قدس آنلاین- تبریز: رییس سازمان لیگ فدراسیون تکواندو در حاشیه برگزاری مسابقات هفته پنجم و ششم از مرحله برگشت ليگ دسته يك جوانان و بزرگسالان (جام نقش جهان)، گفت: منطقه آزاد ارس مستعد برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی است.

منطقه آزاد ارس مستعد برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد کرمی در گفتگو با خبرنگاران گفت: منطقه آزاد ارس هم به لحاظ زیرساخت ها و هم فعالیت ورزشکاران با استعداد در رشته تکواندو شرایط خوبی برای برگزاری رقابت های تکواندو جام فجر، جام باشگاه ها و رقابت های بین المللی را دارد.

وی افزود: با توجه به حضور تیم منطقه آزاد ارس در این رقابت ها و تقاضای میزبانی از سوی تیم این منطقه، بعد از بازدیدهای بعمل آمده و وجود شرایط مناسب، هفته پنجم و ششم این رقابت ها در منطقه آزاد ارس برگزار شد.
کرمی با بیان اینکه تا هفته گذشته تیم های مقاومت، منطقه آزاد ارس و آلومینیوم المهدی هرمزگان به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص داده بودند، خاطرنشان کرد: نتیجه نهایی این رقابت ها 22 اسفندماه جاری مشخص شده و سه تیم به لیگ برتر راه پیدا می کنند.
 
ظرفیت لازم برای توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در ارس وجود دارد
مسئول ورزش معاونت فرهنگی و اجتماعی شورای عالی دبیرخانه مناطق آزاد کشور در حاشیه برگزاری هفته پنجم و ششم لیگ دسته یک تکواندو (جام نقش جهان) گفت: منطقه آزاد ارس ظرفیت و پتانسیل لازم برای توسعه ورزش های قهرمانی و همگانی و برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی را دارد.
بیژن شیری افزود: با توجه به وجود آب و هوای مناسب، منطقه کوهستانی، رودخانه ارس و سد خداآفرین، شرایط لازم برای برگزاری مسابقات رشته های مختلف ورزشی در سطح کشوری و بین المللی فراهم می باشد.
وی با بیان اینکه توسعه ورزش جزو منشور فرهنگی اجتماعی مناطق آزاد می باشد، گفت: توجه به ورزش قهرمانی یکی از نکات اساسی در توسعه ورزش در مناطق آزاد ایران است.
شیری افزود: روش های مختلفی برای توسعه و کشف استعدادهای ورزشی وجود دارد که یکی از مهمترین آن ها برگزاری مسابقات کشوری لیگ برتر و مسابقات بین المللی است.
وی بر لزوم توجه صاحبان صنایع و سرمایه گذاران به ورزش تاکید کرد و اظهار داشت: با حضور  حمایت سرمایه گذاران، فعالیت های ورزشی در این مناطق رونق بیشتری پیدا خواهد کرد.
 هفته پنجم و ششم از مرحله برگشت بيستمين دوره لیگ دسته یک جوانان و بزرگسالان آقايان (جام نقش جهان) به میزبانی تیم منطقه آزاد ارس در حال برگزاری می باشد. این مسابقات با برگزاری 10 ديدار و با حضور 140 تکواندوکار از 10 تيم پيگيري خواهد شد.
در این رقابت ها باشگاه مقاومت، هيات تكواندو استان قزوين، آلومينيوم هرمزگان، باشگاه فرهنگي ورزشي شهرداري سيرجان كرمان، آكادمي قهرمانان اسلامشهر، شركت پالايش نفت آبادان، منطقه آزاد ارس، هيات تكواندو شهرستان ملاير، تكواندو گچساران و پاس قوامين تیمهای حاضر در این رقابت ها هستند.
در پايان هفته چهارم از مرحله برگشت اين رقابتها، باشگاه مقاومت با 36 امتياز صدرنشين شد، منطقه آزاد ارس با 29 امتياز در رده دوم قرار دارد و آلومينيوم هرمزگان با 28 امتياز در رده سوم است.
آكادمي قهرمانان اسلامشهر، پاس قوامين، تكواندو گچساران، شركت پالايش نفت آبادان، باشگاه فرهنگي ورزشي شهرداري سيرجان كرمان، هيات تكواندو استان قزوين و هيات تكواندو شهرستان ملاير به ترتيب در رده هاي چهارم تا دهم قرار گرفتند.
برنامه هفته پنجم و ششم از مرحله برگشت این مسابقات به شرح ذیل است:
***هفته پنجم /
پاس قوامین - باشگاه مقاومت
هیات تکواندو استان قزوین - آلومینیوم هرمزگان
باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری سیرجان کرمان - آکادمی قهرمانان اسلامشهر
شرکت پالایش نفت آبادان - منطقه آزاد ارس
هیات تکواندو شهرستان ملایر - تکواندو گچساران
***هفته ششم /
تکواندو گچساران - باشگاه مقاومت
شرکت پالایش نفت آبادان - آلومینیوم هرمزگان
هیات تکواندو شهرستان ملایر - آکادمی قهرمانان اسلامشهر
پاس قوامین - منطقه آزاد ارس
هیات تکواندو استان قزوین - باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری سیرجان کرمان
 

شایان ذکر است در آیین آغاز این رقابت ها ورزشکاران و مسئولین اجرایی با به مقام شهید مدافع حرم عباس عبداللهی ادای احترام نمودند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.