رئیس سازمان بهزیستی گفت: در دو سال اخیر با وجود مشکلات زیاد نزدیک به ۵۰ هزار واحد مسکونی برای تحویل به مددجویان آماده شده و به طور متوسط در هر ماه سه هزار مسکن در حال ساخت است.

50 هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی تحویل شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، همایون هاشمی در جمع کارکنان بهزیستی سبزوار اظهار داشت: با وجود سختی کار و دشواری فعالیت در این سازمان، مشکلات مالی کارکنان این نهاد چنانکه باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد زیرا مسئولان و مدیران سایر دستگاه‌ها و گروه‌های مرجع جامعه، بهزیستی را نمی‌شناسند و وسعت فعالیت‌ها و عملکرد این سازمان را نمی‌دانند.

وی گفت: چابک‌سازی این سازمان به اندازه و به موقع نبوده و اگر سرعت دو سه سال گذشته در این قسمت‌ها نمی‌بود امروز وضعیت بسیار بدتری در این بخش داشتیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با وجود این همه واگذاری که تقریبا شامل تمام بخش‌های غیر حاکمیتی به مردم است هنوز بخش‌های ستادی سنگین و غیر چابک است.

وی گفت: برای تغییرات اساسی و راهبردی در ساختار اداری و نیروی انسانی، بخش تحول اداری راه‌اندازی شده و برنامه‌های زیادی در این زمینه به اجرا درآمده است.

هاشمی ضمن قدردانی از کارکنان بهزیستی شهرستان‌ها گفت: ارزش کار بهزیستی که فعالیت برای بهتر زیستن انسان‌هایی است که کمبودها و مشکلاتی از نظر جسمی، روحی و اجتماعی دارند قابل سنجش با پول نیست اما این امر دلیل نمی‌شود که ما خدای ناکرده دچار کم‌کاری شویم.

وی تأکید کرد: اگر چه بین دریافتی‌های کارکنان بهزیستی و خروجی خدمات آنها تناسبی وجود ندارد و این کارکنان خیلی بیشتر از آنچه می‌گیرند کار می‌کنند اما کارمندان بهزیستی بدانند که تفاوت دریافتی بالاترین مقام سازمانی تا پایین‌ترین کارمندان، رقم قابل توجهی نیست و به این جهت، همه تقریبا یکسان هستیم.

وی از رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای هماهنگ کردن دریافتی‌های کارکنان بهزیستی با سایر دستگاه‌ها خبر داد و گفت: این کار زمان می‌برد و دلیل این ناهماهنگی‌ها شاید بعضی برنامه‌ها و تصمیمات نادرست گذشته بوده است.

هاشمی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های سازمان متبوعش گفت: در دو سال اخیر با وجود مشکلات زیاد نزدیک به ۵۰ هزار واحد مسکونی برای تحویل به مددجویان آماده شده و به طور متوسط در هر ماه سه هزار مسکن در حال ساخت است.

وی پیشرفت‌های متعدد در زمینه‌ اشتغال مددجویان، پیشگیری، کاهش آسیب‌ها، مشاوره ژنتیک، پیشگیری اجتماع‌محور و مردمی کردن فعالیت‌ها را از دیگر دستاورهای بهزیستی دانست و گفت: ۹ هزار تیم اجتماع‌محور، ۱۱ هزار گروه همیار زنان سرپرست خانوار، ۲۹ هزار مرکز تحت پوشش خیریه و غیر دولتی تحت نظارت و هزاران فرصت شغلی در سطح کشور برای مددجویان، معدل عملکردی بسیار خوبی برای بهزیستی رقم می‌زند.

هاشمی تصریح کرد: بهزیستی در بین ۱۷ دستگاه زیرمجموعه وزارت رفاه، از نظر بعد و وسعت خدماتی که به مردم ارائه می‌دهد مقام نخست را داشته و امسال هم این جایگاه را حفظ کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.