سفیر کشورمان در مجارستان با بیان اینکه اسلام دین برنامه زندگی و هدایت انسانهاست، گفت: هیچ رابطه‌ای با آنچه اقدامات ضد انسانی تروریست‌های تکفیری و گروه‌های افراطی بنام اسلام انجام می‌دهند، وجود ندارد.

هیچ رابطه‌ای بین اقدامات ضد انسانی تروریست‌های تکفیری و گرو‌ه‌های افراطی با اسلام نیست
به گزارش فارس، به دعوت آکادمی علوم مجارستان و در چارچوب مبحث تاثیر تمدن و فرهنگ ایرانی و اسلامی بر تمدن غرب، مرشدزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوداپست پیرامون نقش مهم مسلمانان و دانشمندان اسلامی در علوم پزشکی به سخنرانی پرداخت.

در این نشست که با استقبال فراوان اساتید دانشگاه، پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان به فرهنگ و تمدن ایرانی و در محل آکادمی علوم مجارستان برگزار شد، مرشدزاده با تشریح اهمیت علم طب و دانش پزشکی در تعالیم اسلامی، به معرفی دانشمندان برجسته این رشته و از جمله علی ابن سهل طبری، محمد ابن زکریای رازی، ربیع بخاری، ابو منصور علی هروی، جرجانی و ابوعلی سینا پرداخته و آثار و کتاب‌های آنها و خدمات برجسته این بزرگان علمی و فرهنگی را که باعث ترقی و پیشرفت جامعه بشری شد، برشمرد.

سفیر جمهوری اسلامی در بخشی از سخنانش اظهار داشت: اهمیت علم پزشکی در بین مسلمانان، ریشه در اعتقادات و آموزه‌های اسلامی داشته و یکی از دلایل پیشرفت این علم، توجه تعالیم دینی و دستورات قرآن کریم به نحوه درست زندگی و الگو برداری از رفتارهای حضرت محمد ( ص) پیامبر گرامی اسلام بوده است.

مرشدزاده در پایان سخنان خود به این نکته نیز اشاره کرد که خدمات برجسته مسلمانان به عالم بشریت خود گواهی بر این امر است که اسلام دین برنامه زندگی و هدایت انسانها و دستیابی آنها به رستگاری دنیوی و اخروی است و هیچ رابطه‌ای با آنچه اقدامات ضد انسانی تروریست‌های تکفیری و گروه‌های افراطی بنام اسلام انجام می‌دهند، وجود ندارد.

در این سخنرانی سفیر کشورمان به پیشرفتها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پزشکی، دارویی، سلولهای بنیادین و مبارزه با سرطان نیز اشاره کرد.

در حاشیه این برنامه تعدادی از کتب خطی موجود در کتابخانه شرق شناسی آکادمی علوم به زبان فارسی به نمایش گذاشته شد که مورد توجه حضار قرار گرفت.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.