رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از سیاست‌های اصلی سازمان است.

جهانگیر:نحوه ورود مواد مخدر به زندان‌ها پیچیده شده است
به گزارش  (ایسنا) منطقه اردبیل، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در جلسه شورای قضایی استان اردبیل با بیان اینکه مشکلات دستگاه قضایی مشکلات بسیار پیچیده‌ای است، افزود: اگر نگاه کلی به بحث امنیت و اجرای عدالت داشته باشیم، مشاهده می کنیم که امنیت از گذشته‌های دور به عنوان دغدغه اصلی مهمترین رکن برای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها درآمده است.

وی با اشاره به اینکه امروز بحث امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رابطه تنگاتنگی با امنیت نظامی پیدا کرده است، تصریح کرد: عدم توجه به بخش های مختلف امنیت زمینه گرفتاری دستگاه قضایی را فراهم می‌کند.

جهانگیر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروز بسترهای امنیتی بسیار گسترده است و اگر اعتقاد داشته باشیم دستگاه قضایی تامین‌کننده امنیت است باید به سویی برویم که مطالبات خود را از دستگاه قضایی افزایش دهیم.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: همه بخش‌ها باید به دستگاه قضایی کمک کنند تا این دستگاه به وظایف خود به نحو احسن عمل کند.

وی تصریح کرد: تخلفات اخلاقی ناشی از تهاجمات فرهنگی بوده و چیزی نیست که امروز مشخص شده بلکه سال‌هاست که این تهاجمات وجود داشته و برنامه‌هایی را متولیان فرهنگی برای مبارزه با این کار ریخته اند، اما در عمل موفقیتی که مورد انتظار جامعه اسلامی باشد، تحقق پیدا نکرده است.

معاون رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: وقتی تورم و بیکاری در جامعه بالا است و مشکلات اقتصادی در بخش های مختلف مشاهده می شود، بخشی از این مشکلات ناشی از تحریم‌ها و اقدامات دولت‌های استکباری است و بخشی دیگر ناشی از سوءمدیریت داخلی و عدم بکارگیری تدابیر اصولی است.

جهانگیر ادامه داد: این تخلفات روی هم انباشته می‌شود و شرایطی را فراهم می آورد که فرد دست به جرم بزند و این شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: با توجه به اینکه در 36 سال گذشته جمعیت کشور دو برابر شده، ولی جمعیت کیفری هفت برابر شده است که این آمار بالا زیبنده نیست.

وی افزود: یکی از سیاست‌ها در بحث زندان ها، بحث زندان زدایی و کاهش جمعیت کیفری است و این بحث به عنوان یک سیاست از زمان تشکیل پرونده باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

جهانگیر تصریح کرد: کاهش جمعیت کیفری اگرچه به عنوان سیاست است، ولی تنها سیاست نیست، بلکه باید کاری کنیم تا نگاه‌ها در زندان تغییر یابد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های مورد تاکید بزرگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عمل اجرایی شود، به سطح مطلوبی می‌رسیم.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه باید زندان‌ها را برای اشرار و مخلان نظم و امنیت ناامن کنیم، گفت: نحوه ورود مواد مخدر به زندان‌ها پیچیده شده و با بازرسی‌های عادی امکان کشف وجود ندارد، ولی امیدواریم با خرید دستگاه‌های پیشرفته و تجهیز زندان‌ها، ورود مواد مخدر به زندان‌ها را به صفر برسانیم.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که زندان‌ها به غیر از اشرار و ناامن‌کنندگان نظم و امنیت جامعه، جای فرد دیگری نباشد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.