سبزوار - خبرنگار قدس: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: حاشیه نشینی، معضلی است که امروز همه مسؤولان کشور با آن دست به گریبان هستند و طبق آمار بهزیستی 850 سکونتگاه غیررسمی در 77 نقطه کشور شناسایی شده است.

850 سکونتگاه غیررسمی در 77 نقطه کشور شناسایی شده است

دکتر همایون هاشمی در نخستین همایش ملی تخصصی بازآفرینی پایدار محله‌های هدف شهرستان سبزوار با بیان اینکه بهزیستی در این حوزه وظیفه ذاتی و قانونی دارد، افزود: بیشتر مشکلات امروز ما از همین محلات و سکونتگاه‌هاست که باید با یک نگاه اجتماعی و جامع به بازسازی و نوسازی این مناطق بپردازیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید در برنامه ریزی‌های سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی به عنصر انسانی این مناطق به عنوان یک اصل نگاه کنیم، اظهار کرد: متأسفانه ما امروز در حوزه خدمات اجتماعی و رفاه اجتماعی در کشور احساس انسجام نمی‌کنیم و کارهای موازی متواتری را می‌بینیم که هدر رفت هزینه‌ها و منابع است.

وی با بیان اینکه امروز مشکلات اجتماعی با چهره‌ای زیبا وارد زندگی مردم شده است، خاطرنشان کرد: این یک جهل اطلاعاتی است که دانشگاه‌ها در این جهل زدایی وظیفه بسزایی دارند، همچنین سازمان بهزیستی باید در قالب یک شبکه منسجم به مردم اطلاع رسانی کند و در صدر طرح واکسیناسیون والدین، معلمان و استادان دانشگاه‌ها هستند.

فرماندار سبزوار نیز در این همایش با اشاره به حاشیه نشینی و سکونتگاه غیررسمی در سبزوار گفت: با توجه به تغییر دولت و نگاه جدید دولت یازدهم به این مناطق، جلسات مختلف و هماهنگی‌های انجام شده سبب شد تا دبیرخانه ملی پایلوت این حوزه در سراسر کشور در سبزوار باشد.

احمد برادران با بیان اینکه امروز در سکونتگاه‌ها و مناطق حاشیه نشین دیگر برخوردهای پلیسی و بولدزری را نداریم، اظهار کرد: باید با برنامه ریزی درست و دقیق خدمات را به بهترین شکل در مناطق حاشیه نشین و بافتهای فرسوده به مردم ارایه دهیم.وی با تأکید بر اینکه جلب و جذب مردم در این مناطق یکی از مهمترین اهداف و مطالبات ماست، تصریح کرد: همزمان با این همایش در شهرستان 36 پروژه کلنگ زنی و افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما از جوین نیز جلسه شورای اداری این شهرستان با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوي و جمعی از مدیران کشوری و استانی و مدیران شهرستان جوین در محل سالن شهدای دولت فرمانداری تشکیل شد.

معاون فرماندار جوین با تشریح وضعیت اجتماعی- اقتصادی شهرستان جوین گفت: یکی از شهرستانهای تازه تأسیس و محروم کشور است.

عادلی فر خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این شهرستان، از نظر اجتماعی شهرستانی عقب مانده از  تمامی امکانات است و مساعدت مدیران ارشد را طلب می‌کند.

وی از رئیس سازمان بهزیستی خواست نسبت به ایجاد پایگاه اورژانس- ساخت انبار برای بهزیستی شهرستان و ارتقای بهزیستی از نمایندگی به مدیریت را در دستور کار قرار دهد.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار داشت: این سازمان به عنوان یک سازمان توانمند محور و تخصصی و اثربخش باید به سمت پیشگیری به صورت اجتماع محور حرکت کند.دکتر هاشمی تأکید کرد: وقتی شخص سم زدایی شده از موادمخدر مورد قبول جامعه و اطرافیان واقع نشود، دوباره به طرف موادمخدر کشیده می‌شود و زحمات بهزیستی هدر رفته است.

وی در موافقت با تمامی خواسته‌های مسؤولان شهرستان جوین گفت: فقط به جای پایگاه اورژانس، در سطح شهرستان پایگاه اجتماعی در سال آینده ایجاد می‌شود و در مراکز بخش (شهر حکم آباد) دفتر نمایندگی تأسیس می‌شود و نمایندگی شهرستان جوین به اداره ارتقا می‌یابد و با احداث انبار در بهزیستی جوین موافقت می‌شود.دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: بعضی از درخواستها به مدیریت استان مربوط است و مدیریت استان موظف به اجراست و بقیه درخواستهای مالی که به سازمان ارتباط دارد، مدیران ستادی در اولین فرصت نسبت به عملیاتی شدن آن اقدام می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.