخر را در جای خودش استفاده نکردیم و بد استفاده کردیم. این واژه‌ها شأنیت دارد. فیلم فاخر و استراتژیک هم می‌سازیم اما فیلم فاخر در دروه ما مغازه و دکان نخواهد شد. این مغازه‌ها تا زمانی که من هستم، دربش بسته خواهد بود.

او همچنین در ادامه صحبت‌های خود به تقدیر و تشکر از اعضای هیأت انتخاب و داوران جشنواره فیلم فجر پرداخت و با اشاره به نکته‌ای کوتاه درباره تعامل صداوسیما با سینمای ایران گفت: صداو سیما در ایام جشنواره فجر به مدد افرادی همچون آقای کرمی در کنار جشنواره فجر بود و امیدواریم که این روند با پخش تیزرهای سینمای ایران در تلویزیون و با حمایت رئیس سازمان، معاونان و رؤسای شبکه‌ها مواجه شود. سینما هم قطعاً حامی و کمک صداوسیما خواهد بود.

ایوبی خاطرنشان کرد: از همه کسانی که در ماه‌های گذشته قدمی برای ایجاد وحدت در سینمای ایران برداشتند، تشکر می‌کنم و خطاب به شما بزرگواران می‌گویم که اجازه ندهید در میان شما علی‌رغم تمام نظرات مختلفی که وجود دارد، رخنه‌ای ایجاد شود. سال 94 سال وحدت و همدلی سینماگران باشد و اجازه ندهید که دشمنان سینما سوار بر موج اختلافات شوند و کلیت سینما را زیر سوال ببرند.

سال 94 سال صبر است اما سکوتش را دیگر قول نمی‌دهم

رئیس سازمان سینمایی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه قریب به 20 فیلم دینی، دفاع مقدسی و مقاومت در این دوره جشنواره حضور داشت، گفت: ملاک ما برای تعریف فیلم دینی همان قرائت و تعریف رهبر معظم انقلاب است که فیلم‌هایی که دعوت به اخلاق، کرامت، پاسداشت خانواده و این دست مطالب را ترویج می‌کند، را فیلم دینی می‌دانند. در پایان عرض می‌کنم که سال 93 سال صبر و سکوت بود، سال 94 سال صبر است اما سکوتش را دیگر قول نمی‌دهم.

در ادامه این مراسم و پس از سخنان حجت‌الله ایوبی مراسم تقدیر از هیأت‌های مختلف انتخاب و داوری جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر برگزار شد. اعضای هیأت انتخاب سینمای ایران، هیأت داوران این بخش و هیأت داوران بخش نگاه نو، هیأت انتخاب و هیأت داوران بخش سینمای مستند، هیأت داوری بخش اقلام تبلیغی و هیأت داوران بخش هنر و تجربه مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.