نایب‌رئیس کمیسیون عمران با تأکید بر اینکه بیمه اجباری واحدهای مسکونی مغفول مانده است گفت: مجلس اصلاح قانون نظام مهندسی را آغاز کرده است.

آغاز اصلاح قانون نظام مهندسی توسط مجلس/ لزوم بیمه اجباری ساختمان‌ها

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، علی رضایی امروز در مراسم اختتامیه ششمین همایش مقررات ملی ساختمان اظهار داشت: هنوز برخی از اهداف قانون مقررات ملی ساختمان محقق نشده است، ضمن آنکه وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی ساخت و ساز مناسب عمل نکرده است.

وی ادامه داد:‌ دو دهه از قانون مقررات ملی ساختمان می‌گذرد و نواقصی وجود دارد اما به نظر می‌رسد باید با شرایط و نیاز روز در این قانون تجدیدنظر شود.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران گفت: در قانون مقررات ملی ساختمان به رعایت اصول ساخت و ساز توجه شده است زیرا مسکن کالای گران است و در واقع گران‌ترین کالایی است که هر فرد در زندگی خود با آن مواجه است.

رضایی بیان کرد: متأسفانه سیاست دولت در حوزه مسکن و تسهیلات مسکن چندان شفاف نیست و حوزه مسکن هم در سه سال اخیر با رکود مواجه شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران گفت: دولت باید سیاست‌های خود را در حوزه مسکن شفاف کند زیرا تولید مسکن افراد زیادی را به خود مشغول می‌کند و این اشتغالزایی مناسبی دارد.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش طول عمر ساختمان‌ها بیان کرد: در حال حاضر جامعه مهندسان ما مقید به حضور سر ساختمان‌ها هستند و موضوع مهندسی ساختمان ارتقای کیفیت یافته است اما مشکل اصلی بعد از ساخت مسکن و نگهداری آن است که متأسفانه به افراد غیرمتخصص سپرده می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران گفت: همان اندازه که دانش ما افزایش می‌یابد باید در عرصه ساخت و ساز و نگهداری مسکن تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پس از اتمام ساختمان لازم است کار مهندسان ادامه یابد، به موضوع بیمه ساختمان ها اشاره کرد و گفت: لازم است موضوع بیمه اجباری واحدهای مسکونی علمیاتی شود.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران بیان کرد: ‌در حوزه مسکن سالانه میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری می‌کنیم که باید از تکنولوژی‌های نوین برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها استفاده کرد.

رضایی اظهار داشت: مجلس اصلاح قانون نظام مهندسی را آغاز کرده است و آماده دریافت پیشنهادات در حوزه این قانون است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.