معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که همکاری های فنی - نظامی تهران و مسکو، موازنه قوا در منطقه خاورمیانه را برهم نمی زند.

همکاری های نظامی ایران و روسیه موازنه قوا در خاورمیانه را برهم نمی زند

به گزارش ایرنا، «سرگئی ریابکوف» این مطلب را روز جمعه در نشستی خبری در پاسخ به پرسش خبرگزاری روسی اینترفاکس بیان کرد و افزود: با مقایسه تسلیحاتی که در گذشته به ایران دادیم با خریدهای تسلیحاتی کشورهای دیگر در منطقه، می توانیم به این نتیجه رسید که روسیه با ارسال تسلیحات به ایران، موازنه قوا در منطقه را برهم نمی زند.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مسکو همواره در این گونه همکاری ها مسوولانه رفتار می کند.

ریابکوف با بیان اینکه در این همکاری ها همه معیارهای قوانین روسیه را رعایت می کنیم، افزود: در قراردادهایی برای فروش تسلیحات با کشورهای دیگر امضا می کنیم، اطلاعات لازم درمورد استفاده کنندگان نهایی محصولات نظامی فروخته شده را قید می کنیم.

وی ادامه داد: به طور حتم جوانب سیاسی معاملات تسلیحاتی را به ویژه اگر مربوط به منطقه حساسی مانند خاورمیانه باشد، درنظر می گیریم.

این مقام روسی، اظهارات کسانی که تحویل تسلیحات روسیه به کشورهای خاورمیانه را عامل برهم زدن موازنه قوا می دانند، ادعاهای سودجویانه خواند و تاکید کرد که این سخنان برای خارج کردن مسکو از بازار تسلیحاتی جهان مطرح می شود.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.