قدس: استاندار خراسان رضوی در سفر خود به کشور عراق، در مراسم رو نمایی از صندوق های خاتم کاری شده  مضجع امامین کاظمین (علیهما السلام) و  دو عدد در طلا کاری شده شبستان جوادین حضور یافت.

  رونمایی از صندوق های مضجع امامین کاظمین(ع) 

 این صندوق‌ها با حضور علی رضا رشیدیان و جمعی از مسوولان کشورهای ایران و عراق در کاظمین رونمایی ‌شد. ساخت صندوق‌های حرم مطهر امامین جوادین(ع) طی قراردادی با هنرمندی استادکاران خاتم کار شیرازی به انجام رسیده است که برای ساخت این دو صندوق حدود 760 میلیون تومان اعتبار صرف شد.

ابعاد این صندوق‌ها، ‌سه متر و ۵۰ سانتی‌متر در یک متر و ۷۰ سانتی‌متر و ۱.۷۰ در ۶۳ سانتی‌متر است که از پنج قطعه تشکیل شده است که ‌یک قسمت فوقانی، دو قسمت بدنه و دو قسمت پایین و بالا سر دارد.

برای ساخت هر صندوق سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه خاتم نصب شده که در مجموع کل صندوق‌ها ۷۵ تا ۸۰ میلیون قطعه خاتم به کار رفته است و از نظر کیفیت و نوع خاتم به کار رفته بی‌نظیر عنوان می‌شود.

برای ساخت این صندوق‌ها 830 میلیون تومان از محل نذورات و مشارکت‌های مردمی خراسان رضوی هزینه شده همچنین دو عدد در طلا کاری شده شبستان جوادین اهدایی مردم استان به ارزش 470 میلیون تومان رونمایی شد. 

همچنین علی رضا رشیدیان در دیدار با عبدالرسول دباغ تولیت حرمین شریفین امام موسی کاظم و امام جواد (علیهما السلام )،  اظهار داشت: این سفر علاوه بر دستاوردهای معنوی، زمینه را برای تعمیق و توسعه روابط فراهم می کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به درخواست طرف عراقی مبنی بر اختصاص زمینی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به منظور احداث مجموعه فرهنگی و رفاهی برای زائرانی که از کاظمین به مشهد مقدس سفر می کنند؛ خاطر نشان کرد: این موضوع در دست پیگیری و انجام است.

عبدالرسول دباغ تولیت حرمین شریفین نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات استاندار خراسان رضوی، اقدامات ستاد بازسازی در کاظمین را قابل تقدیر دانست.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.