قدس آنلاین: مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: دفتر پزشکی قانونی در مجاورت سالن معراج باغ رضوان راه‌اندازی شده و آماده بهره‌برداری است، اما پزشکی قانونی در آن استقرار نیافته است.

پزشکی قانونی اصفهان از استقرار در آرامستان باغ رضوان امتناع می کند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، محمدعلی خبوشانی بابیان این مطلب گفت: پیگیری برای استقرار پزشکی قانونی در این دفتر به نتیجه نرسیده و این مرکز اعلام کرده است که در حال آموزش کارکنان هستند.

وی بابیان اینکه با راه‌اندازی این دفتر دسترسی پزشک به فرد متوفی تسهیل می‌شود، عنوان کرد: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که اجسادی که به باغ رضوان منتقل می‌شوند در این محل شست‌وشو شوند تا امکان انتقال بیماری‌های واگیردار کمتر شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان اضافه کرد: اکنون این بستر مناسب فراهم‌شده و اقدامات عمرانی آماده‌سازی این دفتر انجام‌شده است ولی دفتر خالی است وامیدواریم هر چه زودتر پزشکی قانونی در این دفتر مستقر شود.

وی تأکید کرد: علاوه بر مشکلات بهداشت محیطی و بهداشت روانی در میدان فیض، نابسامانی در صدور جواز دفن نیز استقرار واحد پزشکی قانونی در باغ رضوان را ضروری می‌کرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان بیان کرد: در سال‌های اخیر برخی از افراد سودجو برای صدور جواز دفن از شهروندان اخاذی کرده‌اند و راه‌اندازی دفتر پزشکی قانونی در باغ رضوان این مشکل را برطرف می‌کند.

وی همچنین خواستار استقرار هر چه سریع‌تر واحد پزشکی قانونی در محل پیش‌بینی‌شده در مجاورت واحد معراج آرامستان باغ رضوان شد و گفت: با استقرار این واحد علاوه بر کاهش ازدحام افراد در مقابل ساختمان مرکزی پزشکی قانونی در فلکه فیض، روند صدور جواز دفن نیز به‌صورت مناسبی ساماندهی خواهد شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.