امام جمعه اراک بابیان اینکه تحریم‌ها باید یکجا و یکپارچه لغو شود گفت: انتظار از دولت تدبیر و امید این است که در بحث مذاکرات همواره دادن تعهدات و مذاکرات حکیمانه را مدنظر قرار دهند.

ملت در مذاکرات هسته ای تن به ظلم نمی‌دهد/ تحریم‌ها باید یکپارچه لغو شود

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به مساله تحریم‌ها و مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: طرف مقابل که سعی دارد هر روز ما ایجاد کردن بازی جدید مذاکرات را به گونه‌ای دیگر ادامه دهد باید توجه داشته باشد که ملت ایران همواره پیرو شعار "هیهات من الذله" بوده و در هیچ شرایطی حاضر به تن دادن به ظلم نیستند.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در صحبت‌های خود فرمودند باید در بحث مذاکرات به مسائل به صورت یکجا و جامع پرداخته شود و در راس این موضوعات مساله تحریم‌ها مدنظر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: انتظار از دولت تدبیر و امید این است که در بحث مذاکرات همواره دادن تعهدات و مذاکرات حکیمانه را مدنظر قرار دهند چراکه طرف مقابل باید تحریم‌ها را به صورت یکپارچه لغو کند و در این راستا باید تحریم‌های شورای امنیت که ظالمانه‌ترین تحریم‌ها علیه ملت مظلوم ایران است را مدنظر قرار داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به حساسیت‌های طرف مقابل گفت: طرف مقابل نسبت به مواردی از جمله مساله آب سنگین اراک به یک کار تحقیقاتی بسیار مهم و مورد نیاز کشور، تاسیسات فردو، مساله توسعه تحقیقات سانتیریفیوژ‌های نسل جدید، تامین سوخت نیروگاه‌ها و نیز مواد غنی‌سازی شده که همگی اینها برای ملت ایران از سرمایه‌های بزرگ بوده حساس است.

وی افزود: ما می‌خواهیم در زمینه انرژی هسته‌ای و انرژی پاک از همه حقوق مربوط به خود برخوردار باشیم و در ایام مذاکرات رسیدن به حقوق خود را مدنظر قرار داده و باید قرار دهیم.

امام جمعه اراک تصریح کرد: فعالیت‌های خوب و موثر نیروهای سپاه و ارتش در کشور نظیر مانور ناو فرضی درمنطقه  نشان از قدرت کشور بوده و با اتکا به نیروی ایمان به خداوند در تلاش هستند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به ایجاد همدلی میان شخصیت‌های مختلف کشوری گفت: سفر اخیر رئیس جمهور به استان قم و ملاقات ایشان با مراجع و ارائه نقطه نظرات گوناگون از سوی آنان نشان از همدلی هرچه بیش‌تر میان شخصیت‌های کشوری و علماء است که امیداریم روز به روز افزایش یابد.

وی افزود: ملتی که دارای دشمنان بسیاری است همواره باید توجه کند که در مسیرافزایش قدرت خود در حرکت بوده و آن را به دست آورد و اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از تحریم های اقتصادی دشمن است.

امتیاز جامعه اسلامی ویژگی تربیت اسلامی آن است

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به تربیت اسلامی گفت: منظور و مقصود از تربیت اسلامی یعنی اینکه اسلام انسان را براساس معیارهای اسلامی ساخته و پرورش دهد.

وی افزود: ما باید همواره در جامعه اسلامی بکوشیم تا فرزندان و نیز افرادی که تحت پوشش ما هستند را براساس این شاخصه تربیت کنیم و در این میان از الگوهای با عظمت بهره‌مندی لازم را ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: این موضوع تنها به محور خانواده باز نمی‌گردد بلکه حتی یک مدیر در محیط کار خود نیز باید اسوه حسنه داشته و برای زیردستان خود حکم چراغ راه باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به انتخاب الگوهای شایسته و بزرگ گفت: وجود نازنین و مقدس ائمه‌ای همچون حضرت زهرا(س) و امیرالمونین الگویی مناسب برای تربیت اسلامی  اسلامی است.

وی افزود: در تربیت اسلامی محور اصلی و مهم اخلاق و اعتقادات و ارکانی نظیر اخوت دینی است که باید سعی کنیم این موضوع را با اهمیت هرچه بیش‌تر در جامعه گسترش دهیم.

ایام نوروز نباید سبب کم رنگی ایام سوگواری حضرت زهرا(س) باشد

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به نزدیکی به ایام شهادت بزرگ بانوی عالم و متقارن شدن آن با ایام عید باستانی نوروز گفت: با توجه به نزدیکی این ایام باید شهر رنگ‌وبوی این ایام را به خود گرفته و شهروندان توجه داشته باشند که علاوه بر گرامیداشت ایان عید باستانی نوروز به این موضوع هم توجه کنیم.

وی افزود: با توجه به نامشخص بودن تاریخ دقیق روز شهادت حضرت زهرا(س) این ایام به دو فاطمیه تقسیم شده که قسمت نخست آن از هفته آینده اغاز می‌شود که از تمام مردم خواهش دارم حرمت این ایام را همواره مدنظر داشته باشند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: همه این بزرگان و ائمه اسوه‌هایی از کمال و اجتهاد در راه خداوند بودند که هرچه در مسیر آنان حرکت کنیم برای ما آثار ارزشمند و مفیدی دارد که هم در این دنیا و سرای آخرت برای ما نیازاست.

گسترش فقر در جامعه بسترسازی برای ایجاد کفر است

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به توجه به کار و اشتغال به عنوان سدی محکم در مقابله با فقر در جامعه گفت: فقر به عنوان مرز کفر محسوب شده و مردم امروز جامعه باید توجه کننند که در میدان کار و جهاد و اجتهاد باید با جدیت وارد میدان رقابت شوند.

وی افزود: هریک از ما باید به اندازه سهم خودمان در جامعه همت کنیم و دایره کار و اشتغال را توسعه دهیم و سبب فقرزدایی از جامعه اسلامی شویم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در میان دولت نیز با بکاربستن سیاست‌گذاری‌های اصولی و هدفمند و یاری گرفتن از بانک‌ها و تسهیلات مربوط می‌تواند به عنوان عاملی مهم در ایجاد کسب و کار به شمار آید.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به فعالیت مردم در عرصه‌های مختلف گفت: اسلام نیز در میان دستورات خود مردم را به پویایی و حرکت در جامعه فراخوانده و به آنها توصیه می‌کند که هرکس به اندازه توان و ظرفیت خود حضوری فعال در جامعه داشته باشد.

وی افزود: البته وجود سختی در مسیر زندگی انسان نیز سبب ساختن ابعاد شخصیتی او می‌شود چراکه بسیاری از شخصیت‌های بزرگ تاریخ مردان و زنان سختی کشیده بودند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: یکی از نکات قابل ذکر و دارای اهمیت نیز بیان این موضوع است که در جامعه باید از مدرک گرایی پرهیز شده و به عنوان یک اصل به آن پرداخته نشود و به جای این موضوع همه باید توسعه را مدنظر قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.