قدس انلاین - سعید کوشافر:باز شنبه شد و با یک سبد مملو از خبرهای خواندنی از سراسر دنیا خدمت شما رسیدیم ، این هفته نیز همانند همیشه خبرهایی از دنیای سیاست ، کشورهای منطقه و داخل کشور ؛ خبرهایی از خواندنی ها و خبرهایی ازدنیای ورزش و فرهنگ وحوادث گوناگون درخدمت شما هستیم . باهم مرور میکنیم این خبرها

از اماده باش 130هزار بسیجی ایرانی و ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات تا هجوم زنان صهیونیست برای قات زدن و حرفهای پروین درمورد کریمی ودایی

 

***اف‌بی‌آی: جاسوس ایران بالأخره اعتراف کرد!

یک پایگاه خبری مصری امروز به نقل از خبرگزاری "آناتولی" ترکیه اعلام کرد که "مظفر خزاعی" (شهروند ایرانی-آمریکایی) بالأخره به جاسوسی نظامی برای ایران از جنگنده پیشرفته «اف-35» اعتراف کرده است!

منابع رسانهای پیشتر از فشار پلیس فدرال آمریکا (FBI) به نامبرده برای پذیرش اتهام فوق خبر داده بودند.

این مهندس 60 ساله در فرودگاهی در ایالت نیوجرسی امریکا در حالی که عازم آلمان بود، به اتهام «تلاش برای ارسال اطلاعات مربوط به موتورهای دو جنگنده اف-۳۵ و اف-۲۲ به ايران» توسط اف.بی.آی بازداشت شد.

آمریکاییها او را به نقض قانون فدرال کنترل صادرات تسلیحات متهم کردهاند.

بر پایه این گزارش، خزاعی که دارای تابعیت دوگانه ایرانی-آمریکایی است، از دادگاه فدرال شهر "هاتفورد" در ایالت کانتیکت درخواست استیناف کرده و منتظر صدور حکم نهایی است.

رسانههای آمریکایی احتمال دادهاند که دادگاه فدرال آقای خزاعی را به ۲۰ سال زندان محکوم کند.

گفتنی است چنین اتهاماتی هرازگاه با اهداف تبلیغاتی خاص علیه ایران مطرح می‌گردد و معمولا از جانب منابع رسانهای مستقل با دیده تردید به اینگونه اتهامات نگریسته می‌شود.

***رفاقت به سبک این دختر!

اوایل سر از کارش در نمی آوردم، چون هم دوستای مذهبی و ارزشی داشت و هم دوستایی که از نظر اعتقادی هیچ شباهتی بهش نداشتن و حتی مخالفش بودن!

یه روز ازش علت این قضیه رو پرسیدم. گفت: «همیشه آدم باید دو جور دوست داشته باشه، بعضیا باشن که تو از وجودشون استفاده کنی و بعضیا هم باشن که از وجودت استفاده کنن، که در هر دو صورت این دوستی برای یه طرف مفیده».

می گفت: «دوستی با کسایی که خودشون به ارزش ها مقید هستن خیلی خوبه، ولی توی اونا چیزی رو تغییر نمیده. هنر اینه که بتونی تو قلب کسی که با تو و اعتقاداتت مخالفه نفوذ کنی و روش تاثیر بذاری.»

شهیده شهناز حاجی شاه - تولد: 1338- شهادت: 1359- علت شهادت: بمباران خرمشهر

**بازگشت مجری مشهور به تلویزیون

محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما که از پشت صحنه سریال «تعبیر وارونه یک رویا» فریدون جیرانی بازدید کرد در رابطه با پخش فیلم‌های نوروزی تلویزیون گفت: 60 الی 70 درصد از کارهای اولیه برای پخش فیلم‌های نوروزی از شبکه‌های تلویزیونی انجام شده است و فقط توزیع آن‌ها در شبکه‌ها باقی مانده که قرار است آن هم به‌زودی انجام شود.

 وی افزود: در مجموع سه فیلم مربوط به تولیدات خودمان است و تعدادی فیلم‌های ایرانی و خارجی خریداری کرده‌ایم تا در ایام نوروز از شبکه یک سیما پخش شود.

 احسانی درباره پخش فیلم سینمایی «شیار 143» در ایام نوروز از تلویزیون تصریح کرد: شنیده‌ام که در تأمین برنامه بحث خرید حق پخش فیلم «شیار 143» مطرح شد، اما اطلاع دقیقی درباره به نتیجه رسیدن آن ندارم. تلاش می‌کنیم تا فیلم‌های خارجی خوبی خریداری کنیم تا در ایام نوروز برای مخاطبان پخش شود.

 وی تصریح کرد: برنامه‌های غیرنمایشی شبکه‌های سیما تا حد زیادی متأثر از ایام فاطمیه است. برخی مستند‌ها و فیلم‌هایی که برای پخش در نوروز آماده کردیم، مضمون «مادر» و «مقام زن» را خیلی برجسته کرده است.

 مدیر شبکه یک افزود: گفت‌وگوهایی برای حضور شهیدی‌فر در این شبکه انجام شده است و ایشان هم طرحش را به شبکه ارائه داده است؛ انشالله از اوایل سال 94 یک برنامه مشابه «پارک ملت» با اجرای ایشان داشته باشیم.

 

***تدریس زبان عربی در اهواز ممنوع است!

روزنامه الشرق چاپ عربستان به نقل از یک کارشناس سعودی به نام "عاید عوید" مدعی شد: ایران کاری با عربهای اهواز انجام داد که اسرائیل با مردم فلسطین انجام نداده است

عوید ادعا کرد: ایران در تلاش است تا اهواز را منطقه ای فارسی کند، و این کار را با ممنوعیت تدریس زبان عربی آغاز کرد، و اسامی برخی شهرها را به فارسی تغییر داد.

این کارشناس سعودی در پاسخ به این سؤال که دلیل تحولات کنونی کشورهای عربی چیست، مدعی شد: هر ازگاهی خبرهایی از وجود توطئه‌ای برای تجزیه منطقه شنیده و یا خوانده‌ایم؛ همه رویدادهای کنونی موجب می شود که اطمینان یابیم، این توطئه با همدستی غرب و تمایل ایران است؛ به صورتیکه این امر نقشه‌ای ایرانی غربی است.

عوید درباره وضعیت رسانه های سعودی در قبال ایران، گفت: رسانه‌های ما درباره مسائل مربوط به ایران و پوشش رویدادهای داخل این کشور و رویدادهای اهواز و بلوچستان یا کردستان بسیار ضعیف هستند؛ ولی در مقابل ایران کانالهای تلویزیونی بسیاری در اختیار دارد که هدف آنها اعراب و به صورت مشخص عربستان سعودی و بحرین است؛ ایران علاوه بر این روزنامه‌هایی به زبان عربی دارد و همه خبرگزاری‌های رسمی و شبه رسمی این کشور نیز صفحه‌ای ویژه به زبان عربی دارند.

رسانه‌ها و به ویژه شبکه‌های سعودی طی سالهای اخیر اقدامات شیطنت آمیز بسیاری را برای ایجاد ناامنی و فتنه انگیزی در جنوب کشورمان در دستور کار خود قرار داده‌اند؛ به عنون مثال شبکه سعودی العربیه در جریان اقدامات تروریستی گروهک تروریستی ریگی، بارها با انتشار فیلمها و تصاویری اختصاصی از اقدامات تروریستی این گروهک، تلاش کرد تا آن را به عنوان یک جنبش اعتراضی معرفی کند. این شبکه حتی برای توجیه جنایات گروهک تروریستی جندالشیطان با سرکرده این گروهک تلفنی گفتگو و آن را منتشر کرد.

عبدالحمید ریگی برادر سرکرده گروهک جند الشیطان در مصاحبه‌ای با رسانه ها، با افشای گوشه ای از جنایات و ارتباطات گروهک خود با سرویسهای جاسوسی آمریکا و غرب، به همکاری شبکه تلویزیونی العربیه اشاره کرده و گفته بود: گروهک ریگی با واسطه یک عرب تبعه بحرین با این شبکه ارتباط پیدا کردند و در ابتدا با ارسال فیلم جنایاتشان به وی، فیلمهایشان در این شبکه پخش می شد و بعدها به دفتر العربیه در اسلام آباد پاکستان متصل شدند و با ارسال سی دی به دفتر العربیه در اسلام آباد سی دی ها از طریق این شبکه پخش می شد.

 

***آماده باش 130 هزار بسیجی ایرانی برای ورود به سوریه

بنابر یک تحقیقی که توسط «موسسه تحقیقات رسانه‌‌ای خاورمیانه» منتشر شده ایران در حال ساختن جبهه فعالی از دریای مدیترانه تا جولان است. ایران حضور فعال نظامی در مرزهای سرزمین‌های اشغالی برای بازدارندگی و انهدام رژیم صهیونیستی دارد.

این تحقیق صهیونیست‌ها اینگونه نتیجه گیری می‌کند که اسرائیل با یک بحران حیاتی مواجه می‌شود. اسرائیل هیچ وقت تصور نمی کرد که ایران در مرزهایش حاضر شود، حتی قبل از اینکه توافق هسته‌ای با آمریکایی‌ها تکمیل شود.

در این تحقیق آمده است:‌ «تهدید ایرانی‌ها علیه اسرائیل دیگر صرفا در نظریه نیست این تهدید به تهدید مستقیم، عملی و متعارف تبدیل شده است.»

موسسه تحقیقات رسانه‌‌ای خاورمیانه در تحقیق خود نوشته است که «ایران به همراه حزب‌الله لبنان حضور خود در سوریه را بر اساس ساخت یک سازمان جدید تحت عنوان حزب‌الله سوریه و همچنین حضور مستقیم نیروهای ایرانی در سوریه به ویژه در بلندی‌های جولان قرار داده است».

بنابر این تحقیق «استقرار ایران در سوریه بویژه حضور نیروهایش در بلندی‌های جولان که در مرحله اول با ایجاد پست‌های فرماندهی و تعدادی محدودی از نیروهای ویژه صورت گرفته است نشان از یک گرایش جدید در فعالیت‌های ایران در منطقه دارد که همان حضور مستقیم است. بنابر طرح ایرانی ها این پست‌های فرماندهی 130 هزار رزمنده بسیجی آموزش دیده ایرانی را که منتظر ورود به سوریه هستند، هدایت خواهند کرد. این مسئله در اظهارات حسین همدانی، یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز ثبت شده است».

در این تحقیق با اشاره به اینکه «پس از نبرد اخیر در جنوب سوریه، حضور مستقیم ایران در جولان نشانه ایجاد جبهه جنگی واحدی علیه اسرائیل است که از راس الناقوره شروع می‌ شود و تا قنیطره امتداد می‌یابد» آمده است: «هدف ایران از حضور در بلندی‌های جولان فقط برای بازندارندگی اسرائیل از حلمه به برنامه‌ هسته‌ای خود نیست بلکه دفاع از سوریه به عنوان بخشی از محور مقاومت و همچنین ایجاد جبهه فعالی برای حملات علیه اسرائیل در جولان و حتی آزادی این منطقه از اشغال اسرائیل است.»

در تحقیق موسسه تحقیقات رسانه‌‌ای خاورمیانه تاکید شده است که فعالیت‌های ایران در جولان «با فهم ایدئولوژیکی ایران که اسرائیل را به مثابه موجودی که باید منهدم شود، می‌شناسد همخوانی دارد همچنانکه در بیانات [آیت‌الله] سید علی خامنه‌ای رهبر ایران نیز بیان و ثبت شده است.»

 

***القدس‌العربی: پیام مهم رزمایش ایران به آمریکا و اعراب

روزنامه "القدس العربی" در سرمقاله خود به رزمایش ایران در تنگه هرمز پرداخت و نوشت: «رزمایش ایران در خلیج [فارس] برای کشورهای منطقه و جهان پیام های خاصی دارد. ایران این رزمایش را در یکی از مهمترین گذرگاه های جهان از لحاظ اقتصادی و راهبردی انجام می دهد.»

این روزنامه چاپ لندن در ادامه سرمقاله خود آورد: «در این رزمایش، نیروی سپاه پاسداران ایران توانست برای اولین بار "موشک کروز" را از طریق بالگرد به صورت موفقیت آمیزی آزمایش کند. همچنین در این رزمایش ماکت ناو هواپیمابر آمریکا بمباران شد و نمایشی از اقتدار نیروی دریایی ایران به نمایش درآمد.

ایران در رزمایش روز گذشته ثابت کرد که قادر است مواضع و ادوات دریایی کشورهای خارجی را در تنگه هرمز بمباران کند و این هشداری جدی به آمریکا در تنگه راهبردی منطقه است که یکی از شاهرگ های تجارت جهانی است.»

این روزنامه در ادامه افزود: «رزمایش ایران در خلیج [فارس] با اقتدار بی سابقه ای صورت گرفت و آمریکا را متوجه این مسئله کرد که باید کشورهای عربی را قانع کند که با ایران کنار بیایند و این واقعیت را بپذیرند که ایران یک قدرت منطقه ای است که کلید پرونده های راهبردی منطقه در دست اوست.»

القدس العربی در ادامه افزود: «رزمایش ایران این پیام را به اوباما داد که ایران در مذاکرات هسته ای به غیر از آنچه که تاکنون برای تحقق توافق هسته ای ارائه داده، حاضر نیست امتیازهای دیگری بدهد. این رزمایش باعث شد تا اوباما تلاش های خود را در روند تحقق توافق هسته ای تسریع بخشد.»

این روزنامه در پایان در مورد پیام مهم این رزمایش به کشورهای عربی چنین آورد: «ایران در رزمایش دیروز ثابت کرد که قادر است از طریق سیطره بر خلیج [فارس] سلاح های دریایی کشورهای خارجی را هدف قرار دهد و این هشداری جدی به کشورهای حاشیه خلیج [فارس] در تنگه راهبردی است که حدود یک پنجم تجارت جهانی از این تنگه عبور می کند.

رزمایش مقتدرانه ایران در خلیج [فارس] اگر باعث بالا رفتن قیمت نفت نشود حداقل ثبات قیمت را در پی خواهد داشت؛ چرا که این رزمایش تهدید اخیر حسن روحانی که "عاملان سیاست نفتی پشیمان خواهند شد" را در اذهان سران عرب زنده کرد که باعث خواهد شد اعراب دست از توطئه علیه ایران بردارند.»

 

***کم آوردن موشک اسرائیلی در برابر «شهاب» ایرانی

شبکه "المیادین" گزارش داد که پس از 5 ماه ابهام و پنهانکاری، سرانجام رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد که آزمایش موشک حیتس-2 در ماه سپتامبر گذشته (شهریور) ناموفق بوده و همچنین آزمایش موشک حیتس-3 که در ماه دسامبر (آذرماه) گذشته انجام شد نیز با شکست مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، مقامات نظامی صهیونیست اعلام کردند که در ماه سپتامبر گذشته یک موشک حیتس از پایگاه هوایی بلماخیم به سمت یک موشک که از دریا شلیک شده بود، پرتاب شد؛ اما مشخص نیست که توانسته آن را هدف قرار دهد یا نه!؟

این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته است که بر پایه رصد این کشور، موشک اسرائیلی به هدف اصابت نکرده و موشک مهاجم در 300کیلومتری تل آویو در دریای مدیترانه سقوط کرده است.

طبق گزارش المیادین، موشک حیتس برای رهگیری موشکهای ایرانی «شهاب» طراحی و ساخته شده است، اما امروز پس از پنج ماه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به شکست در آزمایش این موشک اعتراف کرده است.

گفتنی است روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" چندماه پیش فاش کرده بود که وزارت جنگ این رژیم، شکست در پروژه پرتاب موشک حیتس-2 را مخفی کرده است.

 

***دستگیری 6 ایرانی درامارات به اتهام ربودن عباس یزدان پناه

دادگاهی در امارات متحده عربی شش شهروند ايران را به اتهام ربودن «عباس يزدان پناه يزدی» بازرگان ايرانی‌-انگلیسی، به حبس ابد محکوم کرد.

نامبرده تابستان سال ۱۳۹۲ در امارات ربوده شد و همچنان مفقود است.

خبرگزاری رويترز (reuters) امروز به نقل از دادستانی دوبی اعلام کرد که این متهمان با حمله به آقای يزدانپناه و تزريق دارو به وی توانسته‌اند او را از بندری در شارجه به ايران منتقل کنند.

روزنامه «گلف‌نيوز» چاپ امارات متحده عربی نیز در همین زمینه گزارش داده است که حکم سه تن از متهمان به طور غيابی صادر شده و سه تن ديگر نيز اتهام آدم‌ربايی و سرقت را رد کرده‌اند. با وجود اين، يکی از متهمان پذيرفته که اتومبيلی را که از آن برای دزديدن آقای يزدانپناه استفاده شده، می‌رانده است.

در اين گزارش از متهمان حاضر در دادگاه با حروف اختصاری «ر-الف»، «ک-ج» و «ن-الف» و از متهمان غايب به اختصار «ه-ب»، «ب-ن» و «ی-ن» نام برده شده است.

گلف‌نيوز همچنين از فردی با نام اختصاری «س-ه» نام برده که عمليات آدم‌ربايی عباس يزدان‌پناه يزدی را رهبری کرده، اما در زندان درگذشته است.

گفتنی است دادستانی دوبی در ارديبهشت امسال اعلام کرده بود که اين شش ايرانی را -که اوايل سال ۲۰۱۴ دستگير شده بودند- در ارتباط با ربودن عباس يزدان‌پناه متهم شناخته است.

گفته می‌شود عباس یزدان‌پناه در برهه‌ای ناپدید شد که از طریق ویدئوکنفرانس اطلاعاتی راجع به اختلافات شرکت نفت الهلال و شرکت ملی نفت ایران به دادگاه لاهه ارائه می‌داد.

 

***گاردین: جاسوسی ایران از مراکش با تقویت شیعیان!

پایگاه خبری "السکینه" امروز در گزارشی مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران از کشور مغرب (مراکش) جاسوسی کرده است!

این پایگاه مراکشی نوشت: «با اینکه فقط چند هفته از عادیسازی روابط بین "رباط" و "تهران" میگذرد، انفجار یک بمب خبری میتواند این رابطه بهبودیافته را از هم بپاشد. اخیرا روزنامه انگلیسی "گاردین" اسنادی دال بر جاسوسی ایران از مغرب را افشا کرده است که بر اساس آن، ایران تمرکز ویژهای روی منطقه شمال آفریقا -خصوصا مغرب- دارد.»

این منبع با تأکید بر اینکه سازمان امنیت آفریقای جنوبی به سفارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس، حضور و فعالیت جمهوری اسلامی در مغرب را در بازه زمانی 2006 الی 2014 میلادی رصد کرده است، به نقل از اسناد داخلی این سازمان مدعی شد: «دلیل تمرکز ایران بر مغرب، وجود مجموعهای از شیعیان وفادار به ایران در این کشور است.»

شایان ذکر است که روابط دیپلماتیک ایران و مغرب در اسفندماه سال 1387 به‌دلیل برخی اختلاف‌نظرها درباره مسائل منطقه‏ای و همچنین اتهامزنی حاکمان مغرب به جمهوری اسلامی مبنی بر تلاش برای گسترش مذهب شیعه در این کشور سنی‌نشین، قطع شده بود.

 

***"سر بریدن مصریها" در مقابل کاخ سفید

اوباما با امیر قطر"تمیم بن حمد آل ثانی" دیدار کرد.

 در این دیدار امیر قطر اعلام کرد که کشورش آمادگی دارد تا 35 میلیارد دلار در امریکا سرمایه گذاری کند.

 به گزارش الوطن، همزمان با این دیدار، شهروندان مصری مقیم آمریکا با پوشیدن لباس های نارنجی رنگ در مقابل کاخ سفید تجمع کردند.

این شهروندان مصری در اعتراض به قتل عام 21 مصری در سواحل لیبی تجمعی اعتراض آمیز را همزمان با قرار ملاقات اوباما و امیر قطر به راه انداختند.

 شهروندان مصری در پلاکاردهایی که با خود حمل می کردند خطاب به رئیس جمهور امریکا از او خواستند تا در برخورد با داعش برخوردی جدی مانند برخورد "سیسی" داشته باشد.

 چندی پیش 21 مصری توسط نیروهای داعش در سواحل لیبی به قتل رسیدند و پس از آن حکومت مصر با حملات هوایی به پایگاه های داعش پاسخ این جنایت وحشیانه را داد.

 

***طالبان از ترکها عذرخواهی کرد

سخنگوی گروه طالبان در افغانستان اعلام کرد که هدف انفجار ترک‌ها نبودند.

به گزارش الوطن، "ذبیح الله مجاهد" سخنگوی طالبان افغانستان اعلام کرد که عملیات امروز در نزدیکی سفارت ترکیه، به قصد حمله به دیپلماتهای ترکیهای انجام نشده است.

خبرگزاری "آناتولی" ترکیه به نقل از سخنگوی طالبان افغانستان اعلام کرد: هدف عملیات امروز، اتباع آمریکایی بودند که در خیابان محل انفجار رفت و آمد میکردند.

سخنگوی طالبان در سخنان خود همچنین از کشته شدن دو شهروند آمریکایی در این عملیات خبر داد.

انفجاری در نزدیکی سفارت ترکیه در کابل رخ داد که در اثر آن یک پلیس سفارتخانه کشته و پلیس دیگری زخمی شد.

 

***حمایت زنان استرالیایی از داعش

مقامات استرالیا گفتند که حدود چهل زن استرالیایی در فعالیت های تروریستی مشارکت داشته یا از گروه های تروریستی حمایت کرده اند. "جولی پیشاپ" وزیر خارجه استرالیا در سخنان خود در پارلمان این کشور گفت: «شمار دختران استرالیایی که به گروه تروریستی داعش می پیوندند، رو به افزایش است.»

وی افزود: «بیشتر زنان استرالیایی با هدف پیوستن به همسران خود که عضو داعش هستند، یا برای ازدواج با تروریست ها به سوریه یا عراق می روند.» شبکه تلویزیونی "ای بی سی" به نقل از پیشاپ گفت: «زنان خارجی یک پنجم تروریست ها در عراق و سوریه را تشکیل می دهد. گروه تروریستی داعش علاوه بر قتل و اعدام، درباره نحوه بردگی جنسی زنان شامل تجاور و کتک زدن دستوراتی داده است.»

وی تصریح کرد: «حتی کودکان از این قاعده مستثنی نبوده اند و دستوراتی درباره تعرض به دختران غیر بالغ منتشر شده است.» وزیر استرالیایی از خانواده ها و دوستانِ پسران و دختران استرالیایی که در معرض چنین خطری قرار دارند خواست تا مانع از تبدیل آنها به عناصر افراطی شوند. گفته می شود که دهها تبعه استرالیایی در کنار تروریست های داعش در سوریه و عراق می جنگند. در همین حال، گروه وابسته به مخالفان خارج نشین نظام سوریه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گزارش داد: «یک شهروند استرالیایی که در جمع کردها علیه داعش می جنگید، در حمله داعش به نیروهای  کردها در شمال شرق سوریه کشته شد.»

 

***کشف بزرگ ترین مین جهان در تکریت عراق

سایت خبری موازین نیوز اعلام کرد: «نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای مردمی موسوم به «الحشد الشعبی»، در جریان پاکسازی مناطق آلوده به مین‌های کار گذاشته شده به دست گروه تروریستی داعش توانستند در مسیر شهر تکریت بزرگ‌ترین مین زمینی را خنثی کنند.»

این سایت خبری در ادامه گزارش داد: «در ادامه شکست‌های پی در پی گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف عراق، تروریست های داعش در حین عقب‌نشینی و به منظور کند کردن پیشروی نیروهای ارتش عراق و نیروهای مردمی، صدها بمب و مین و تله انفجاری را نصب کرده‌اند.»

 

***طرح ترور رئیس مجلس لبنان توسط گروهک خراسان

روزنامه السفیر نوشت: «گروهک تروريستی "خراسان" براي ترور "نبيه بری" رئيس مجلس لبنان  نقشه حساب شده ای طراحی کرده است.»

این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: «اين گروهک تروريستی قصد داشته علاوه بر رئيس مجلس لبنان، نمايندگانی از حزب الله و جريان المستقبل را نيز ترور کند تا بتواند ميان جريان ها و احزاب مختلف لبنانی فتنه بياندازد.»

اين روزنامه در ادامه افزود: «لازم به ذکر است گروهک تروريستی خراسان به رغم تعداد اندک نيروهايش، از حس وحشی گری بسيار بالایی برخوردار بوده و مانند ديگر گروهک های تروريستی همچون داعش و القاعده حاضراست دست به هر کاری بزند.»

 

***طولانی ترین دیوار امنیتی جهان بین عراق و عربستان

شبکه سعودی "العربیه" گزارش داد که عربستان سعودی با احداث طولانی ترین دیوار امنیتی جهان در مرزهای این کشور با عراق، تدابیر امنیتی را در این منطقه تشدید کرد.

عربستان کنترل مرزهای این کشور با عراق را برای جلوگیری از نفوذ گروه های تندرو تشدید کرد. عربستان دیوار امنیتی هشتصد کیلومتری در مرزهای عراق احداث کرده است. این دیوار امنیتی مجهز به پنجاه دوربین با قابلیت دید در شب است.

چهل دکل دیده بانی و پنجاه رادار در طول این دیوار امنیتی در مرزهای عربستان با عراق نصب شده است. پیشرفته ترین فناوریهای کنترل مرزها در مرکز مرزی "جدیده عرعر" استفاده می شود.

ریاض با شرکت های دفاعی اروپا در سال 2009 برای احداث دیوار امنیتی در طول همه مرزهای عربستان قراردادهایی را امضا کرد. عربستان نه هزار کیلومتر مرز دارد.

گروه داعش به اصلی ترین خطر برای امنیت عربستان سعودی تبدیل شده است، به ویژه که ریاض در ائتلاف بین المللی جنگ با این گروه مشارکت کرد.

 

***سرنگونی هواپیمای آمریکایی هنگام کمک به داعش

پایگاه خبری "براثا" گزارش داد که منابع خبری در عراق اعلام کردند: نیروهای امنیتی و مقاومت مردمی عراق، هواپیمای نظامی آمریکا را در حین ارسال سلاح برای تروریست های داعش در غرب استان الانبار سرنگون کردند.

این پایگاه به نقل از یک منبع  نظامی گزارش داد: نیروهای مشترک امنیتی و مقاومت مردمی  موفق شدند، هواپیمای آمریکایی را حین کمک رسانی به  داعش در غرب منطقه البغدادی سرنگون کنند.

منبع  نظامی تاکید کرد: پس از اینکه تروریست های داعش در محاصره نیروهای امنیتی و مقاومت مردمی عراق قرار گرفتند، هواپیماهای آمریکایی انواع سلاح های پیشرفته ، تجهیزات نظامی و مواد غذایی برای آنان ارسال می کنند.

خبر دیگر اینکه، وزارت دفاع عراق از کشته شدن 14 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش درحمله موشکی در استان الانبار در غرب این کشور خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع عراق، در این حملات دو خودروی عناصر تروریست داعش و نیز پناهگاههای تروریست ها منهدم شدند.

 

***اظهارنظر درمورد ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره رفع ممنوعیت جعفر پناهی گفت: ارشاد، مسئولیتی برای رفع مسائلی که افراد خودشان به وجود می‌آورند ندارد؛ خودشان تلاش کنند تا با نزدیک شدن به فرهنگ ایران این مشکل را رفع کنند.

وی افزود: این محدودیت‌ها به دلیل برخی رفتارها و اقداماتی بوده که خود فرد آن را ایجاد کرده و بانی اصلی‌اش بوده است. اگر محدودیت‌ها و مبانی روبه‌روی او برطرف شود، ارشاد هم از کارهایی که در چارچوب ضوابط و مقررات باشد حمایت می‌کند و فرد نیز می‌تواند به کار و فعالیت بپردازد.

‫سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه در خصوص ممنوع التصویر بودن رئیس جمهور دوران اصلاحات گفت: تصمیم دادستانی تهران در ارتباط با جلوگیری از درج تصویر و نام وی را هم ما شنیده‌ایم. وزارت ارشاد به تصمیمات و مصوبات شورای عالی امنیت ملی و تصمیمات قوه قضائیه در چارچوب قانون مطبوعات احترام می‌گذارد و آن را لازم‌الاجرا می‌داند.

وی ادامه داد: در قانون مطبوعات به صراحت آمده تصمیمات شورای عالی امنیت ملی و دستگاه‌های قضا در حوزه رسانه و مطبوعات لازم‌الاجراست؛ بنابراین ما مخالفتی نداریم، اما ابلاغ هم نکردیم چون آن دستگاه خودش اقدام کرده است.

 

***القای تشنج در سفر روحانی به قم از سوی سایت اصلاح‌طلب!

در آستانه سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به قم و همچنین حاشیه های ایجاد شده به دلیل صدور حکم اعدام برای یکی از افراد مشهور، برخی از وب سایت ها با تهیه اخبار و گزارش هایی، انگیزه سفر روحانی به قم را اعمال فشار برای افراد ذی نفوذ، جهت جلوگیری از اعدام این شخص قلمداد کرده اند.

حسن روحانی در ایام تبلیغات ریاست جمهوری سال 92 و در سفر تبلیغاتی به قم، با این شخص دیدار داشته است که خبر و تصاویر دیدار در آن تاریخ رسانه ای شد، اما اکنون با صدور حکم اعدام برای وی که به تایید سخنگو و معاون قوه قضائیه رسیده است، گویا رئیس جمهور با حاشیه هایی روبرو شده است.

اعلام صدور حکم اعدام برای «م.ج.ت» که به ادعای برخی وب سایت ها ارتباط دوستانه ای با حسن روحانی داشته است، همزمان با سفر رئیس جمهور به قم، گمانه زنی های متعددی را به همراه داشته است.

در این میان یک وب سایت اصلاح طلب به بهانه نقد برخی مطالب علیه حسن روحانی، در مطلبی با عنوان "احتمال وقوع تشنج در سفر روحانی به قم" پروژه حاشیه سازی در سفر استانی رئیس جمهور را کلید زد.

در زمان دولت دهم و با رسانه ای شدن "ع.غ" که به اتهام رمالی و جن گیری محکوم شد، هجمی از حملات علیه دولت محمود احمدی نژاد از سوی برخی وب سایت ها و نشریات به راه افتاد اما ارتباط وی با رئیس جمهور هیچگاه ثابت نگردید، حال گویا رئیس دولت تدبیر و امید نیز در یک حاشیه گرفتار شده است که فعلا برخی محافل رسانه ای حد و حدود آن را ترسیم می کنند.

 

****کلمه: نه دولت روحانی دنبال «رفع حصر» است، نه مردم

وب‌سایت «کلمه» از پایگاههای اینترنتی جریان فتنه، در گفتگو با دو تن از چهره های اپوزیسیون به موضوع "رفع حصر" پرداخته است.

«کوروش زعیم» (عضو جبهه ملی) و «نرگس محمدی» (فعال حقوقبشری حامی فتنه) در این گفتگو اذعان نمودهاند که در موضوع رفع حصر سران فتنه، مطالبه عمومی وجود ندارد و دولت یازدهم نیز از عزم جدی برای این کار برخوردار نیست.

کوروش زعیم به وبسایت کلمه گفت: «رفع حصر، اولویت دولت روحانی نیست و رئیس جمهور نمی‌خواهد در این زمینه خود را با مخالفان‌ سیاسی‌اش درگیر کند. آنچه برای دولت روحانی مهم است، رعایت اولویتهاست. در حال حاضر اولویت به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای و برداشتن تحریم‌هاست که موجودیت دولت روحانی به موفقیت در آن بستگی دارد... روحانی به نظر می‌رسد که این را خوب می‌داند و خودش را آلوده درگیری‌های رفع حصر و ایجاد جبهه جدیدی علیه خودش نمی‌کند.»

نرگس محمدی نیز در پاسخ به این پرسش پایگاه کلمه که "چرا در دوره دولت آقای روحانی گشایشی در مورد موضوع حصر رخ نداده؟" اظهار داشت: «دولت به جامعه مدنی در ایران بیتوجه است و البته این رویکرد عدم توجه تنها مختص به دولت نیست، بلکه به عموم جامعه ایران بازمی‌گردد. به عبارت دیگر، فعالان سیاسی و مدنی، روشنفکران و علما هم اراده‌ای برای برخورد با این مسأله از خود نشان نمی‌دهند... نه تنها دولت اهتمام جدی برای رفع حصر ندارد، بلکه متأسفانه جامعه مدنی ایران هم از همین اندک فضایی که در دولت یازدهم ایجاد شده استفاده نکرده‌اند.»

 

*** دلیل بازگشت بازیگر سینما و تلویزیون به حجاب چادر

الهام چرخنده در هنرستان هنرهای زیبای شهر اصفهان خطاب به هنرآموزان اظهار داشت: من در هنرستان تحصیل کردم و روزی جای شما و روی همین میز و صندلی‌ها نشستم، بنابراین حس شما را درک می‌کنم.

این بازیگر تلویزیون با بیان "در دانشگاه رشته معماری را ادامه دادم" خاطرنشان کرد: من در ابتدا چادری بودم و این‌گونه نیست که یک‌مرتبه چرخش کرده و چادری شده باشم اما در آن زمان به‌دلایل مختلف مانند اینکه فکر می‌کردم چادر دست و پاگیر است آن را کنار گذاشتم و حقیقتاً پس از کنار گذاشتن چادر همه چیزم را از دست دادم.

وی بیان کرد: مدتی نزدیک به یک سال در اصفهان زندگی کردم و چند ماهی نیز در تلویزیون اصفهان به کودکان نقاشی یاد می‌دادم که خاطرات خوبی را از این شهر برایم رقم زد.

بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: زنی که پوشش اسلامی و چادر را برای خود انتخاب می‌کند در حقیقت اجازه نمی‌دهد که هر نگاهی به اندام او نظر بیندازد و به این وسیله ارزش خود را حفظ می‌کند.

 

***هجوم زنان صهیونیست برای "قات" زدن

شایعه تأثیر برگ گیاه "قات" بر توان جنسی موجب شده است که شهرک نشینان صهیونیست و به ویژه زنان به صورت گسترده به مصرف این نوع ماده مخدر گرایش پیدا کنند.

این درحالی است که طبق تحقیقات تأثیر گیاه قات در این زمینه کاملا برعکس است، و ظاهرا توهم ایجاد شده ناشی از مصرف این نوع ماده مخدر موجب ادامه مصرف آن بین صهیونیستها شده است !

 روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" با اعلام این خبر تأکید کرد که این روزها ده‌ها هزار زن در شهرکها در حال مصرف قات هستند؛ بهانه دیگر این زنان برای مصرف قات، کاهش اشتها و گرفتن رژیم غذایی است!

 مصرف این نوع ماده مخدر از نظر رژیم صهیونیستی قانونی است؛ و طی سال های اخیر نوعی ماده شیمیایی با ترکیبات شبیه به قات در اراضی اشغالی رواج یافته است.

 این روزنامه خاطرنشان کرد که مصرف این گیاه حاوی مواد مخدر اکنون در مهمانی‌های صهیونیستها نیز به صورت گسترده رواج یافته است.

 این درحالی است که طبق تحقیقات مصرف "قات" علاوه بر تأثیر منفی بر قدرت ذهنی و ایجاد توهم، موجب افزایش فشار خون می شود و خطر سکته قلبی را دوچندان می کند.

 

***سازنده فیلم تبلیغاتی احمدی نژاد به دنبال لانه جاسوسی امریکا

جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات آقای احمدی‌نژاد شرکت می‌کنید؟ گفت: خیر، خبری از این جلسات ندارم.

 وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برای انتخابات مجلس دهم کاندید می‌شوید؟ گفت: خیر؛ قصد دارم سریال لانه جاسوسی را بسازم.

 

 ***حكم ميكس كردن فيلم مجالس زنانه

حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی به پرسشی درباره میکس کردن فیلم مجلس زنانه پاسخ گفته است.

متن پرسش مطرح شده وپاسخ این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

آیا فیلمبردای و نیز میکس فیلمهای مجالس زنانه (اغلب بی حجاب) جایز است ؟

 پاسخ: برای مرد جایز نیست وارد این گونه مجالس شود و اما میکس و سایر کارها بر روی فیلم که مستلزم نگاه است اگر نگاه از روی لذت نباشد و فیلم ها مستهجن نباشد و خانم هارا نشناسى اشکال ندارد.

 

****نظر داعش در مورد شعرا و دیوان اشعار

داعش صدها جلد از کتب شعر را در شهر موصل به آتش کشید.

بر پایه این گزارش، تروریست های داعش با اعلام حرام بودن شعر سرایی، صدها جلد از دیوان های شعرای عرب را در خیابانی در موصل به آتش کشیدند. آنها برای این منظور ابتدا به کتابخانه عمومی شهر حمله و با پرتاب بمب و نارنجک آنجا را به آتش کشیدند، سپس تعدادی از کتب شعر کتابخانه را به خیابانی آورده و در آنجا به آتش کشیدند.

رسانه ها از نابودی بیش از هشت هزار جلد کتاب در این حمله وحشیانه خبر دادند. کتابخانه مذکور در سال 1921 میلادی افتتاح شده بود و گنجینه منحصر به فردی از کتب تاریخی را در خود جای داده بود.

تروریست های داعش دلیل آتش کشیدن کتب شعر را "منحرف دانستن آنها" عنوان و مدعی شدند که در قرآن نسبت به شعر و شعرا مذمت شده است و کسی نباید کتب ضاله شعرا را نگهداری کند.

بر اساس اعلام داعش، در صورتی که فردی از دستورات سرپیچی وکتب منحرف شعرا را نگهدای کند، بشدت با او برخورد می شود و همینطور هیچ کس حق مطالعه اینگونه کتب را نیز ندارد.

 

***درخشان دو بازیکن پرسپولیس را اخراج کرد

حمید درخشان روز گذشته تصمیم گرفت دو بازیکن به نام های علی آستانی و نوید صبوری را از حضور در تمرین سرخپوشان منع کرده و بر اساس اظهارنظر شاهدان تمرین، این دو بازیکن را اخراج کرد.

حال باید دید دلایل سرمربی پرسپولیس برای این اقدام چه بوده است.

 

***حرف های جذاب و شنیدنی "پروین"در مورد کریمی و دایی

حرف‌های علی پروین همواره جذاب و شنیدنی است. حالا تصورش را بکنید پرسپولیس هم برده باشد، ۳ تا هم گل به حریف قطری زده باشد و ... آن گاه علی پروین خوشحال‌ترین پیشکسوت فوتبال ایران است و می‌توانید تیترهای جالبی هم از زیر زبان او بیرون بکشید.

علی آقا چرا به استادیوم آزادی نرفتید؟

راستش رو بخواین می‌خواستم برم اما یه گرفتاری کوچولو پیش اومد و هوا هم خیلی سرد بود. یه خورده هم سرماخورده بودم و خلاصه ترسیدم برم استادیوم. خیلی حیف شد که نرفتم ولی پای تلویزیون هم خیلی عشق کردم.

بهترین بازیکن پرسپولیس کی بود؟

همه خوب بودند و نمیشه یکی رو انتخاب کرد ولی خداوکیلی این پسر برزیلیه خیلی فوتبالیسته!

گابریل را می‌گویید؟!

آره! اسمش رو نمی‌دونم اما خیلی خوب بود. پاس‌هاش حرف نداشت. از همه هافبک‌های لخویا سرتر بود.

می‌دانیم شما خیلی بازی بنگر را دوست دارید. درباره محسن و درگیری‌هایش در بازی بگویید.

آقا بنگر که حرف نداره. اون همیشه مردونه بازی می‌کنه ... البته کلاً پرسپولیس جلوی لخویا مردونه‌پسند بازی کرد و جا داره از همه‌شون تشکر کنم.

شاگردان شما مثل عابدزاده، کریمی، مهدوی‌کیا و ... هم در استادیوم بودند.

دمشون گرم. این نشون میده که توی پرسپولیس هنوزم رفاقت و معرفت حرف اول رو میزنه. پیوس، بزیک و مرتضی فنونی‌زاده هم رفته بودن. خیلی خوبه که خونواده پرسپولیسی کنار هم باشن.

علی آقا نظرسنجی ۹۰ را که حتماً دیدید؟

بله، چطور مگه؟!

شما به کی رأی دادید؟!

به هر پنج تاشون رأی دادم!

مگه میشه نمی‌خواهید بگویید رأی شما کی بود؟

ای بابا دست از سر ما بردار! دوباره می‌خوای ما رو بپیچونی‌ها ... بنویس همه‌شون خوب بودن.

ولی علی کریمی این نظرسنجی رو برد؟

مبارکش باشه. علی بچه بامعرفتیه و کوچک و بزرگ هم سرش میشه.

 

البته علی دایی هم به علی کریمی بابت موفقیت در این نظرسنجی تبریک گفت؟

دیگه بهتر! دم علی دایی هم گرم ... گفتم که پرسپولیسی‌ها همه با معرفت هستن. دایی هم معرفت کرد که به کریمی تبریک گفت.

 

***والیبالیست ملی‌پوش در تصادف با قطار کشته شد

دنیس هفتر 21 ساله، لیبروی تیم میتلدوشلند در بوندس‌لیگا در شهر لونا آلمان با قطار برخورد کرد و کشته شد. هفتر دوشنبه شب به همراه هم‌تیمی‌هایش در لونا برای دیدار مقابل هرشینگ در بوندس‌لیگا تمرین کرده بود.

به نظر می‌رسد که این بازیکن برای کوتاه‌کردن مسیر بازگشت به خانه بعد از تمرین در مسیر ریل قطار ایستگاه لونا ورکه نورد حرکت می‌کرد و در برخورد با قطار کشته شد. هفتر عضو تیم ملی والیبال جوانان آلمان بود و دو سال پیش به تیم میتلدوشلند پیوسته بود.

هینن در تابستان 2013 وی را برای اولین بار به تیم ملی بزرگسالان این کشور دعوت کرد؛ هرچند او در هیچ مسابقه‌ای به میدان نرفت.

 

***واکنش صادقیان به حاشیه های پس از بازی پرسپولیس

در حالی که پرسپولیس با سه گل مقابل حریف قطری اش به برتری رسید، شایعه شد صادقیان از نیمکت نشینی اش در این بازی ناراضی بوده و در پایان بازی با حالت قهر استادیوم را ترک کرد.

صادقیان درباره شایعه ناراحتی از تیمکت نشینی و قهرش گفت: «اصلا چنین چیزی نبوده و نمی دانم برخی رسانه ها به دنبال چه هستند و چرا میخواهند شادی ما را خراب کنند.»

وی ادامه داد: «من هم مانند تمام بازیکنان، کادر فنی و هواداران پرسپولیس از این برد خوشحال هستم و میتوانم ادعا کنم یکی از خوشحال ترین پرسپولیسی ها هستم.»

صادقیان در پایان گفت: «اکنون که تیم به یک برد خوب و روحیه بخش رسیده از ایجاد حاشیه خودداری کرده و مرا وارد حاشیه نکنید. لطفا دست از سرم بردارید و مطمئن باشید برایم موفقیت پرسپولیس و شادی هواداران از همه چیز مهم تر است. شخصا تلاش میکنم برای تیمم در مواقع لزوم مثمر ثمر باشم.»

 

***خبری داغ درمورد پرداخت یارانه نقدی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه سال 1394 کل کشور، با تامین مالی طرح‌ های توسعه‌ ای در میدان‌ های مشترک نفتی و گازی و نیز اختصاص مبلغی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان از منابع صندوق توسعه ملی موافقت کردند.

همچنین با تصویب دیشب کمیسیون تلفیق، تصمیم پرداخت یارانه نقدی فقط به خانوارهای با درآمد کمتر از2و نیم میلیون تومان منتفی شد.

***بلایی که مته برقی بر سر یک زن آورد

یک خانم اهل چک برای حالت دادن به موهایش از روشی غیرمتعارف استفاده کرده و مته برقی را جایگزین سشوار کرده است!

خانمی که با یک مته قدرتمند الکتریکی به موها و پوست سر خود را آسیب جدی وارد کرده بود، در حال بهبودی است.

این خانم ۲۷ساله مادرچهار فرزند است و از این مته برای دم اسبی کردن موهایش استفاده کرده بود! اما هنگامی که چند تار موی وی درون این مته برقی پیچیده شد، به سرعت این وسیله تمام موهای او را می کشد.

پس از این اتفاق این خانم هراسان می شود و سرش را به جلو و عقب تکان می دهد و این مته خیلی سریع روی صورت و بالای چشم ها و بینی او شروع به حرکت و در نتیجه جراحتش می کند.

این خانم اکنون پس از عمل جراحی و پیوند پوست پا و بازویش به عضو آسیب دیده، در وضعیت بهتری به سر می برد.

***آرام ترین و بهترین شغل دنیا!

آیا بهترین شغل جهان، شغل این مرد است؟ مردی که سرایدار یک جزیره استوایی بسیار زیبا شده است و از خلوت خود لذت می‌برد. همسر و سه فرزند این مرد در شهر زندگی می‌کنند.

این مرد 32 سال پیش از شغل پراسترس خود استعفا داد تا به تنهایی در یک جزیره زندگی کند. او می‌گوید که حتی از یک روز زندگی خود در این جزیره پشیمان نیست. کائو رودریگس رِگو اکنون 62 ساله شده است. او زمانی که می‌خواست به این جزیره برود خانواده را همراه خود نبرد. نام این جزیره کوچک «یا دوس گاتوس» است و در پنج کیلومتری سواحل جنوب شرقی برزیل قرار دارد.

او از تنهایی خود در این جزیره لذت می‌برد. گاهی پیش می‌آید که هفته‌ها در آنجا می‌ماند و هیچ هم‌صحبتی هم ندارد.

رودریگس می‌گوید: «من در گذشته مانند همه مردم بودم. کار می‌کردم تا بتوانم چیزهایی را که می‌خواهم بخرم. اما تغییر کرده‌ام. وقتی که در جایی مثل این جزیره زندگی می‌کنید، پول و مسائل مادی دیگر هیچ ارزشی برای شما ندارد. من دوست ندارم کسی خلوتم را به هم بزند. از آرامش و تنهایی این جزیره لذت می‌برم.»

نام این جزایر به فارسی «جزایرِ گربه‌ها» است. زمانی موش‌ها به آنجا هجوم برده بودند و مسئولان تعدادی گربه را به آنجا فرستادند تا با آن‌ها مقابله کنند. تعداد گربه‌ها به 5 هزار عدد رسید، اما همه آن گربه‌ها به دلیل یک بیماری نامعلوم از بین رفتند.

گفتنی است که در اواخر دهه 50 میلادی، رئیس‌جمهور برزیل این جزیره را به یک میلیونر آمریکایی به نام نلسون راکِفِلر هدیه داد.  راکِفِلر بعدها معاون رئیس‌جمهور آمریکا شد. وی این جزیره را به یکی از بستگان نزدیک خود به نام «ریچارد آلدریخت» هدیه داد و آلدریخت نیز 50 هزار دلار برای ساخت خانه و کتابخانه آن هزینه کرد.

***تولید یک غذای عجیب و غریب در ژاپن!

تنها در ژاپن است که می توانید غذاهای عجیب و غریب مانند: کیک با طعم آب، نوشابه با طعم سیر و ... پیدا کنید اما این بار سر دسته غذاهای عجیب در ژاپن رونمایی شده است که فراتر از ذهن هر انسانی خواهد بود.

شرکت تولیدی "کوچی" در جزیره "شیکوکو" تخم مرغی را تولید کرده است که بوی آن طبیعی است اما طعم مرکبات را می دهد. این تخم مرغ های ویژه با نام "یوزو تاما" فروخته می شوند و طعم "یوزو" که یکی از مرکبات محبوب در ژاپن است را می دهد. اگر دوست دارید طعم این میوه را متوجه شوید باید کمی آبلیمو را با آب گریپ فروت ترکیب کنید.

به گفته مصرف کنندگان این تخم مرغ، طعم آن شما را یاد میوه های طبیعی می اندازد و احتمالا خیال می کنید با دروغ و کلک این تخم مرغ ها به این شکل درآمده اند. هیچ چیز در شکل ظاهری این تخم مرغ ها غیر طبیعی نیست و حتی بهتر از نمونه های موجود در بازار هستند.

شرکت "کوچی" تا به حال چیزی در مورد نحوه درست کردن این مرکبات تخم مرغی بیان نکرده است و سعی دارد آن را به صورت یک راز نگه دارد.

 

***مرگ عجیب زن و مرد صیغه ای در مهمانپذیر

حدود دو ماه قبل بود که خانواده‌ای در جریان دلباختگی پسر25 ساله به یک زن 39 ساله قرار گرفتند. اختلاف‌های فرهنگی و تفاوت سنی 14 ساله باعث شد خانواده پسر جوان و همچنین خانواده این زن مخالفت خود را با ازدواج آنها اعلام کنند اما جوان 25 ساله به طور مخفیانه زن مورد علاقه‌اش را به عقد موقت خود درمی‌آورد و این در حالی بود که در برابر سؤالات پدران و مادران سکوت می‌کردند و جوابی نمی‌دادند.

علیرضا و همسر موقتش به‌خاطر درگیری‌های بین دو خانواده به یکی از میهمانپذیرهای مشهد رفتند و اتاقی کرایه کردند اما غروب روز یکشنبه گذشته مدیر میهمانپذیر متوجه وقوع حادثه‌ای هولناک در مرکز اقامتی شد.

وی موضوع را به پلیس 110 و نیروهای امدادی اعلام کرد. تیم‌های اورژانس پزشکی 115 مشهد و مأموران انتظامی در محل حاضر شدند و با انجام معاینات نخست، مرگ مرموزانه این زن و مرد جوان تأیید شد.

با گزارش موضوع به بازپرس ویژه قتل دستورات لازم برای انتقال اجساد به پزشکی قانونی صادر شده است.

کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در محل کشف اجساد به دو وصیت نامه دست یافتند که به نقل از علیرضا و زن 39 ساله در آن نوشته شده بود که خودشان به زندگی‌شان پایان داده‌اند.

با توجه به شواهد و ادله موجود، تحقیقات علمی پلیس آگاهی درباره مرگ مرموزانه این زن و مرد جوان تا زمان اظهارنظر کارشناسی پزشکی قانونی درباره علت مرگ ادامه دارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.