قدس آنلاین: گاه با اذکاری کوتاه اما پرمعنا می توان برایخ ود سپری مقابل حوادث و بلایای دنیوی و اخروی ایجاد کرد و از گزند و آسیب آنها در امان ماند.

این ذکر بیمه نامه مقابل حوادث و بلایا است

به گزارش قدس آنلاین، تسبیحات اربعه «سبحان اللَّه و الحمدللَّه و لا اله الّا اللَّه و اللَّه اكبر» که در ظاهر اذکاری ساده است دنیایی از معانی را در خود نهفته دارد و علی رغم ظاهر ساده و عبارات کوتاه، برکات فراوانی را برای گوینده خود به ارمغان می آورد.

يونس بن يعقوب از امام صادق (ع) روايت كرده است كه رسول خدا (ص) به ياران خود رو كرده و فرمودند: «براى خود سپر تهيه كنيد!» عرض كردند: اى رسول خدا! آيا دشمنى تهديدمان مى‏كند؟! فرمودند: «نه! بلكه از آتش دوزخ، بگوئيد: سبحان اللَّه و الحمد للَّه و لا اله الّا اللَّه و اللَّه اكبر.»

همچنین، ابوبصير از امام صادق (ص) نقل مى‏كند كه رسول خدا (ص) فرمودند: «ذكر سبحان اللَّه و الحمد للَّه و لا اله الّا اللَّه و اللَّه اكبر را زياد بگوئيد، چون اين ذكرها در روز قيامت با فرشتگانى از جلو و فرشتگانى از پشت سر (گوينده ذكر) ظاهر مى‏شوند، و باقيات صالحات همين اذكار است.»

 از امام محمدباقر (ع) روايت كرده است كه رسول خدا (ص) فرمودند: «هر كس كه «سبحان اللَّه» بگويد، خداوند درختى در بهشت برايش مى‏كارد؛ و كسى‏ كه «الحمد للَّه» بگويد، براى او نيز خداوند درختى در بهشت مى‏نشاند، و كسى كه «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ» بگويد، با او نيز خداوند چنين كند؛ و براى كسى كه «اللَّه اكبر» بگويد، خداوند همين پاداش را براى او منظور خواهد فرمود.» در اين هنگام مردى از قريش به حضرت (ص) عرض كرد: اى رسول خدا! پس، درختان بسيارى در بهشت خواهيم داشت، حضرت (ص) فرمودند: «آرى! ولى بترسيد از آن آتشى كه آنها را بسوزاند! زيرا خداوند متعال- در سوره محمد (ص) مى‏فرمايد: «اى گروه مؤمنان! از خدا و رسول او اطاعت كنيد و اعمال خود را باطل نسازيد».

امام صادق (ع) روايت است كه فرمودند: «روزى رسول خدا (ص) به ياران خود فرمودند: «آيا اگر تمام لباس و اثاث خود را بر روى هم قرار دهيد، به آسمان خواهد رسيد؟!» عرض كردند: نه، اى رسول خدا (ص). فرمودند: «مى‏خواهيد شما را به چيزى راهنمائى كنم كه ريشه‏اش در زمين و شاخه‏هاى آن در آسمان باشد؟!» عرض كردند: آرى! فرمودند: «هر يك از شما پس از نماز واجب سى مرتبه سبحان اللَّه و الحمد للَّه و لا اله الّا اللَّه و اللَّه اكبر بگويد، بدرستى كه اين ذكرها ريشه در زمين و شاخه در آسمان دارند، و گوينده آنها از زير آوار رفتن، سوختن، غرق شدن، در چاه افتادن، طعمه درندگان شدن، مردن هراسناك و هر بلائى كه در آن روز بر بندگان خدا مقرر شده است حفظ مى‏كند؛ و اينها همان باقيات و صالحات است (كه خداوند در قرآن كريم به آن نويد داده).»

منابع:

ثواب الاعمال

پاداش نیکی ها و کیفر گناهان

انتهای خبر/

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.