قدس آنلاین: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان در اولین گردهمایی استانی «کتابخانه دلپذیر من» که به میزبانی خمینی شهر برگزار شد گفت: فصل مشترک همه کتابخانه های عمومی بایستی توجه به خلاقیت و نوآوری برای پیشبرد اهداف باشد.

خلاقیت و نوآوری فصل مشترک کتابخانه های عمومی برای پیشبرد اهداف است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، بهروز صادقی در این گردهمایی با تاکید مجدد بر سیاست های هشت گانه دبیرکل نهاد اظهار داشت: کتابدار محوری و کتابخانه محوری باید شعار اصلی ما باشد  و تمام فعالیت های ما باید حول این محور باشد.

وی با اشاره به اینکه شاداب سازی محیط داخلی و بیرونی باید بطور جدی پیگیری شود افزود: برای هر کاری از جمله شاداب سازی نیاز به منابع مالی داریم ولی با اقداماتی ساده میتوان کارهای عملیاتی در حوزه شاداب سازی انجام دادکه جانمایی مناسب قفسه ها، مرتب سازی کتاب ها و مجلات و حذف منابع مازاد و وجینی، حذف انبار در کتابخانه ها، طراحی شناسه های یکدست و ریبا برای قفسه ها و بطور کلی استفاده حداکثر از امکانات موجود از جمله این اقدامات است.

صادقی تصریح کرد: کتابخانه ها بایستی گام به گام با تغییر و تحولات جامعه به پیش بروند و ارائه اطلاعات در کتابخانه ها به روز و آسان شود و در این راه کتابداران به عنوان کارشناسان اطلاعات نقش مهمی عهده دار هستند.

وی با اشاره به اصل مشتری مداری در کتابخانه ها گفت: اصل مشتری مداری یعنی اینکه عضو و نیازی های اطلاعاتی وی بعنوان رکن اصلی کتابخانه مدنظر قرار داده شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه کتابداران ما دارای خصایص و ویژگی های برجسته ای هستند افزود: مهارتهای ارتباطی یکی از عوامل جذب مخاطبین است که با داشتن کتابداران متعهد و توانا می توان به آن رسید.

وی در پایان به اساتید دانشگاه توصیه کرد معماری و جذاب سازی کتابخانه های سایر کشورها را طبق اصول اسلامی- ایرانی بومی سازی کنیم و ابراز امیدواری کرد با ظرفیت ، ایمان و تلاش خستگس ناپذیر همکاران به دستاورهای خوبی در زمینه شاداب سازی فضاهای کتابخانه ای برسیم.

گفتنی است در این گردهمایی آیت الله رحیمی امام جمعه خمینی شهر، احمد رضوانی فرماندار شهرستان، کارشناسان نهاد کتابخانه های عمومی کشور، روسای ادارات کتابخانه های عمومی سطح استان و جمع کثیری از کتابداران، فرهیختگان و اساتید دانشگاه حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.