دومین روز مسابقات سراسری قرآن کریم در حالی در هوای آفتابی تبریز برگزار شد که استقبال عموم مردم از این رقابت‌ها چندان مطلوب نبود.

گزارشی از دومین روز برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، دومین روز مسابقات سراسری قرآن کریم در حالی امروز پنج‌شنبه 7 اسفند‌ماه برگزار شد که برودت هوا در تبریز قدری کاهش یافته و هوا مطبوع‌تر است، هرچند برخی از قاریان قرآن کریم عقیده دارند که مسابقات نباید در این فصل از سال برگزار شود اما امروز شاهد هوای بهتری در تبریز بودیم.

استقبال عموم مردم از مسابقات در ساعات اولیه شروع مسابقات چندان خوب نبود، اما رفته رفته عموم علاقه‌مندان به کتاب آسمانی با حضور در سالن همایش‌های مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تبریز چهره زیباتری به مسابقات دادند هر چند سالن مسابقات پر نشد. البته در ساعات بعد از ظهر استقبال از مسابقات به مراتب کمتر از صبح بود و در بخش عمده سالن صندلی‌های خالی به چشم می‌خورد.

محل برگزاری مسابقات سالن تازه‌سازی است که بسیار زیبا طراحی شده و وجود راهرو و سالن‌هایی در اطرافش سبب شده تا کلاس‌های آموزشی و نمایشگاه قرآنی در فضای سرپوشیده مصلای تبریز برگزار شود.

وجود گیت بازرسی و افراد بی‌شمار بی‌سیم بدست سبب شده تا فضای برگزاری مسابقات به فضایی امنیتی شبیه باشد که این صحنه‌ها از زیبایی مسابقات تاحدی کاسته است.

در میان برنامه زمان‌های کوتاهی برای استراحت در نظر گرفته شده که عموم علاقه‌مندان هم در این زمان پذیرایی می‌شوند.

عدم سرویس دهی مطلوب تلفن همراه در سالن مسابقات یکی از مشکلاتی است که عموم مردم خصوصاً خبرنگاران با آن مواجه هستند.

همایش شهریار و قرآن امروز در کنار مسابقات سراسری قرآن کریم در یکی از سالن‌های شهر تبریز برگزار شد که برگزار‌کنندگان خبرنگاران اعزامی از تهران را در جریان برگزاری این همایش نگذاشتند.

نمایشگاه جانبی مسابقات در محوطه کناری سالن برگزاری مسابقات برپا شده و در آن محصولات مختلف قرآنی و مذهبی به عموم علاقه‌مندان به قرآن کریم عرضه شده است. بازدید‌کنندگان در کنار حضور در مسابقات گشتی هم در این نمایشگاه می‌زنند و استقبال از نمایشگاه هم نسبتاً خوب است.

در کنار نمایشگاه کلاس‌های آموزشی هم با موضوعات مختلف برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود که استقبال از کلاس‌ها را با توجه به نسبت استقبال از ضعیف مردم از مسابقات خوب توصیف کرد.

دومین روز مسابقات با رقابت حفظ 20 جزء قرآن کریم آغاز شد و در ادامه شرکت کنندگان رشته تلاوت ترتیل و تحقیق به رقابت پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.