اسماعیل زاده:‌  بحث توطئه و کمپین نیست، ولی ظاهراً ژوزه مورینیو حق دارد که نسبت به قضاوت داوران در بازی های چلسی در لیگ برتر اعتراض کند. آمار “ اوپتا” اختلاف فاحشی را بین پنالتی های گرفته شده برای چلسی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان نشان می دهد. 

 آمار می گویند: مورینیو حق دارد

 در هفت بازی این فصل لیگ قهرمانان، چلسی صاحب 4 پنالتی شده که درواقع یک پنالتی در هر 8/1 بازی را نشان می دهد. اما درلیگ برتر این تیم در 26 مسابقه تنها 2 پنالتی کسب کرده است، یعنی هر 13 بازی داوران یک پنالتی به نفع لندنی ها سوت زده اند! آنچه آمار را عجیب تر می کند، این است که برای بقیه باشگاه‌ها آمار پنالتی‌های گرفته شده در لیگ برتر و لیگ قهرمانان کاملاً خلاف این است. منچسترسیتی و لیورپول هم در لیگ برتر سخت صاحب پنالتی می شوند. آرسنال هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان به راحتی صاحب پنالتی می شود. این آمار نشان می دهد، اعتراض های مورینیو به اینکه داوران در لیگ جزیره بسختی پنالتی برای این تیم سوت می زنند تا حدی توجیه می کند.

هیچ منطقی در این آمار نیست، تیمی که بیشترین برد را در لیگ برتر داشته، بهترین خط دفاعی لیگ را دراختیار دارد و از نظر تعداد گلهای زده با منچسترسیتی برابر است، صاحب هیچ ضربه پنالتی در محوطه هجده قدم حریفان نمی شود. هردو تیم درلیگ برتر 56 گل زده و هر دو تیم بازیکنان هجومی زیادی دارند. با این حال سیتی هر 3.7 بازی یک پنالتی به دست آورده و این موقعیت هر 13 بازی نصیب چلسی مورینیو می شود. احتمالاً مربی پرتغالی وقتی متوجه عجیب بودن این قضیه شده بحث کمپین علیه تیمش را مطرح کرده است. اگرچه خیلی ها می گویند اینکه توطئه ای علیه چلسی در لیگ برتر طراحی شده باشد، خیلی بعید به نظر می آید. چرا باید علیه این تیم توطئه چینی شود و هدف از این کار چه خواهد بود؟ اما آمار فریب دهنده بوده و جای شکل گیری هرگونه شک و شبهه ای را باقی می گذارد.

چلسی می گوید که در این فصل قربانی تصمیمات داوری و قضاوت های ناعادلانه بوده و این ممکن است فاصله 5 امتیازی آنها با سیتی را هم کاهش دهد. روی دیه گو کوستا در برنلی خطا رخ داد و مقابل ساوتهمپتون هم روی فابرگاس خطایی در محوطه رخ داده بود، اما داوران به نفع چلسی سوت نزدند؛ هردوی آنها به اشتباه از داور به دلیل تمارض کارت زرد گرفتند. شاید گرفتن تنها 1 پنالتی هر 13 بازی دلیلی برای گفت وگوهای دوستانه بین باشگاه و مایک رایلی رئیس کمیته داوران لیگ برتر داشت. به هرحال یک جای کار ایراد دارد. شاید توطئه ای درکار نباشد، ولی شرایط غیر عادی است... .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.