خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) روز شنبه با انعکاس پهلوگرفتن ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر جاکارتا پایتخت اندونزی، ورود این ناوگره به اندونزی را نشانه دوستی دو کشور دانست.

آنتارا: حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران در جاکارتا با نشانه دوستی با اندونزی

 به گزارش ایرنا، ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش روز گذشته در ادامه برنامه خود برای حضور در آب های بین المللی وارد بندر جاکارتا شد.

آنتارا نوشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای ورود ناوگروه خود جمهوری اندونزی را به عنوان یکی از کشورهای بازدید انتخاب کرد، چون اندونزی یک کشور دوست برای جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش آنتارا، ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش ایران متشکل از ناو رزمی نقدی و ناو تدارکاتی بندرعباس است که در پایانه تانجونگ پریوک جاکارتا پهلو گرفت. این دومین حضور ناوهای نیروی دریایی ایران در اندونزی است، اما نخستین حضور نیروی دریایی ایران در جاکارتا است.

خبرگزاری رسمی اندونزی با اشاره به حضور نخستین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهه 80 در اندونزی، نوشت: ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش ایران از بندرعباس در ایران ماموریت عملیاتی و آموزشی خود را آغاز کرد.

آنتارا که پهلوگرفتن ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران در جاکارتا را در صفحه نخست تارنمای خود به همراه عکس منعکس کرده است، نوشت: این ناوگروه قبل از ورود به اندونزی با عبور از خلیج عدن و انجام عملیات مبارزه با دزدان دریایی، از دو کشور هند و سریلانکا نیز دیدار دوستانه داشت.

براساس این گزارش، ناوگروه نیروی دریایی ایران شامل تعدادی از دانشجویان دانشگاه نیروی دریایی است که سه روز در جاکارتا خواهند بود.

آنتارا تاکید کرد ماموریت ناو رزمی ارتش ایران انتقال پیام صلح و انجام عملیات مبارزه با دزدان دریایی و حفظ امنیت کشتی های تجاری ایران و دیگر کشورها در آب های بین المللی است.

این خبرگزاری همچنین در این گزارش به دیدار دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اندونزی در سال 2013 میلادی و مذاکره با فرمانده وقت نیروی دریایی اندونزی اشاره کرد.

آدمیرال مارستیو، رئیس وقت ستاد نیروی دریایی اندونزی دو سال پیش در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواستار بازدید ناوگروه های ایرانی از اندونزی شد و امیر دریادار سیاری نیز قول اعزام ناوگروه را برای سال های آینده داده بود و متقابلا از رئیس وقت ستاد نیروی دریایی اندونزی و ناوهای اندونزی برای بازدید از ایران دعوت کرد.

آنتارا با اشاره به تجربه بالای نیروی دریایی ارتش ایران، نوشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجربه های بسیار با ارزشی در نتیجه بیش از هشت سال جنگ که به وسیله رژیم صدام حسین به ایران تحمیل شد، دارد.

خبرگزاری رسمی اندونزی، نوشت: نیروی دریایی ارتش ایران همچنین عملیاتی برای مقابله با دزدان دریایی انجام داده است و آماده به اشتراک گذاشتن تجربه ارزشمند خود با کشورهای دوست مانند جمهوری اندونزی است.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.