سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با بیان اینکه روند مذاکرات هسته ای یک سال و نیم اخیر میان ایران و گروه 1+5 پیشرفت بسیار خوبی داشته است، گفت: نسبت به حصول توافقی خوب و عملی میان طرفین در آینده نزدیک بسیار امیدواریم.

پاکستان: نسبت به حصول توافق خوب و عملی میان ایران و 1+5 بسیار امیدواریم

به گزارش قدس آنلاین خانم تسنیم اسلم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مشکلات و تنش های زیادی در منطقه وجود دارد و با امضای یک توافقنامه خوب میان ایران و گروه 1+5و حل موضوع هسته ای ایران، نه تنها یک گام بلند در جهت کاهش مسایل و تنش های منطقه برداشته خواهد شد، بلکه زمینه برای حل بسیاری از مسایل و مشکلات جاری در منطقه فراهم خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد که با امضای یک توافقنامه عملی و مورد رضایت دو طرف و رفع تحریم ها، گشایش قابل توجهی در مسیر همکاری های اقتصادی به ویژه در میان کشورهای منطقه حاصل خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: اسلام آباد همواره تاکید کرده است که مسایل و اختلافات از جمله موضوع هسته ای ایران تنها و تنها از طریق مذاکره قابل حل است.

تسنیم اسلم با بیان اینکه امروز منطقه شاهد مشکلات فراوانی است، گفت: وقت آن است که به جای اضافه شدن به مشکلات منطقه ای و بین المللی، تلاش ها در جهت حل مسایل قرار گیرد و مذاکرات جدی یک سال و نیم اخیر میان دولت ایران و گروه 1+5 نیز حاکی از آن است که اراده ها و تلاش ها در مسیر حل موضوع هسته ای ایران و امضای یک توافقنامه جامع در این زمینه قرار گرفته است.

مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 این روزها به مراحل سخت و حساس خود نزدیک شده است به رغم پیشرفت هایی که در روند مذاکرات حاصل شده، هنوز هم مسایلی باقی مانده است که طرف های مذاکره کننده سعی دارند تا پیش از فرارسیدن پایان فرصت کنونی (11 فروردین سال آینده)، آن را حل و فصل کنند و به توافقی خوب برسند.

حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، روز گذشته از تریبون نماز جمعه تهران اعلام کرد که آخرین گام ها در مذاکرات هسته ای در حال برداشته شدن است.



** سوریه راه حل خارجی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در خصوص سفر اخیر سید نیّر حسین بخاری رییس مجلس سنای این کشور در راس یک هیات پارلمانی به کشورهای عراق و سوریه و اینکه آیا این سفر و دیدارهای مهم او با تعداد زیادی از عالی ترین مقامات سوریه، نشانه فصل جدیدی در روابط اسلام آباد-دمشق است، گفت: این دیدارها در قالب سفر رسمی رییس مجلس سنای پاکستان انجام شد و پاکستان همواره روابطی خوب هم با سوریه و هم با عراق داشته است.

وی گفت: پاکستان، سوریه و عراق درد مشترکی به نام تروریسم دارند و ما خواستار بازگشت ثبات، صلح و روزهای خوش به سوریه و عراق هستیم.

تسنیم اسلم درخصوص اینکه پاکستان چه راهی را بهترین راه حل برای رهایی سوریه از بحران کنونی می داند گفت: تنها خود سوری ها هستند که می توانند بهترین راه حل و تصمیم را برای سرنوشت خود و کشورشان اتخاذ کنند و هیچ گونه راه حل خارجی نمی تواند کمکی به حل مشکلات سوریه کند.

رییس مجلس سنای پاکستان در روزهای اخیر و در راس یک هیات پارلمانی، سفری یک هفته ای به عراق و سوریه داشت و در جریان این سفر، با فواد معصوم و بشار اسد روسای جمهوری دو کشور نیز دیدار کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.