رئیس سازمان سینمایی با اشاره به انتخابات هیأت‌مدیره خانه سینما که طی روزهای آینده برگزار می‌شود، گفت: آن‌هایی که نگران قانون‌اند، نگران نباشند و هیچ اقدام غیرقانونی‌ اتفاق نخواهد افتاد.

اظهارات مهم ایوبی درباره انتخابات خانه سینما
77-184.jpgبه گزارش  ایسنا، حجت‌الله ایوبی که شب گذشته - چهارشنبه 6 اسفند - در مراسم تجلیل از داوران و اعضای هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر سخن می‌گفت با اظهار امیدواری از اینکه همه صنوف در انتخابات حضور داشته باشند، ادامه داد: در حالیکه هیچ اقدام غیرقانونی اتفاق نیفتاده، اما متأسفانه عده‌ای که سوابق‌شان بی‌قانونی نشان می‌دهد اضطراب ایجاد می‌کنند و دم از بی‌قانونی می‌زنند.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر به این خوبی برگزار شد باز عده‌ای ایجاد نگرانی می‌کنند. برخی حق سوال ندارند و باید جواب دهند و بهتر است سوالات عجیب و غریب نکنند. آقایانی که صدها میلیون برای ساماندهی صنوف گرفتند و نتیجه نابسامانی صنوف شده است.

رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای ایران با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارد و حالا درست نیست ذره‌بین برداریم و دیگران را نگران کنیم. مدام از فیلم‌های فاخر و استراتژیک می‌گویند و این واژه‌های زیبا را دکانی برای خود کرده‌اند. این مغازه‌ها تا زمان حضور من بسته خواهد بود.

ایوبی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از تلویزیون برای پخش ویژه‌برنامه‌های جشنواره فیلم فجر اظهار امیدواری کرد برای پخش تیزرها نیز صداوسیما حامی سینما باشد.

وی با اشاره به اختلافی که درون سینما وجود دارد، گفت: ما می‌توانیم مختلف باشیم، اما باهم باشیم. امیدوارم سال 94 سال وحدت باشد. سال 93 سال صبر و سکوت بود و سال 94 سال صبر است، اما سکوت را خیلی قول نمی‌دهم.

در این مراسم که در هتل انقلاب برپا بود، علیرضا رضاداد - دبیر جشنواره فیلم فجر - هم با بیان اینکه مأموریت‌مان را در امانت‌داری سازمان جشنواره برای جامعه سینمایی کشور خلاصه کردیم، گفت: باید تلاش کنیم تا این مأموریت را تا پایان مراقبت کنیم و امسال مأموریت دیگری اضافه کردیم و گفتیم صاحبان جشنواره اهالی سینما هستند و ما باید به درستی میزبانی کنیم.

وی افزود: امسال با برنامه‌هایی سعی کردیم دو خلأ را برطرف کنیم؛ یکی برنامه «یک فیلم، یک سلام» که با آن به استقبال سازندگان فیلم‌ها رفتیم و فضای خوبی بوجود آمد و دیگری برنامه دعوت هنرمندان و حضورشان در میان مردم در سالن‌های مردمی که پیوند میان مخاطبان و سازندگان آثار می‌تواند یکی از ویژگی‌های جشنواره باشد.

رضاداد با اشاره به فضایی که هنگام نمایش برخی از آثار در سال‌های گذشته وجود داشت، گفت: به برخی از فیلم‌ها بی‌احترامی می‌شد و خوشحالم امسال فضای مناسبی بود و رنجش سال گذشته تکرار نشد و این جای سپاسگزاری دارد.

دبیر جشنواره ادامه داد: از آقای ایوبی تشکر می‌کنم که با توجه به عدم تشکیل سازمان جشنواره، اما ستاد برقرار بود و بعد از این آیین هم مشغول بخش بین‌الملل می‌شویم و بعد نیز به نقاط ضعف‌مان خواهیم پرداخت.

در این مراسم که اجرای آن را احد میکائیل‌زاده، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره بر عهده داشت از داوران و اعضای هیأت انتخاب جشنواره با حضور ایوبی و رضاداد تقدیر به عمل آمد.

فرشته طائرپور، یکی از اعضای هیأت داوران بخش نگاه نو در سخنان کوتاهی با اشاره به عدم برگزیده شدن فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» اظهار امیدواری کرد: در یک اکران خوب جایزه نگرفتن این فیلم جبران شود و اتفاقی که در رأی دوران نیفتاد برایش بیفتد.

مجید مجیدی و جمال امید از جمله داوران بخش‌های مختلف بودند که در این مراسم تقدیر حضور نداشتند.

جمعی از برگزیدگان، نامزدهای بخش‌های مختلف، سینماگران، مدیران سینمایی و اهالی رسانه به همراه اعضای ستاد جشنواره از حاضران در این مراسم بودند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.