۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 267784

یک فرد فرانسوی با پرتاب چهار نارنجک به داخل مسجدی، ساختمان آن را به گلوله بست.

پرتاب نارنجک به داخل مسجدی در فرانسه
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری رسا، یک فرانسوی به جرم پرتاب نارنجک به داخل مسجدی به سه سال حبس محکوم شد. وی انگیزه خود را از این کار احساس خطر از جانب مسلمانان اعلام کرد.
این بازنشسته 69 ساله فرانسوی شب بعد از حمله به دفتر مجله هتاک شارلی ابدو، با پرتاب 4 نارنجک به داخل مسجد لومان در شرق فرانسه، ساختمان این مسجد را گلوله باران کرد. دراین حمله آسیبی به کسی نرسید.
وی ضمن تایید مستی در زمان حمله به دادگاه گفت که اقدام وی بدون انگیزه قبلی بوده و در زمان حمله گمان کرده است که کسی داخل ساختمان نیست.
وی همچنین در دادگاه گفت: من یک جمهوری خواه و بدون اعتقاد به هیچ دینی هستم و حمله به مجله شارلی ابدو مرا بسیار عصبانی کرد. حمله به دفتر شارلی ابدو، حمله به آزادی مطبوعات در کشور فرانسه است.
وی پس از بازداشت به سه سال حبس، شامل دوسال حبس تعلیقی شد.
محمد لاماکی، امام جماعت این مسجد به روزنامه لوپاریزین گفت که جامعه اسلامی فرانسه اقدامات ضد اسلامی را محکوم می کند اما از گناه این فرد می گذرد چون مسلمانان طبق آموزه های اسلامی بخشش و احترام را آموخته اند.
حمله به این مسجد اولین حمله از سری حملات تلافی جویانه علیه مسلمانان و مساجد آنها در فرانسه بود.
در دو هفته اخیر، بعد از حمله به دفتر شارلی ابدو، 128 حمله ضد مسلمانان گزارش شده است که این تعداد برابر کل حملات مشابه در طول کل سال گذشته میلادی است.
سازمان ملی دیدبان علیه اسلام هراسی گفت که این حملات شامل 33 مورد حمله به مساجد و 95 تهدید دیگر است که بعد از حملات جهادگرایان در ماه ژانویه به مقامات گزارش شده است.
سامی دبا، مدیر این سازمان گفت که اقدامات تلافی جویانه علیه مسلمانان قابل پیش بینی بود. مسلمانان قربانی تبعیض هستند.
وی افزود: مسلمانان در ترس و هراس به سر می برند. خانواده من در محله ای کارگر نشین زندگی می کنند و من برای خانواده خود می ترسم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.