قدس آنلاین: امام جمعه اصفهان گفت: ایستادگی در مقابل دشمنان نظام اسلامی ضرور است چرا که مقاومت دولت در مقابل تحریم‌ها در سایه حمایت مردم اتفاق می‌افتد .

مقاومت در برابر تحریم‌ها با حمایت مردم محقق می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه که در میدان امام خمینی (ره) اقامه شد، اظهار کرد: اقامه نماز و ادای زکات و امانت برای مؤمنان واجب است که امانت به دو امانت الهی و امانت مردم تفکیک می‌شود و هر آن‌کسی که ادای امانت نکند نمی‌تواند رستگار شود.
امام‌جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه کارهای زیادی در حوزه منابع آبی در دوران انقلاب اسلامی انجام‌ شده، افزود: البته در مواردی با وجود اینکه آمارهای خوبی ارائه‌ شده ولی این آمارها با واقعیات جامعه متناسب نیست و یکی از مشکلاتی است که کشور ما با آن درگیر است ارائه گزارش‌هایی از سوی مسئولان است که با وجود اینکه این گزارش‌ها زیباست، ولی با واقعیات جامعه منطبق و همراه نیست.
وی در ادامه بر ضرورت ارائه آمار صحیح بر اساس مدیریت کارآمد تأکید کرد و گفت: یکی از کارهای خوبی که در حوزه آب انجام‌ شده احداث تونل سوم کوهرنگ است که ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.
امام‌جمعه اصفهان به سالگرد تأسیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره و اذعان کرد: امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستور دادند که تمام اموال خاندان پهلوی به نفع مستضعفان اسلام مصادره شود و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز به‌منظور حمایت از فقرا تأسیس‌ شده که خوشبختانه این نهاد کارهای خوبی در رابطه با اشتغال‌زایی و کارآفرینی انجام داده است.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بالاترین عبادت را خدمت به محرومان دانست و خواستار حمایت دولت از محرومان شد و گفت: دولت برای مردم باید مثل پدر برای فرزندش دلسوزی کند و مردم نیز باید در روز احسان و نیکوکاری پایان سال با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به نیازمندان کمک کنند.
وی بر ضرورت ایستادگی در مقابل دشمنان نظام اسلامی تأکید کرد و گفت: مقاومت دولت در مقابل تحریم‌ها در سایه حمایت مردم اتفاق می‌افتد.
امام‌جمعه اصفهان امنیت کشور را در فضای جنگ و آشوب موجود در جهان و منطقه خاورمیانه مثال‌زدنی دانست و گفت: تأمین این امنیت نیاز به هزینه دارد که این هزینه از طریق مالیات تأمین می‌شود و در این رابطه مردمی که جان خود را برای انقلاب دادند، هزینه مادی دادن برایشان مهم نیست، ولی این مسئله باید برای مردم تبیین شود و دولت نیز نباید به مردم ظن بد داشته باشد که این خلاف اخلاق اسلامی است.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: متأسفانه فرهنگ پرداخت حقوق محرومان در بین ثروتمندان رواج ندارد و این افراد گاهی مالیات خود را نیز نمی‌پردازند.
امام‌جمعه اصفهان در ادامه به سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: شعار مذهبی مسلمانان در عزاداری برای حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) عینیت می‌یابد و این بزرگان به مردم درس ایستادگی و حمایت از رهبری را دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.