قدس آنلاین یزد- رئيس پليس فتا استان يزد گفت: در برخي پرونده ها کلاهبرداران با سرقت اطلاعات حساب اينترنت بانک افراد، اقدام به برداشت غيرمجاز وجه از حساب آنان مي کنند.

کلاهبرداري با سرقت اطلاعات حساب اينترنت بانک افراد

به گزارش قدس آنلاین یزد ، سرهنگ "حسين رضايي" اظهار داشت : با توجه به پيشرفت علم و تکنولوژي، استقبال مردم از اينترنت روز به روز در حال افزايش است، اين امر موجب شده تا افراد سود جو با روش هاي مختلف از آن سوء استفاده کنند.

وي ضمن بيان اينکه در برخي پرونده ها کلاهبرداران با سرقت اطلاعات حساب اينترنت بانک افراد، اقدام به برداشت غيرمجاز وجه از حساب آنان مي کنند افزود: در يکي از اين روش ها کلاهبرداران با استفاده از سايت هاي نامعتبر "فروشگاه هاي آنلاين، شبکه هاي اجتماعي، آگهي هاي استخدام و...." اقدام به کلاهبرداري مي کنند.

رئيس پليس فتا استان تاکيد کرد: کاربران بايد نسبت معتبر بودن سايت ها اطمينان و به اين نکات توجه داشته باشند:

-کاربران نسبت به وضعيت ثبت سايت حساسيت داشته و براي بررسي وضعيت ثبت سايت به samandehi.ir مراجه کنند.

-براي خريد از فروشگاه هاي آنلاين توجه داشته باشيد که سايت هاي فروشگاهي داراي نماد اعتبار الکترونيکي از وزارت صنعت و معدن باشند.

-براي اطلاع از فروشگاه هاي داراي نماد اعتبار الکترونيکي به سايت enamad.irمراجعه کنيد.

-براي عضويت در شبکه هاي اجتماعي از شبکه هاي اجتماعي که مورد تاييد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است استفاده و در نهايت در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طريق سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.ir موضوع را گزارش کنيد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.