رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت حوزه سلامت سال آینده بهبود می‌یابد.

وضعیت حوزه سلامت سال آینده بهبود می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسینعلی شهریاری عصر امروز در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه نمایشگاه تجهیزات پزشکی مشهد مقدس در سالی که مزین به اقتصاد است در سطح بالایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بویژه برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی داخلی فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردهایشان است، افزود:نمایشگاه تجهیزات پزشکی فرصتی است تا جوانان فعال در عرصه تجهیزات پزشکی با جدید ترین تجهیزات پزشکی آشنا شوند.

شهریاری خاطرنشان کرد: نمایشگاه تجهیزات پزشکی فرصتی برای رسیدن به خودکفایی در این عرصه است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه تامین تجهیزات پزشکی دچار مشکل هستیم، تصریح کرد: امید است در حوزه تجهیزات پزشکی به خودکفایی برسیم.

وی در ارتباط با بودجه تخصیص یافته به حوزه بهداشت و درمان گفت: خوشبختانه بودجه مناسبی به این حوزه از سوی مجلس شورای اسلامی اختصاص پیدا کرده است و در حوزه بهداشت و درمان جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با بودجه اختصاص یافته به حوزه بهداشت و درمان وضعیت حوزه سلامت سال آینده بهبود پیدا کند.

شهریاری با اشاره به این مطلب که وزیر بهداشت و درمان بدون هیچ حاشیه‌ای مشغول به فعالیت است، عنوان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا مردم دچار بیماری‌هایی چون فشار خون، قلبی نشوند و برای رسیدن به این مهم نیازمند تغییر سبک زندگی مردم جامعه و ورود سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های در این عرصه هستیم.

وی تصریح کرد: تنها 25 تا 30 درصد سلامت جامعه به عهده  وزارت بهداشت و درمان است و 70 درصد دیگر سلامت جامعه مربوط به سایر دستگاه‌ها است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که مقام معظم رهبری چندین سال است که مسئله سبک زندگی را مطرح کرده‌اند، افزود: با سبک زندگی فعلی حاکم بر جامعه که سبک زندگی ماشینی است نمی‌توان سلامت جامعه را تضمین کرد.

شهریاری در ارتباط با تهیه دارو برای بیماران خاص گفت: داروهای بیماران خاص چون بیماران هموفیلی، تالاسمی بصورت رایگان توزیع و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.