سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد:جهان همچنان به شدت در معرض احتمال همه گیری بیماری آنفلوانزا قرار دارد و دولت ها باید بر میزان نظارت و آمادگی خود در این زمینه بیفزایند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی در باره شیوع آنفلوانزا درجهان

به گزارش ایرنا از رویترز، این سازمان وابسته به سازمان ملل متحد هشدار داد:نمی توان هیچ چیزی را درباره آنفلوانزا پیش بینی کرد؛ از جمله اینکه در چه منطقه ای شیوع پیدا خواهد کرد و ویروس آن از چه نوعی خواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت افزود: مردم جهان خوش شانس بودند که آخرین مورد همه گیری آنفلوانزا ناشی از ویروس اچ1ان1 در سال های 2009 و 2010 نسبتا خفیف بود، اما نباید فریب این خوش شانسی را خورد.

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی هفت صفحه ای درباره آنفلوانزا اعلام کرد:جهان اکنون در بسیاری از سطوح و بیش از هر زمانی در گذشته برای برخورد با شیوع آنفلوانزا آمادگی دارد.

این سازمان ادامه داد: سطح آماده باش بالا است و نظارت بیشتری بر شیوع ویروس های خانواده آنفلوانزا در بین حیوانات و انسان ها صورت می گیرد.

با این حال سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد لازم است تلاش های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

این سازمان افزود: ما به تحقیقات بیشتر برای تولید واکسن های بهتر و کوتاه تر کردن دوره درمان نیاز داریم.

این سازمان اعلام کرد، در زمان شیوع گسترده ویروس های خانواده آنفلوانزا، افراد زیادی ظرف سه تا چهار ماه نخست شیوع بیماری که دوره مورد نیاز برای ساخت واکسن کارآمد است، جان خود را از دست می دهند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.