وزیرصنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واحدهای صنعتی هم اکنون با مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی، عدم توان پرداخت مالیات و نبود بازار فروش مواجه هستند، گفت: با تمام توان به دنبال رفع مشکلات واحدهای صنعتی هستیم.

 با تمام توان به دنبال رفع مشکلات واحدهای صنعتی هستیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده با اشاره مشکلات نقدینگی و مالیاتی واحدهای صنعتی گفت: بطور مثال در قانون حمایت از تولید، بند قانونی برای بخشودگی جرایم مالیاتی و جرایم بیمه تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است، اما هم اکنون کمک های نقدی به واحدهای صنعتی مشکل دار به دلیل کمبود بودجه از سوی بانک ها امکان پذیر نیست.

وی افزود:در این خصوص راهکارهایی در وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال تدوین است که در کنار تصویب لایحه حمایت از تولید رقابت پذیر از سوی شورای نگهبان، فضای بهتری برای کمک و ارایه تسهیلات بیشتر به واحدهای صنعتی فراهم می شود.

نعمت زاده در بخش دیگری سخنان خود گفت: طی نیمه نخست امسال ما شاهد رشد 6 درصدی در بخش صنعت بوده ایم که در این میان تولیدات در زمینه های مختلف، متفاوت بوده اما بطور غالب روند افزایشی داشته است.

وی در توضیح این مطلب، ادامه داد: بطور مثال در صنعت خودرو رشد 70 درصدی حاصل شده است که این خود موجبات فعال سازی بسیاری از صنایع پایین دستی و صنایع قطعه سازی شده است.

نعمت زاده با اشاره به کاهش درآمدهای ارزی ناشی از افت قیمت نفت، افزود : سعی داریم از طریق اعمال تعرفه ها و ایجاد محدودیت در نحوه تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی اقداماتی انجام دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص یادآور شد: از چند وقت پیش ارز واحدهای صنعتی که اولویت دار نبودند را به ارز آزاد یا متقاضی تبدیل کردیم.

وی با یادآوری اینکه در جلسه اخیر هیات دولت تعرفه 30 قلم کالا اصلاح شده است، گفت: این اقدام بطور قطع برای پیشبرد صنایع کمک کننده است و اصلاح مابقی تعرفه ها را تا اواخر سال جاری ادامه داده و به تصویب دولت خواهیم رساند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.